Science in our daily life
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.25767/se.v31i1.29562 |
Resumo: | Science has never been so present in public space as during the COVID-19 Pandemic, and yet it allowed for very diverse interpretations and very strong anti-science reactions. How can we explain to the youngest what are the merits and limits of science? In this article we use the very contrasting discussions of the pandemic response to explain what science is and dispel some more simplistic claims to its successes. |
id |
RCAP_ceb95c4fdee8f3eb2b084da171d17bca |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/29562 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Science in our daily lifeA Ciência no nosso dia-a-diaCovid-19Ensino da ciênciaPandemiaCOVID-19 PandemicScienceScience has never been so present in public space as during the COVID-19 Pandemic, and yet it allowed for very diverse interpretations and very strong anti-science reactions. How can we explain to the youngest what are the merits and limits of science? In this article we use the very contrasting discussions of the pandemic response to explain what science is and dispel some more simplistic claims to its successes.A Ciência nunca esteve tão presente no espaço público como durante a Pandemia de COVID-19 e, contudo, permitiu interpretações muito diversas e reações anti-ciência muito fortes. Como poderemos explicar aos mais novos quais são os méritos e os limites da Ciência? Neste artigo usamos as discussões muito contrastantes sobre a resposta à pandemia para explicar o que é Ciência e afastar algumas pretensões mais simplistas dos seus sucessos.Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti2022-03-22info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdftext/htmlhttps://doi.org/10.25767/se.v31i1.29562https://doi.org/10.25767/se.v31i1.29562Saber & Educar; Vol. 31 No. 1 (2022): “New ways of thinking, acting and sharing science”Saber e Educar; Vol. 31 N.º 1 (2022): Caderno Temático: Novas formas de pensar, atuar e partilhar ciência1647-21440873-3600reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revista.esepf.pt/article/view/29562https://revista.esepf.pt/article/view/29562/21099https://revista.esepf.pt/article/view/29562/21100Gomes, Jose Ferreirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-02-24T10:32:03Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/29562Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:47:05.335323Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Science in our daily life A Ciência no nosso dia-a-dia |
title |
Science in our daily life |
spellingShingle |
Science in our daily life Gomes, Jose Ferreira Covid-19 Ensino da ciência Pandemia COVID-19 Pandemic Science |
title_short |
Science in our daily life |
title_full |
Science in our daily life |
title_fullStr |
Science in our daily life |
title_full_unstemmed |
Science in our daily life |
title_sort |
Science in our daily life |
author |
Gomes, Jose Ferreira |
author_facet |
Gomes, Jose Ferreira |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Jose Ferreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Covid-19 Ensino da ciência Pandemia COVID-19 Pandemic Science |
topic |
Covid-19 Ensino da ciência Pandemia COVID-19 Pandemic Science |
description |
Science has never been so present in public space as during the COVID-19 Pandemic, and yet it allowed for very diverse interpretations and very strong anti-science reactions. How can we explain to the youngest what are the merits and limits of science? In this article we use the very contrasting discussions of the pandemic response to explain what science is and dispel some more simplistic claims to its successes. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-03-22 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.25767/se.v31i1.29562 https://doi.org/10.25767/se.v31i1.29562 |
url |
https://doi.org/10.25767/se.v31i1.29562 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.esepf.pt/article/view/29562 https://revista.esepf.pt/article/view/29562/21099 https://revista.esepf.pt/article/view/29562/21100 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti |
publisher.none.fl_str_mv |
Escola Superior de Educação de Paula Frassinetti |
dc.source.none.fl_str_mv |
Saber & Educar; Vol. 31 No. 1 (2022): “New ways of thinking, acting and sharing science” Saber e Educar; Vol. 31 N.º 1 (2022): Caderno Temático: Novas formas de pensar, atuar e partilhar ciência 1647-2144 0873-3600 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130942486347776 |