Reality-show – a gender analysis
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.122 |
Resumo: | In the second half of the 20th century a mutation occurred in television’s enunciative apparatus that the reality-show is one of the largest examples, in emphasizing not what is said but who says. Given the fluidity and the multiplicity of influences that reality-show presents itself there is a serious difficulty in putting it in a single genre. Trying to answer this problem, this paper puts the reality-show as an independent television genre with singular conventions that allow us to sketch a more precise genre definition. Pointing to the centrality of the everyday, to the scopophilic movement and to the emancipation of the spectator, we outline a definition that takes into account the specific and distinguishing "reality-show" television genre. |
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Reality-show – a gender analysisReality-show – uma análise de género?Reality-ShowTelevision StudiesGenreReality-ShowEstudos TelevisivosGéneroIn the second half of the 20th century a mutation occurred in television’s enunciative apparatus that the reality-show is one of the largest examples, in emphasizing not what is said but who says. Given the fluidity and the multiplicity of influences that reality-show presents itself there is a serious difficulty in putting it in a single genre. Trying to answer this problem, this paper puts the reality-show as an independent television genre with singular conventions that allow us to sketch a more precise genre definition. Pointing to the centrality of the everyday, to the scopophilic movement and to the emancipation of the spectator, we outline a definition that takes into account the specific and distinguishing "reality-show" television genre.Na segunda metade do séc. XX, ocorreu uma mutação no dispositivo enunciativo da televisão de que o reality-show é um dos exemplos maiores ao confiar, não tanto no enunciado quanto na enunciação. Dada a fluidez com que se apresenta e a multiplicidade de influências que o constituem, constatam-se sérias dificuldades em inseri-lo num único género. Procurando inserir-se na reflexão deste problema, o presente artigo coloca o reality-show como um género televisivo independente, dotado de convenções muito particulares que nos permite ensaiar uma definição de género mais precisa. Relevando a centralidade do quotidiano, o movimento escopofílico e a emancipação do espectador, esboça-se uma definição que dá conta da especificidade distintiva do género televisivo “reality-show”.Sopcom2012-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.122https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.122Revista Comunicando; Vol. 1 No. 1 (2012): The New Ways of Communication; 235 - 244Revista Comunicando; Vol. 1 Núm. 1 (2012): Las Nuevas Vías de Comunicación; 235 - 244Revista Comunicando; Vol. 1 N.º 1 (2012): Os Novos Caminhos da Comunicação; 235 - 2442182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/122https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/122/66Mateus, Samuelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:52Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/122Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:30.363754Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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