Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approach
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.3/3360 |
Resumo: | This paper is part of the results from the project "Implementation Strategies and Development of an Open and Distance Education System for the University of the Azores" funded by the European Social Fund. http://hdl.handle.net/10400.3/2327 |
id |
RCAP_e1f471107ae3a448d126d31b5fd9dde4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.uac.pt:10400.3/3360 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approachDesbloqueando o Processo da Aprendizagem Mediada pelas Tecnologias: Ideias e Ações de Articulação para uma Abordagem InstitucionalCreativityE-resourcesInstitutionalizationSustainabilityUnlocking ProcessesCriatividadeE-recursosInstitucionalizaçãoProcessos de DesbloqueioSustentabilidadeThis paper is part of the results from the project "Implementation Strategies and Development of an Open and Distance Education System for the University of the Azores" funded by the European Social Fund. http://hdl.handle.net/10400.3/2327O processo de institucionalização da aprendizagem mediada através das tecnologias em uma determinada universidade é muito mais complexo do que simplesmente instalar um sistema de gestão de aprendizagem, realizar algumas oficinas de formação demonstrando as funções básicas e elementares das plataformas escolhidas e esperar que a utilização efetiva dependa da boa vontade dos professores. É necessário desbloquear o processo através de várias ações de articulação e ir além do discurso modernoso, muitas vezes vazio, quando não encontra adesão e aplicação.ABSTRACT: The institutionalization process of technology-mediated learning in a certain university is much more complex than simply installing a learning management system; performing some training workshops demonstrating the basic and elementary functions of the chosen platforms, and expecting that the effective use depends’ on the goodwill of professors. It is necessary to unlock the process through various joint actions and go beyond the pretentiously or doubtfully modern speech often empty when there is no attainment and application.Warszawa Polskie Towarzystwo Naukowe Edukacji InternetowejRepositório da Universidade dos AçoresRoth, Rogério2015-03-06T16:26:07Z20142014-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.3/3360eng2081-870Xinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-12-20T14:31:23Zoai:repositorio.uac.pt:10400.3/3360Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:25:56.734937Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approach Desbloqueando o Processo da Aprendizagem Mediada pelas Tecnologias: Ideias e Ações de Articulação para uma Abordagem Institucional |
title |
Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approach |
spellingShingle |
Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approach Roth, Rogério Creativity E-resources Institutionalization Sustainability Unlocking Processes Criatividade E-recursos Institucionalização Processos de Desbloqueio Sustentabilidade |
title_short |
Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approach |
title_full |
Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approach |
title_fullStr |
Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approach |
title_full_unstemmed |
Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approach |
title_sort |
Unlocking the technology-mediated learning process : insights and articulating actions for an institutional approach |
author |
Roth, Rogério |
author_facet |
Roth, Rogério |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade dos Açores |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Roth, Rogério |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Creativity E-resources Institutionalization Sustainability Unlocking Processes Criatividade E-recursos Institucionalização Processos de Desbloqueio Sustentabilidade |
topic |
Creativity E-resources Institutionalization Sustainability Unlocking Processes Criatividade E-recursos Institucionalização Processos de Desbloqueio Sustentabilidade |
description |
This paper is part of the results from the project "Implementation Strategies and Development of an Open and Distance Education System for the University of the Azores" funded by the European Social Fund. http://hdl.handle.net/10400.3/2327 |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014 2014-01-01T00:00:00Z 2015-03-06T16:26:07Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.3/3360 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.3/3360 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2081-870X |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Warszawa Polskie Towarzystwo Naukowe Edukacji Internetowej |
publisher.none.fl_str_mv |
Warszawa Polskie Towarzystwo Naukowe Edukacji Internetowej |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130710695477248 |