Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Vítor
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Coutinho, Clara
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4
Resumo: This paper presents a case study conducted with students of primary school analyzing the collaborative activities in a Do-It-Yourself community created on Edmodo. The study technical development is positioned in the interpretive and qualitative paradigm using the analytical content of the discussions and the created artifacts. The results show the group’s level of cooperation and the influence of some tools and working methods, making clear the need for further studies on this type of communities in these age groups, particularly on to the influence of e-moderator.
id RCAP_e7f26285171af9484e4a595aa62e9db6
oai_identifier_str oai:rpea.madeira.gov.pt:article/4
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education DisciplineAprendizagem Colaborativa Online na Disciplina de Educação Visual e TecnológicaDo-It-YourselfAprendizagem Colaborativa OnlineEdmodoMétodo de Resolução de ProblemasDo-It-YourselfOnline Collaborative LearningEdmodoProblem Solving MethodologyThis paper presents a case study conducted with students of primary school analyzing the collaborative activities in a Do-It-Yourself community created on Edmodo. The study technical development is positioned in the interpretive and qualitative paradigm using the analytical content of the discussions and the created artifacts. The results show the group’s level of cooperation and the influence of some tools and working methods, making clear the need for further studies on this type of communities in these age groups, particularly on to the influence of e-moderator.Este artigo apresenta um estudo de caso efetuado com alunos do 2.º ciclo do Ensino Básico, analisando as atividades colaborativas realizadas numa comunidade Do-It-Yourself criada no Edmodo. A técnica de desenvolvimento do estudo posicionou-se no paradigma interpretativo e qualitativo recorrendo à análise de conteúdo das discussões e dos artefactos criados. Os resultados mostram o nível de colaboração do grupo e a influência de algumas ferramentas e métodos de trabalho, tornando evidente a necessidade de realização de outros estudos sobre comunidades análogas dedicadas à educação artística nestas faixas etárias, nomeadamente acerca da influência do e-moderador.CEPAM2017-11-24info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 7 No. 2 (2017): RPEA; 7-14Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 7 N.º 2 (2017): RPEA; 7-142183-74811647-905X10.34639/rpea.v7i2reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/4https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/4/3Direitos de Autor (c) 2017 Vítor Silva, Clara Coutinhoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, VítorCoutinho, Clara2024-01-31T10:28:50Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/4Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:22.395496Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline
Aprendizagem Colaborativa Online na Disciplina de Educação Visual e Tecnológica
title Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline
spellingShingle Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline
Silva, Vítor
Do-It-Yourself
Aprendizagem Colaborativa Online
Edmodo
Método de Resolução de Problemas
Do-It-Yourself
Online Collaborative Learning
Edmodo
Problem Solving Methodology
title_short Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline
title_full Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline
title_fullStr Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline
title_full_unstemmed Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline
title_sort Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline
author Silva, Vítor
author_facet Silva, Vítor
Coutinho, Clara
author_role author
author2 Coutinho, Clara
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Vítor
Coutinho, Clara
dc.subject.por.fl_str_mv Do-It-Yourself
Aprendizagem Colaborativa Online
Edmodo
Método de Resolução de Problemas
Do-It-Yourself
Online Collaborative Learning
Edmodo
Problem Solving Methodology
topic Do-It-Yourself
Aprendizagem Colaborativa Online
Edmodo
Método de Resolução de Problemas
Do-It-Yourself
Online Collaborative Learning
Edmodo
Problem Solving Methodology
description This paper presents a case study conducted with students of primary school analyzing the collaborative activities in a Do-It-Yourself community created on Edmodo. The study technical development is positioned in the interpretive and qualitative paradigm using the analytical content of the discussions and the created artifacts. The results show the group’s level of cooperation and the influence of some tools and working methods, making clear the need for further studies on this type of communities in these age groups, particularly on to the influence of e-moderator.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-11-24
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4
https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4
url https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/4
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/4/3
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2017 Vítor Silva, Clara Coutinho
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2017 Vítor Silva, Clara Coutinho
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv CEPAM
publisher.none.fl_str_mv CEPAM
dc.source.none.fl_str_mv Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 7 No. 2 (2017): RPEA; 7-14
Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 7 N.º 2 (2017): RPEA; 7-14
2183-7481
1647-905X
10.34639/rpea.v7i2
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133581842317312