Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gomes, Rui Bastos
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10071/4946
Resumo: The usage of Marketing Communications techniques can potentiate any organization performance, including the ones from the 3rd Sector. These organizations make their communication within the Social Marketing context, and relying on those techniques becomes the advantage they need to mark a solid position, in their operating Sector. Thereby, to fully seize the Marketing Communications potential, 3rd Sector organizations must develop and later implement, a well defined Communication Plan, either for one of their services or for the organizations as a whole, to reach a greater performance than before. In this case, a social solidarity service from Portuguese CAIS Association is taken into account for a Communication Plan development, which includes a theoretical and practical sections, and strategic actions.
id RCAP_c81cf5c27b47d5d7fffaee0bccf8b47d
oai_identifier_str oai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/4946
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS AssociationMarketing communicationsSocial marketingCommunication planCAIS AssociationComunicação de marketingMarketing socialPlano de comunicaçãoAssociação CAISThe usage of Marketing Communications techniques can potentiate any organization performance, including the ones from the 3rd Sector. These organizations make their communication within the Social Marketing context, and relying on those techniques becomes the advantage they need to mark a solid position, in their operating Sector. Thereby, to fully seize the Marketing Communications potential, 3rd Sector organizations must develop and later implement, a well defined Communication Plan, either for one of their services or for the organizations as a whole, to reach a greater performance than before. In this case, a social solidarity service from Portuguese CAIS Association is taken into account for a Communication Plan development, which includes a theoretical and practical sections, and strategic actions.A utilização das técnicas da Comunicação de Marketing, pode potencializar a performance de qualquer organização, incluindo as do 3º Sector. Estas organizações fazem a sua comunicação dentro do contexto do Marketing Social, e basear-se nessas tecnicas torna-se a vantagem que estas precisam para marcar um posição sólida, no Sector em que operam. Assim, para aproveitar ao máximo o potencial da Comunicação de Marketing, as organizações do 3º Sector devem desenvolver e posteriormente implementar, um Plano de Comunicação, seja este para um dos seus serviços ou para a organização como um todo, para alcançar uma melhor performance que antes.Neste caso específico, um serviço de solidariedade social da Associação portuguesa CAIS é tido em consideração para o desenvolvimento de Plano de Comunicação, que inclui uma parte teórica e prática, e ações estratégicas.2013-05-21T11:58:50Z2012-01-01T00:00:00Z20122012-04info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/octet-streamhttp://hdl.handle.net/10071/4946porGomes, Rui Bastosinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:49:07Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/4946Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:24:03.555640Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association
title Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association
spellingShingle Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association
Gomes, Rui Bastos
Marketing communications
Social marketing
Communication plan
CAIS Association
Comunicação de marketing
Marketing social
Plano de comunicação
Associação CAIS
title_short Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association
title_full Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association
title_fullStr Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association
title_full_unstemmed Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association
title_sort Communication plan for a social solidarity service: the case of CAIS Association
author Gomes, Rui Bastos
author_facet Gomes, Rui Bastos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gomes, Rui Bastos
dc.subject.por.fl_str_mv Marketing communications
Social marketing
Communication plan
CAIS Association
Comunicação de marketing
Marketing social
Plano de comunicação
Associação CAIS
topic Marketing communications
Social marketing
Communication plan
CAIS Association
Comunicação de marketing
Marketing social
Plano de comunicação
Associação CAIS
description The usage of Marketing Communications techniques can potentiate any organization performance, including the ones from the 3rd Sector. These organizations make their communication within the Social Marketing context, and relying on those techniques becomes the advantage they need to mark a solid position, in their operating Sector. Thereby, to fully seize the Marketing Communications potential, 3rd Sector organizations must develop and later implement, a well defined Communication Plan, either for one of their services or for the organizations as a whole, to reach a greater performance than before. In this case, a social solidarity service from Portuguese CAIS Association is taken into account for a Communication Plan development, which includes a theoretical and practical sections, and strategic actions.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-01-01T00:00:00Z
2012
2012-04
2013-05-21T11:58:50Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10071/4946
url http://hdl.handle.net/10071/4946
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/octet-stream
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134802459230208