Entrepreneurial Opportunities for Tourism in Interior Regionsof Portugal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ribeiro, Manuela
Data de Publicação: 2001
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.77
Resumo: Tourism in the interior regions, though being too incipient, has shown over the past years indubitable indices of growth as regards its main components – demand, offer, employment, investment among many others. In this context, tourism is the most important opportunity promoter for companies in these regions due to the varied nature of activities that it offers and to the interdependencies that it maintains with almost all sectors of the economy; the growth trends of the demand and, above all, the embryonic stage of the regional and local offer. Based on the identification of the primary fields where these opportunities are located, this article develops some practical considerations about the concretisation of them.
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spelling Entrepreneurial Opportunities for Tourism in Interior Regionsof PortugalOportunidades empresariais no sector do turismo em regiões do interior de PortugalTourism in the interior regions, though being too incipient, has shown over the past years indubitable indices of growth as regards its main components – demand, offer, employment, investment among many others. In this context, tourism is the most important opportunity promoter for companies in these regions due to the varied nature of activities that it offers and to the interdependencies that it maintains with almost all sectors of the economy; the growth trends of the demand and, above all, the embryonic stage of the regional and local offer. Based on the identification of the primary fields where these opportunities are located, this article develops some practical considerations about the concretisation of them.O turismo nas regiões do interior, embora ainda muito incipiente, revela, ao longo dos nos últimos anos, índices ineludíveis de crescimento das suas principais componentes, a saber – procura, oferta, emprego, investimento, entre outros. Neste contexto, o turismo aparece mesmo como um dos mais, senão mesmo o mais importante instrumento de multiplicação de oportunidades empresariais nestas regiões, tendo em conta o seu carácter de actividade multifacetada e as interdependências que mantém com praticamente todos os outros sectores da economia; as tendências de crescimento da procura e, acima de tudo, o estádio ainda relativamente embrionário da oferta regional e local. Partindo da identificação dos principais campos aonde se situam tais oportunidades, neste artigo são desenvolvidas algumas considerações de carácter eminentente prático, acerca da concretização das mesmas.Universidade Católica Portuguesa2001-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.77oai:ojs.revistas.ucp.pt:article/77Gestão e Desenvolvimento; No 10 (2001); 319-332Gestão e Desenvolvimento; n. 10 (2001); 319-3322184-56380872-556X10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.10reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/77https://doi.org/10.7559/gestaoedesenvolvimento.2001.77https://revistas.ucp.pt/index.php/gestaoedesenvolvimento/article/view/77/69Direitos de Autor (c) 2001 Manuela Ribeirohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Manuela2022-09-23T15:47:06Zoai:ojs.revistas.ucp.pt:article/77Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:04:22.707919Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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