Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4 |
Resumo: | This paper presents a case study conducted with students of primary school analyzing the collaborative activities in a Do-It-Yourself community created on Edmodo. The study technical development is positioned in the interpretive and qualitative paradigm using the analytical content of the discussions and the created artifacts. The results show the group’s level of cooperation and the influence of some tools and working methods, making clear the need for further studies on this type of communities in these age groups, particularly on to the influence of e-moderator. |
id |
RCAP_e7f26285171af9484e4a595aa62e9db6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:rpea.madeira.gov.pt:article/4 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education DisciplineAprendizagem Colaborativa Online na Disciplina de Educação Visual e TecnológicaDo-It-YourselfAprendizagem Colaborativa OnlineEdmodoMétodo de Resolução de ProblemasDo-It-YourselfOnline Collaborative LearningEdmodoProblem Solving MethodologyThis paper presents a case study conducted with students of primary school analyzing the collaborative activities in a Do-It-Yourself community created on Edmodo. The study technical development is positioned in the interpretive and qualitative paradigm using the analytical content of the discussions and the created artifacts. The results show the group’s level of cooperation and the influence of some tools and working methods, making clear the need for further studies on this type of communities in these age groups, particularly on to the influence of e-moderator.Este artigo apresenta um estudo de caso efetuado com alunos do 2.º ciclo do Ensino Básico, analisando as atividades colaborativas realizadas numa comunidade Do-It-Yourself criada no Edmodo. A técnica de desenvolvimento do estudo posicionou-se no paradigma interpretativo e qualitativo recorrendo à análise de conteúdo das discussões e dos artefactos criados. Os resultados mostram o nível de colaboração do grupo e a influência de algumas ferramentas e métodos de trabalho, tornando evidente a necessidade de realização de outros estudos sobre comunidades análogas dedicadas à educação artística nestas faixas etárias, nomeadamente acerca da influência do e-moderador.CEPAM2017-11-24info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 7 No. 2 (2017): RPEA; 7-14Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 7 N.º 2 (2017): RPEA; 7-142183-74811647-905X10.34639/rpea.v7i2reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/4https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/4/3Direitos de Autor (c) 2017 Vítor Silva, Clara Coutinhoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, VítorCoutinho, Clara2024-01-31T10:28:50Zoai:rpea.madeira.gov.pt:article/4Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:31:22.395496Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline Aprendizagem Colaborativa Online na Disciplina de Educação Visual e Tecnológica |
title |
Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline |
spellingShingle |
Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline Silva, Vítor Do-It-Yourself Aprendizagem Colaborativa Online Edmodo Método de Resolução de Problemas Do-It-Yourself Online Collaborative Learning Edmodo Problem Solving Methodology |
title_short |
Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline |
title_full |
Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline |
title_fullStr |
Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline |
title_full_unstemmed |
Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline |
title_sort |
Online Collaborative Learning in the Visual and Technological Education Discipline |
author |
Silva, Vítor |
author_facet |
Silva, Vítor Coutinho, Clara |
author_role |
author |
author2 |
Coutinho, Clara |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Vítor Coutinho, Clara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Do-It-Yourself Aprendizagem Colaborativa Online Edmodo Método de Resolução de Problemas Do-It-Yourself Online Collaborative Learning Edmodo Problem Solving Methodology |
topic |
Do-It-Yourself Aprendizagem Colaborativa Online Edmodo Método de Resolução de Problemas Do-It-Yourself Online Collaborative Learning Edmodo Problem Solving Methodology |
description |
This paper presents a case study conducted with students of primary school analyzing the collaborative activities in a Do-It-Yourself community created on Edmodo. The study technical development is positioned in the interpretive and qualitative paradigm using the analytical content of the discussions and the created artifacts. The results show the group’s level of cooperation and the influence of some tools and working methods, making clear the need for further studies on this type of communities in these age groups, particularly on to the influence of e-moderator. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-11-24 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4 https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4 |
url |
https://doi.org/10.34639/rpea.v7i2.4 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/4 https://rpea.madeira.gov.pt/index.php/rpea/article/view/4/3 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2017 Vítor Silva, Clara Coutinho info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2017 Vítor Silva, Clara Coutinho |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
publisher.none.fl_str_mv |
CEPAM |
dc.source.none.fl_str_mv |
Portuguese Journal of Artistic Education; Vol. 7 No. 2 (2017): RPEA; 7-14 Revista Portuguesa de Educação Artística; Vol. 7 N.º 2 (2017): RPEA; 7-14 2183-7481 1647-905X 10.34639/rpea.v7i2 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133581842317312 |