Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Baamonde Silva, Xosé
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Galindo Arranz , Fermín, Marinho, Jorge
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/80775
Resumo: The trade fairs are spaces of communication. They are not only business centres and, therefore, they can study under a communicative approach. This investigation analyses the utilisation of the Web 2.0 and the social networks like public relations tools. The Iberian Peninsula and o Latin America trade fairs organization do not use a bidirectional symmetricalmodel. Their webs are oriented to satisfy the needs of information of the media but not to have a conversation directly with the public opinion. The spaces in Internet of Spanish, Portuguese and Latin American trade fairs organizations are not taking advantage of the possibilities that offers the web 2.0 and the social networks to converse with their publics. The management of the public relations has to include the utilisation of the social networks, because it is necessary to participate in the life of Internet.
id RCAP_d0332f6db9052b9051c56eadb4b59569
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/80775
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América LatinaCiências da comunicação, Ciências da comunicaçãoCommunication sciences, Media and communicationsThe trade fairs are spaces of communication. They are not only business centres and, therefore, they can study under a communicative approach. This investigation analyses the utilisation of the Web 2.0 and the social networks like public relations tools. The Iberian Peninsula and o Latin America trade fairs organization do not use a bidirectional symmetricalmodel. Their webs are oriented to satisfy the needs of information of the media but not to have a conversation directly with the public opinion. The spaces in Internet of Spanish, Portuguese and Latin American trade fairs organizations are not taking advantage of the possibilities that offers the web 2.0 and the social networks to converse with their publics. The management of the public relations has to include the utilisation of the social networks, because it is necessary to participate in the life of Internet.20112011-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/80775spa2174-3681Baamonde Silva, XoséGalindo Arranz , FermínMarinho, Jorgeinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:46:29Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/80775Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:31:49.638165Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina
title Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina
spellingShingle Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina
Baamonde Silva, Xosé
Ciências da comunicação, Ciências da comunicação
Communication sciences, Media and communications
title_short Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina
title_full Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina
title_fullStr Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina
title_full_unstemmed Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina
title_sort Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina
author Baamonde Silva, Xosé
author_facet Baamonde Silva, Xosé
Galindo Arranz , Fermín
Marinho, Jorge
author_role author
author2 Galindo Arranz , Fermín
Marinho, Jorge
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Baamonde Silva, Xosé
Galindo Arranz , Fermín
Marinho, Jorge
dc.subject.por.fl_str_mv Ciências da comunicação, Ciências da comunicação
Communication sciences, Media and communications
topic Ciências da comunicação, Ciências da comunicação
Communication sciences, Media and communications
description The trade fairs are spaces of communication. They are not only business centres and, therefore, they can study under a communicative approach. This investigation analyses the utilisation of the Web 2.0 and the social networks like public relations tools. The Iberian Peninsula and o Latin America trade fairs organization do not use a bidirectional symmetricalmodel. Their webs are oriented to satisfy the needs of information of the media but not to have a conversation directly with the public opinion. The spaces in Internet of Spanish, Portuguese and Latin American trade fairs organizations are not taking advantage of the possibilities that offers the web 2.0 and the social networks to converse with their publics. The management of the public relations has to include the utilisation of the social networks, because it is necessary to participate in the life of Internet.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011
2011-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/80775
url https://repositorio-aberto.up.pt/handle/10216/80775
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv 2174-3681
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136227907076096