Educommunication: the experience with young offenders
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142 |
Resumo: | This paper discusses how the Project GAIA, directed to young offenders in fulfillment of educational measures, appropriates the Educomunication, a topic widely discussed by scholars, researchers, and professionals in the fields of communication and education (Soares, 2009; Baccega, 2005; Caldas, 2005). Among the values educomunicativos is the creation of environments, ecosystems educomunicativos where stakeholders can express themselves and act in a democratic way. From the identification of educommunication and its principles, verified through a case study by the Project GAIA, the practical application of these principles in daily practice conditions. |
id |
RCAP_ea26860805b4f1f9aa4c37cd296391b3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/142 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Educommunication: the experience with young offendersEducomunicação: a experiência com jovens infratoreseducomunicaçãoeducaçãomídiaprojeto GAIAliberdade assistidaeducommunicationeducationmediaproject GAIAThis paper discusses how the Project GAIA, directed to young offenders in fulfillment of educational measures, appropriates the Educomunication, a topic widely discussed by scholars, researchers, and professionals in the fields of communication and education (Soares, 2009; Baccega, 2005; Caldas, 2005). Among the values educomunicativos is the creation of environments, ecosystems educomunicativos where stakeholders can express themselves and act in a democratic way. From the identification of educommunication and its principles, verified through a case study by the Project GAIA, the practical application of these principles in daily practice conditions.Este artigo aborda como o Projeto GAIA, dirigido a adolescentes infratores em cumprimento de medidas socioeducativas, apropria-se da Educomunicação, um tema amplamente discutido por acadêmicos, pesquisadores e profissionais das áreas de comunicação e educação (Soares, 2009; Baccega, 2005; Caldas, 2005). Dentre os valores educomunicativos está a criação de ambientes, que são pensados como ecossistemas educomunicativos, onde os envolvidos possam se expressar e atuar de forma democrática. A partir da identificação da educomunicação e de seus princípios, verificamos, através de um estudo de caso junto ao Projeto GAIA, a aplicação destes princípios em condições de prática diária.Sopcom2013-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 221 - 232Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 221 - 232Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 221 - 2322182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/142https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/142/84Silveira, Bruno SantosLago, Claudiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:54Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/142Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:31.209981Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educommunication: the experience with young offenders Educomunicação: a experiência com jovens infratores |
title |
Educommunication: the experience with young offenders |
spellingShingle |
Educommunication: the experience with young offenders Silveira, Bruno Santos educomunicação educação mídia projeto GAIA liberdade assistida educommunication education media project GAIA |
title_short |
Educommunication: the experience with young offenders |
title_full |
Educommunication: the experience with young offenders |
title_fullStr |
Educommunication: the experience with young offenders |
title_full_unstemmed |
Educommunication: the experience with young offenders |
title_sort |
Educommunication: the experience with young offenders |
author |
Silveira, Bruno Santos |
author_facet |
Silveira, Bruno Santos Lago, Claudia |
author_role |
author |
author2 |
Lago, Claudia |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silveira, Bruno Santos Lago, Claudia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educomunicação educação mídia projeto GAIA liberdade assistida educommunication education media project GAIA |
topic |
educomunicação educação mídia projeto GAIA liberdade assistida educommunication education media project GAIA |
description |
This paper discusses how the Project GAIA, directed to young offenders in fulfillment of educational measures, appropriates the Educomunication, a topic widely discussed by scholars, researchers, and professionals in the fields of communication and education (Soares, 2009; Baccega, 2005; Caldas, 2005). Among the values educomunicativos is the creation of environments, ecosystems educomunicativos where stakeholders can express themselves and act in a democratic way. From the identification of educommunication and its principles, verified through a case study by the Project GAIA, the practical application of these principles in daily practice conditions. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-31 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142 https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142 |
url |
https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/142 https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/142/84 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sopcom |
publisher.none.fl_str_mv |
Sopcom |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 221 - 232 Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 221 - 232 Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 221 - 232 2182-4037 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138188270239744 |