CANOE e Fluxo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Piteira, Martinha
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Costa, Carlos J., Aparício, Manuela
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.17013/risti.25.34-53
Resumo: Piteira, M., Costa, C. J., & Aparício, M. (2017). CANOE e Fluxo: Determinantes na adoção de curso de programação online gamificado. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (25), 34-53. DOI: 10.17013/risti.25.34-53
id RCAP_bae26aaf04bc6827b1e491c83186c56a
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/30874
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling CANOE e FluxoCANOE e FluxoDeterminants in the adoption of online course programmingDeterminantes na adoção de curso de programação online gamificadoAdoptionCANOEFluxoGamificationProgrammingComputer Science(all)Piteira, M., Costa, C. J., & Aparício, M. (2017). CANOE e Fluxo: Determinantes na adoção de curso de programação online gamificado. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (25), 34-53. DOI: 10.17013/risti.25.34-53Currently, program skills are of most value in the labour market. Gamification is an emergent solution, and it has been adopted recently to education to encourage and stimulate students to study programming. This study proposed an explained model that incorporate the five dimensions of personality (CANOE) and flow as determinants in the adoption of one gamified online programming course. The study has been conducted with a university student's sample, and the explained model was validated with structural modulation equation. Results indicate that CANOE as positive effects on enjoyment, perceived ease of use and perceived usefulness. The flow as positive effects on enjoyment and use. The results are a contribution to a better understand of determinants in the adoption of gamified online courses.NOVA Information Management School (NOVA IMS)Information Management Research Center (MagIC) - NOVA Information Management SchoolRUNPiteira, MartinhaCosta, Carlos J.Aparício, Manuela2018-02-19T23:12:29Z20172017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article20application/pdfhttps://doi.org/10.17013/risti.25.34-53por1646-9895PURE: 3620610http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85041571652&partnerID=8YFLogxKhttps://doi.org/10.17013/risti.25.34-53info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:16:59Zoai:run.unl.pt:10362/30874Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:29:32.318846Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv CANOE e Fluxo
CANOE e FluxoDeterminants in the adoption of online course programming
Determinantes na adoção de curso de programação online gamificado
title CANOE e Fluxo
spellingShingle CANOE e Fluxo
Piteira, Martinha
Adoption
CANOE
Fluxo
Gamification
Programming
Computer Science(all)
title_short CANOE e Fluxo
title_full CANOE e Fluxo
title_fullStr CANOE e Fluxo
title_full_unstemmed CANOE e Fluxo
title_sort CANOE e Fluxo
author Piteira, Martinha
author_facet Piteira, Martinha
Costa, Carlos J.
Aparício, Manuela
author_role author
author2 Costa, Carlos J.
Aparício, Manuela
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv NOVA Information Management School (NOVA IMS)
Information Management Research Center (MagIC) - NOVA Information Management School
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Piteira, Martinha
Costa, Carlos J.
Aparício, Manuela
dc.subject.por.fl_str_mv Adoption
CANOE
Fluxo
Gamification
Programming
Computer Science(all)
topic Adoption
CANOE
Fluxo
Gamification
Programming
Computer Science(all)
description Piteira, M., Costa, C. J., & Aparício, M. (2017). CANOE e Fluxo: Determinantes na adoção de curso de programação online gamificado. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (25), 34-53. DOI: 10.17013/risti.25.34-53
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017
2017-01-01T00:00:00Z
2018-02-19T23:12:29Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.17013/risti.25.34-53
url https://doi.org/10.17013/risti.25.34-53
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 1646-9895
PURE: 3620610
http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85041571652&partnerID=8YFLogxK
https://doi.org/10.17013/risti.25.34-53
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 20
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137920640090112