CANOE e Fluxo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.17013/risti.25.34-53 |
Resumo: | Piteira, M., Costa, C. J., & Aparício, M. (2017). CANOE e Fluxo: Determinantes na adoção de curso de programação online gamificado. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (25), 34-53. DOI: 10.17013/risti.25.34-53 |
id |
RCAP_bae26aaf04bc6827b1e491c83186c56a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/30874 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
CANOE e FluxoCANOE e FluxoDeterminants in the adoption of online course programmingDeterminantes na adoção de curso de programação online gamificadoAdoptionCANOEFluxoGamificationProgrammingComputer Science(all)Piteira, M., Costa, C. J., & Aparício, M. (2017). CANOE e Fluxo: Determinantes na adoção de curso de programação online gamificado. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (25), 34-53. DOI: 10.17013/risti.25.34-53Currently, program skills are of most value in the labour market. Gamification is an emergent solution, and it has been adopted recently to education to encourage and stimulate students to study programming. This study proposed an explained model that incorporate the five dimensions of personality (CANOE) and flow as determinants in the adoption of one gamified online programming course. The study has been conducted with a university student's sample, and the explained model was validated with structural modulation equation. Results indicate that CANOE as positive effects on enjoyment, perceived ease of use and perceived usefulness. The flow as positive effects on enjoyment and use. The results are a contribution to a better understand of determinants in the adoption of gamified online courses.NOVA Information Management School (NOVA IMS)Information Management Research Center (MagIC) - NOVA Information Management SchoolRUNPiteira, MartinhaCosta, Carlos J.Aparício, Manuela2018-02-19T23:12:29Z20172017-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article20application/pdfhttps://doi.org/10.17013/risti.25.34-53por1646-9895PURE: 3620610http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85041571652&partnerID=8YFLogxKhttps://doi.org/10.17013/risti.25.34-53info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:16:59Zoai:run.unl.pt:10362/30874Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:29:32.318846Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
CANOE e Fluxo CANOE e FluxoDeterminants in the adoption of online course programming Determinantes na adoção de curso de programação online gamificado |
title |
CANOE e Fluxo |
spellingShingle |
CANOE e Fluxo Piteira, Martinha Adoption CANOE Fluxo Gamification Programming Computer Science(all) |
title_short |
CANOE e Fluxo |
title_full |
CANOE e Fluxo |
title_fullStr |
CANOE e Fluxo |
title_full_unstemmed |
CANOE e Fluxo |
title_sort |
CANOE e Fluxo |
author |
Piteira, Martinha |
author_facet |
Piteira, Martinha Costa, Carlos J. Aparício, Manuela |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Carlos J. Aparício, Manuela |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
NOVA Information Management School (NOVA IMS) Information Management Research Center (MagIC) - NOVA Information Management School RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Piteira, Martinha Costa, Carlos J. Aparício, Manuela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Adoption CANOE Fluxo Gamification Programming Computer Science(all) |
topic |
Adoption CANOE Fluxo Gamification Programming Computer Science(all) |
description |
Piteira, M., Costa, C. J., & Aparício, M. (2017). CANOE e Fluxo: Determinantes na adoção de curso de programação online gamificado. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, (25), 34-53. DOI: 10.17013/risti.25.34-53 |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2017-01-01T00:00:00Z 2018-02-19T23:12:29Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.17013/risti.25.34-53 |
url |
https://doi.org/10.17013/risti.25.34-53 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
1646-9895 PURE: 3620610 http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85041571652&partnerID=8YFLogxK https://doi.org/10.17013/risti.25.34-53 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
20 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137920640090112 |