Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Livro |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/125896 |
Resumo: | This work presents data related to the pedagogicaldidacticeffectiveness of grammar laboratories about relative adjectivesubordinate clauses applied in two 9th grade classes. After analyzing thestudents' performance, the hypotheses underlying the identifi ed deviationsare explored, and reformulations are proposed for the laboratories created, inorder to improve their pedagogical-didactic effectiveness for the learning ofthis type of clauses. In addition, the results obtained in the second phase of implementation of the laboratories are presented, in a comparative analysisof the two application phases. |
id |
RCAP_df6cfac582dc8d849cc6cf8b2578fdf9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/125896 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º anoCiências da linguagemlanguage sciencesThis work presents data related to the pedagogicaldidacticeffectiveness of grammar laboratories about relative adjectivesubordinate clauses applied in two 9th grade classes. After analyzing thestudents' performance, the hypotheses underlying the identifi ed deviationsare explored, and reformulations are proposed for the laboratories created, inorder to improve their pedagogical-didactic effectiveness for the learning ofthis type of clauses. In addition, the results obtained in the second phase of implementation of the laboratories are presented, in a comparative analysisof the two application phases.20192019-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bookapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/125896por10.21747/978-989-8969-20-0/linga9Pedreira, PaulaRodrigues, Sónia ValenteSilvano, Maria da PurificaçãoAlmeida, Sofiainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:40:30Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/125896Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:29:23.733073Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano |
title |
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano |
spellingShingle |
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano Pedreira, Paula Ciências da linguagem language sciences |
title_short |
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano |
title_full |
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano |
title_fullStr |
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano |
title_full_unstemmed |
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano |
title_sort |
Análise da eficácia pedagógico-didática de dois laboratórios gramaticais aplicados numa turma de 9.º ano |
author |
Pedreira, Paula |
author_facet |
Pedreira, Paula Rodrigues, Sónia Valente Silvano, Maria da Purificação Almeida, Sofia |
author_role |
author |
author2 |
Rodrigues, Sónia Valente Silvano, Maria da Purificação Almeida, Sofia |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pedreira, Paula Rodrigues, Sónia Valente Silvano, Maria da Purificação Almeida, Sofia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciências da linguagem language sciences |
topic |
Ciências da linguagem language sciences |
description |
This work presents data related to the pedagogicaldidacticeffectiveness of grammar laboratories about relative adjectivesubordinate clauses applied in two 9th grade classes. After analyzing thestudents' performance, the hypotheses underlying the identifi ed deviationsare explored, and reformulations are proposed for the laboratories created, inorder to improve their pedagogical-didactic effectiveness for the learning ofthis type of clauses. In addition, the results obtained in the second phase of implementation of the laboratories are presented, in a comparative analysisof the two application phases. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019 2019-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/book |
format |
book |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/125896 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/125896 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.21747/978-989-8969-20-0/linga9 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136204529074176 |