Journalism on TV and the audience on digital social networks
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.135 |
Resumo: | This research seeks to continue to doctoral studies in the perspective of the viewer's participation in collaborative newscast. In this study, the analysis focuses on the use of social networks, the Internet, whose content in images and videos can be used or not in the structure of the text in TV journalism. The relevance of this work is to analyze the changes in the interaction of TV news with your audience, considering the following assumptions: 1) the exchange of communicative roles assumed by senders and recipients, is evident in the construction of the sentence and establish a change in TV news production routines with the creation of new media environments tecnodigital, 2) public participation is responsible for simulating visibility, represented by the display of collaborative content and manipulated by television news. |
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Journalism on TV and the audience on digital social networksO jornalismo em tv e a audiência nas redes sociais digitaisNewscastParticipationSocial NetworksInteractionCollaborationTelejornalParticipaçãoRedes SociaisInteraçãoColaboraçãoThis research seeks to continue to doctoral studies in the perspective of the viewer's participation in collaborative newscast. In this study, the analysis focuses on the use of social networks, the Internet, whose content in images and videos can be used or not in the structure of the text in TV journalism. The relevance of this work is to analyze the changes in the interaction of TV news with your audience, considering the following assumptions: 1) the exchange of communicative roles assumed by senders and recipients, is evident in the construction of the sentence and establish a change in TV news production routines with the creation of new media environments tecnodigital, 2) public participation is responsible for simulating visibility, represented by the display of collaborative content and manipulated by television news.Esta pesquisa procura dar continuidade aos estudos de doutoramento na perspectiva da participação do telespectador colaborativo no telejornal. Neste estudo, a análise se centraliza no uso das Redes Sociais, na Internet, cujo conteúdo, em imagens e vídeos pode ser utilizado ou não na estrutura do texto jornalístico em TV. A relevância deste trabalho consiste em analisar as mudanças ocorridas na interação dos telejornais com o seu público, considerando as seguintes hipóteses: 1) a troca de papeis comunicativos, assumidos por destinadores e destinatários, se evidencia na construção do enunciado e determinam uma alteração nas rotinas produtivas dos telejornais com a criação de novos ambientes midiáticos tecnodigitais; 2) a participação do público é responsável por simular uma visibilidade, representada pela exibição do conteúdo colaborativo e manipulada pelos telejornais.Sopcom2013-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.135https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.135Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 124 - 139Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 124 - 139Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 124 - 1392182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/135https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/135/78Cajazeira, Paulo Eduardo Silva Linsinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:53Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/135Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:30.895675Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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