Identificação e promoção do turismo rural como forma de desenvolvimento de uma localidade: o caso do município de Lagoa Santa, em Minas Gerais

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bahia, Breno Homem
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Dias, Reinaldo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/rtd.v2i13/14.12353
Resumo: According to the World Tourism Organization (WTO), Tourism has experienced an on-going increase and a profound diversification over the past decades, which has placed it ahead of any other economic activities. Such dynamic has made of tourism one of the triumphs to social-economic progress in many regions.Rural tourism represents one of the segments of this sector and it’s also used as a possibility of regional development.Particularly in Brazil, this modality sometimes shows flaws regarding planning and promotion which doesn’t adequately contribute to the economy, causing it to retain instead of showing its full potential.This project targets to evaluate the use of marketing tools in rural tourism, and to emphasize the product production and identify its current stage in the town of Lagoa Santa, located in the State of Minas Gerais, Brazil. To do so, an analysis of rural and urban environmental concepts will be made, as well as a rural tourism approach based on organizations established by the Brazilian Government.
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spelling Identificação e promoção do turismo rural como forma de desenvolvimento de uma localidade: o caso do município de Lagoa Santa, em Minas GeraisAccording to the World Tourism Organization (WTO), Tourism has experienced an on-going increase and a profound diversification over the past decades, which has placed it ahead of any other economic activities. Such dynamic has made of tourism one of the triumphs to social-economic progress in many regions.Rural tourism represents one of the segments of this sector and it’s also used as a possibility of regional development.Particularly in Brazil, this modality sometimes shows flaws regarding planning and promotion which doesn’t adequately contribute to the economy, causing it to retain instead of showing its full potential.This project targets to evaluate the use of marketing tools in rural tourism, and to emphasize the product production and identify its current stage in the town of Lagoa Santa, located in the State of Minas Gerais, Brazil. To do so, an analysis of rural and urban environmental concepts will be made, as well as a rural tourism approach based on organizations established by the Brazilian Government.Segundo a Organização Mundial do Turismo (OMT), o turismo tem experimentado um contínuo crescimento e profunda diversificação nas últimas décadas, o que lhe tem garantido destaque frente a outros setores da economia. Tal dinâmica o tem posicionado como um dos trunfos para o progresso sócio-econômico de muitas regiões. O turismo rural representa um dos segmentos desse grande setor e é hoje uma das possibilidades de desenvolvimento regional. Especificamente no Brasil, essa modalidade em muitos casos expõe deficiências em seu planejamento e promoção, não contribuindo de forma adequada para o incremento da economia e permanecendo aquém do potencial que realmente poderia conceber. Este trabalho objetiva analisar a aplicação das ferramentas de marketing no turismo rural, com ênfase na promoção do produto e identificar seu estágio atual no município de Lagoa Santa, localizado no Estado de Minas Gerais, Brasil. Para isso, faz-se uma análise dos conceitos de ambiente urbano e rural, assim como uma abordagem do turismo rural, segundo suas organizações estabelecidas pelo governo brasileiro.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2010-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v2i13/14.12353oai:proa.ua.pt:article/12353Journal of Tourism & Development; Vol 2 No 13/14 (2010); 751-759Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 2 n.º 13/14 (2010); 751-7592182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12353https://doi.org/10.34624/rtd.v2i13/14.12353https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12353/8147https://creativecommons.org/licences/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessBahia, Breno HomemDias, Reinaldo2022-09-26T10:57:00Zoai:proa.ua.pt:article/12353Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:42.648261Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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