The Concept of Temporal Agendas in Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Schiller, Jan
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.25749/sis.26882
Resumo: Time and education form a complex relationship that reaches far beyond the trivial fact that education needs time. German discourse in adult and continuing education research rarely focuses systematically on aspects of time. To uncover underlying concepts of time in adult education in policy and practice through the analysis of temporalities, this paper introduces the concept of temporal agendas as an analytical term. Building upon a theory-based reception of temporalities in postmodern society, collective and individual temporal agendas are conceptualised. A methodological approach to the inquiry of temporal agendas is outlined based on a recent research example and highlighting the importance of sectoral temporal orders. Finally, a brief outlook into possible future research on temporal agendas in important educational developments is given.
id RCAP_dcf4fbab6418ff28e76748a6cf5ffd34
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/26882
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The Concept of Temporal Agendas in EducationEl Concepto de Agendas Temporales en EducaciónO Conceito de Agendas Temporais em EducaçãoArticlesTime and education form a complex relationship that reaches far beyond the trivial fact that education needs time. German discourse in adult and continuing education research rarely focuses systematically on aspects of time. To uncover underlying concepts of time in adult education in policy and practice through the analysis of temporalities, this paper introduces the concept of temporal agendas as an analytical term. Building upon a theory-based reception of temporalities in postmodern society, collective and individual temporal agendas are conceptualised. A methodological approach to the inquiry of temporal agendas is outlined based on a recent research example and highlighting the importance of sectoral temporal orders. Finally, a brief outlook into possible future research on temporal agendas in important educational developments is given.El tiempo y la educación forman una relación compleja que va mucho más allá del hecho trivial de que la educación necesita tiempo. El discurso alemán en la investigación sobre educación permanente y de adultos rara vez se centra sistemáticamente en aspectos del tiempo. Para descubrir los conceptos subyacentes del tiempo en la política y la práctica de la educación de adultos a través del análisis de las temporalidades, este documento presenta el concepto de agendas temporales como un término analítico. Sobre la base de una recepción basada en la teoría de las temporalidades en la sociedad posmoderna, se conceptualizan las agendas temporales colectivas e individuales. Se esboza un enfoque metodológico para la indagación de agendas temporales basado en un ejemplo de investigación reciente y destacando la importancia de los órdenes temporales sectoriales. Finalmente, se ofrece una breve perspectiva de posibles investigaciones futuras sobre agendas temporales en desarrollos educativos importantes.O tempo e a educação formam uma relação complexa que se estende muito para além do facto de que a educação precisa de tempo. O discurso alemão na investigação sobre educação de adultos e formação contínua raramente se centra sistematicamente em aspetos relacionados com o tempo. Para descobrir conceitos subjacentes ao tempo na educação de adultos nas políticas e nas práticas através da análise de temporalidades, este artigo apresenta o conceito de agendas temporais, enquanto termo analítico. A partir de uma receção teórica de temporalidades na sociedade pós-moderna, conceptualizam-se agendas temporais coletivas e individuais. Define-se uma abordagem metodológica da investigação sobre agendas temporais, baseada numa pesquisa recente, realçando a importância das ordens temporais sectoriais. Por fim, oferece-se uma perspetiva resumida sobre possíveis investigações futuras sobre agendas temporais em desenvolvimentos educativos importantes.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2023-02-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.26882eng2182-96402182-8474Schiller, Janinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-06-30T08:15:22Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/26882Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:48:07.545728Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The Concept of Temporal Agendas in Education
El Concepto de Agendas Temporales en Educación
O Conceito de Agendas Temporais em Educação
title The Concept of Temporal Agendas in Education
spellingShingle The Concept of Temporal Agendas in Education
Schiller, Jan
Articles
title_short The Concept of Temporal Agendas in Education
title_full The Concept of Temporal Agendas in Education
title_fullStr The Concept of Temporal Agendas in Education
title_full_unstemmed The Concept of Temporal Agendas in Education
title_sort The Concept of Temporal Agendas in Education
author Schiller, Jan
author_facet Schiller, Jan
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Schiller, Jan
dc.subject.por.fl_str_mv Articles
topic Articles
description Time and education form a complex relationship that reaches far beyond the trivial fact that education needs time. German discourse in adult and continuing education research rarely focuses systematically on aspects of time. To uncover underlying concepts of time in adult education in policy and practice through the analysis of temporalities, this paper introduces the concept of temporal agendas as an analytical term. Building upon a theory-based reception of temporalities in postmodern society, collective and individual temporal agendas are conceptualised. A methodological approach to the inquiry of temporal agendas is outlined based on a recent research example and highlighting the importance of sectoral temporal orders. Finally, a brief outlook into possible future research on temporal agendas in important educational developments is given.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-02-28
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.25749/sis.26882
url https://doi.org/10.25749/sis.26882
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 2182-9640
2182-8474
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130952080818176