Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/125222 |
Resumo: | Sports are part of multiple dimensions of society, which leads them to cross borders and overcome divergences so as to reach more and more people in different social dynamics. Specialized sports journalism reaches the highest audiences, but it has to coexist with other realities, such us brand promotion. Sports channels have emerged as part of this trend implemented by top clubs, which seized the role of broadcasters, and club channels became part of their strategic communication. This case-study debates the appropriation of sports journalism formats in the promotion of the branding Universo Porto - Jornal. A categorization and analysis of the content is the methodology used to tackle the Porto Canal broadcast. It aims to establish a relationship between the analyzed contents and the characteristics of specialized journalism, in order to realize how these formats are part of the brand promotion strategies. |
id |
RCAP_d44e333aa6649ac57e8f81648141f54e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/125222 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de casoCiências da comunicaçãoCommunication sciencesSports are part of multiple dimensions of society, which leads them to cross borders and overcome divergences so as to reach more and more people in different social dynamics. Specialized sports journalism reaches the highest audiences, but it has to coexist with other realities, such us brand promotion. Sports channels have emerged as part of this trend implemented by top clubs, which seized the role of broadcasters, and club channels became part of their strategic communication. This case-study debates the appropriation of sports journalism formats in the promotion of the branding Universo Porto - Jornal. A categorization and analysis of the content is the methodology used to tackle the Porto Canal broadcast. It aims to establish a relationship between the analyzed contents and the characteristics of specialized journalism, in order to realize how these formats are part of the brand promotion strategies.20192019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/125222por10.4000/cp.5177Cerqueira, RitaLima, Helenainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:32:31Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/125222Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:26:07.024562Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso |
title |
Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso |
spellingShingle |
Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso Cerqueira, Rita Ciências da comunicação Communication sciences |
title_short |
Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso |
title_full |
Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso |
title_fullStr |
Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso |
title_full_unstemmed |
Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso |
title_sort |
Formatos jornalísticos ou promoção da marca FC Porto: a programação do Porto Canal, um estudo de caso |
author |
Cerqueira, Rita |
author_facet |
Cerqueira, Rita Lima, Helena |
author_role |
author |
author2 |
Lima, Helena |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cerqueira, Rita Lima, Helena |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciências da comunicação Communication sciences |
topic |
Ciências da comunicação Communication sciences |
description |
Sports are part of multiple dimensions of society, which leads them to cross borders and overcome divergences so as to reach more and more people in different social dynamics. Specialized sports journalism reaches the highest audiences, but it has to coexist with other realities, such us brand promotion. Sports channels have emerged as part of this trend implemented by top clubs, which seized the role of broadcasters, and club channels became part of their strategic communication. This case-study debates the appropriation of sports journalism formats in the promotion of the branding Universo Porto - Jornal. A categorization and analysis of the content is the methodology used to tackle the Porto Canal broadcast. It aims to establish a relationship between the analyzed contents and the characteristics of specialized journalism, in order to realize how these formats are part of the brand promotion strategies. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019 2019-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/125222 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/125222 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.4000/cp.5177 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136174820818944 |