Educommunication: the experience with young offenders

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silveira, Bruno Santos
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Lago, Claudia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142
Resumo: This paper discusses how the Project GAIA, directed to young offenders in fulfillment of educational measures, appropriates the Educomunication, a topic widely discussed by scholars, researchers, and professionals in the fields of communication and education (Soares, 2009; Baccega, 2005; Caldas, 2005). Among the values educomunicativos is the creation of environments, ecosystems educomunicativos where stakeholders can express themselves and act in a democratic way. From the identification of educommunication and its principles, verified through a case study by the Project GAIA, the practical application of these principles in daily practice conditions.
id RCAP_ea26860805b4f1f9aa4c37cd296391b3
oai_identifier_str oai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/142
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Educommunication: the experience with young offendersEducomunicação: a experiência com jovens infratoreseducomunicaçãoeducaçãomídiaprojeto GAIAliberdade assistidaeducommunicationeducationmediaproject GAIAThis paper discusses how the Project GAIA, directed to young offenders in fulfillment of educational measures, appropriates the Educomunication, a topic widely discussed by scholars, researchers, and professionals in the fields of communication and education (Soares, 2009; Baccega, 2005; Caldas, 2005). Among the values educomunicativos is the creation of environments, ecosystems educomunicativos where stakeholders can express themselves and act in a democratic way. From the identification of educommunication and its principles, verified through a case study by the Project GAIA, the practical application of these principles in daily practice conditions.Este artigo aborda como o Projeto GAIA, dirigido a adolescentes infratores em cumprimento de medidas socioeducativas, apropria-se da Educomunicação, um tema amplamente discutido por acadêmicos, pesquisadores e profissionais das áreas de comunicação e educação (Soares, 2009; Baccega, 2005; Caldas, 2005). Dentre os valores educomunicativos está a criação de ambientes, que são pensados como ecossistemas educomunicativos, onde os envolvidos possam se expressar e atuar de forma democrática. A partir da identificação da educomunicação e de seus princípios, verificamos, através de um estudo de caso junto ao Projeto GAIA, a aplicação destes princípios em condições de prática diária.Sopcom2013-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 221 - 232Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 221 - 232Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 221 - 2322182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/142https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/142/84Silveira, Bruno SantosLago, Claudiainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:54Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/142Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:31.209981Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Educommunication: the experience with young offenders
Educomunicação: a experiência com jovens infratores
title Educommunication: the experience with young offenders
spellingShingle Educommunication: the experience with young offenders
Silveira, Bruno Santos
educomunicação
educação
mídia
projeto GAIA
liberdade assistida
educommunication
education
media
project GAIA
title_short Educommunication: the experience with young offenders
title_full Educommunication: the experience with young offenders
title_fullStr Educommunication: the experience with young offenders
title_full_unstemmed Educommunication: the experience with young offenders
title_sort Educommunication: the experience with young offenders
author Silveira, Bruno Santos
author_facet Silveira, Bruno Santos
Lago, Claudia
author_role author
author2 Lago, Claudia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silveira, Bruno Santos
Lago, Claudia
dc.subject.por.fl_str_mv educomunicação
educação
mídia
projeto GAIA
liberdade assistida
educommunication
education
media
project GAIA
topic educomunicação
educação
mídia
projeto GAIA
liberdade assistida
educommunication
education
media
project GAIA
description This paper discusses how the Project GAIA, directed to young offenders in fulfillment of educational measures, appropriates the Educomunication, a topic widely discussed by scholars, researchers, and professionals in the fields of communication and education (Soares, 2009; Baccega, 2005; Caldas, 2005). Among the values educomunicativos is the creation of environments, ecosystems educomunicativos where stakeholders can express themselves and act in a democratic way. From the identification of educommunication and its principles, verified through a case study by the Project GAIA, the practical application of these principles in daily practice conditions.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-31
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142
https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142
url https://doi.org/10.58050/comunicando.v2i1.142
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/142
https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/142/84
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Sopcom
publisher.none.fl_str_mv Sopcom
dc.source.none.fl_str_mv Revista Comunicando; Vol. 2 No. 1 (2013): Information Technology, New Media and Digital Literacy; 221 - 232
Revista Comunicando; Vol. 2 Núm. 1 (2013): Tecnologías de la Información, Nuevos Medios de Comunicación y Alfabetización Digital; 221 - 232
Revista Comunicando; Vol. 2 N.º 1 (2013): Tecnologias da Informação, Novos Média e Literacia Digital; 221 - 232
2182-4037
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799138188270239744