Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cerqueira, Rita
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Lima, Helena
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/125222
Resumo: Sports are part of multiple dimensions of society, which leads them to cross borders and overcome divergences so as to reach more and more people in different social dynamics. Specialized sports journalism reaches the highest audiences, but it has to coexist with other realities, such us brand promotion. Sports channels have emerged as part of this trend implemented by top clubs, which seized the role of broadcasters, and club channels became part of their strategic communication. This case-study debates the appropriation of sports journalism formats in the promotion of the branding Universo Porto - Jornal. A categorization and analysis of the content is the methodology used to tackle the Porto Canal broadcast. It aims to establish a relationship between the analyzed contents and the characteristics of specialized journalism, in order to realize how these formats are part of the brand promotion strategies.
id RCAP_d44e333aa6649ac57e8f81648141f54e
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/125222
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de casoCiências da comunicaçãoCommunication sciencesSports are part of multiple dimensions of society, which leads them to cross borders and overcome divergences so as to reach more and more people in different social dynamics. Specialized sports journalism reaches the highest audiences, but it has to coexist with other realities, such us brand promotion. Sports channels have emerged as part of this trend implemented by top clubs, which seized the role of broadcasters, and club channels became part of their strategic communication. This case-study debates the appropriation of sports journalism formats in the promotion of the branding Universo Porto - Jornal. A categorization and analysis of the content is the methodology used to tackle the Porto Canal broadcast. It aims to establish a relationship between the analyzed contents and the characteristics of specialized journalism, in order to realize how these formats are part of the brand promotion strategies.20192019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/125222por10.4000/cp.5177Cerqueira, RitaLima, Helenainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:32:31Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/125222Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:26:07.024562Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso
title Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso
spellingShingle Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso
Cerqueira, Rita
Ciências da comunicação
Communication sciences
title_short Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso
title_full Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso
title_fullStr Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso
title_full_unstemmed Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso
title_sort Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso
author Cerqueira, Rita
author_facet Cerqueira, Rita
Lima, Helena
author_role author
author2 Lima, Helena
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cerqueira, Rita
Lima, Helena
dc.subject.por.fl_str_mv Ciências da comunicação
Communication sciences
topic Ciências da comunicação
Communication sciences
description Sports are part of multiple dimensions of society, which leads them to cross borders and overcome divergences so as to reach more and more people in different social dynamics. Specialized sports journalism reaches the highest audiences, but it has to coexist with other realities, such us brand promotion. Sports channels have emerged as part of this trend implemented by top clubs, which seized the role of broadcasters, and club channels became part of their strategic communication. This case-study debates the appropriation of sports journalism formats in the promotion of the branding Universo Porto - Jornal. A categorization and analysis of the content is the methodology used to tackle the Porto Canal broadcast. It aims to establish a relationship between the analyzed contents and the characteristics of specialized journalism, in order to realize how these formats are part of the brand promotion strategies.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019
2019-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/125222
url https://hdl.handle.net/10216/125222
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.4000/cp.5177
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136174820818944