A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e Mies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hugo de Macedo e Silva Teixeira
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/77353
Resumo: This topic became of special interest for me when trying to understand the "why" and "how" aesthetic architectural styles changed, and, in particular, the Modern movement, many times associated to the word "rupture". Besides my personal bias towards the work of these three Architects: Schinkel, Behrens and Mies, they also provided some other compelling factors such as physical proximity, temporal continuity, and the relationships they created with each other, directly or indirectly. This work, sustained by some built and unbuilt project exemples, tries to prove that unlike one might think, there´s a firm line of continuity between Neoclassical and Modern Architecture.
id RCAP_d9ad6ccf1c0aeb0e18fd8212ab191412
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/77353
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e MiesArtesArtsThis topic became of special interest for me when trying to understand the "why" and "how" aesthetic architectural styles changed, and, in particular, the Modern movement, many times associated to the word "rupture". Besides my personal bias towards the work of these three Architects: Schinkel, Behrens and Mies, they also provided some other compelling factors such as physical proximity, temporal continuity, and the relationships they created with each other, directly or indirectly. This work, sustained by some built and unbuilt project exemples, tries to prove that unlike one might think, there´s a firm line of continuity between Neoclassical and Modern Architecture.2014-11-062014-11-06T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/77353TID:201544431porHugo de Macedo e Silva Teixeirainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T12:29:13Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/77353Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:21:12.981933Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e Mies
title A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e Mies
spellingShingle A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e Mies
Hugo de Macedo e Silva Teixeira
Artes
Arts
title_short A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e Mies
title_full A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e Mies
title_fullStr A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e Mies
title_full_unstemmed A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e Mies
title_sort A continuidade da ruptura. Do Neoclássico ao Modernismo: Schinkel, Behrens e Mies
author Hugo de Macedo e Silva Teixeira
author_facet Hugo de Macedo e Silva Teixeira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hugo de Macedo e Silva Teixeira
dc.subject.por.fl_str_mv Artes
Arts
topic Artes
Arts
description This topic became of special interest for me when trying to understand the "why" and "how" aesthetic architectural styles changed, and, in particular, the Modern movement, many times associated to the word "rupture". Besides my personal bias towards the work of these three Architects: Schinkel, Behrens and Mies, they also provided some other compelling factors such as physical proximity, temporal continuity, and the relationships they created with each other, directly or indirectly. This work, sustained by some built and unbuilt project exemples, tries to prove that unlike one might think, there´s a firm line of continuity between Neoclassical and Modern Architecture.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-11-06
2014-11-06T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/77353
TID:201544431
url https://hdl.handle.net/10216/77353
identifier_str_mv TID:201544431
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135511775805441