Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sector
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9685 |
Resumo: | This study aims to explore how wine producers and distributors and wine producers describe the organizational social capabilities they develop, as a facilitating facet of Relationship Quality (RQ). Therefore, we conducted and analysed 44 in-depth interview among members of top managers of wine producers and wine distributors. Findings highlight the organizational capabilities, social events and the players’ history as the core elements to develop an interactive relationship quality among stakeholders. |
id |
RCAP_edcd2a592680512f7fffd8ce205e66ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/9685 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sectorAtividades de enoturismo como facilitadoras da qualidade da relação na indústria do vinhoThis study aims to explore how wine producers and distributors and wine producers describe the organizational social capabilities they develop, as a facilitating facet of Relationship Quality (RQ). Therefore, we conducted and analysed 44 in-depth interview among members of top managers of wine producers and wine distributors. Findings highlight the organizational capabilities, social events and the players’ history as the core elements to develop an interactive relationship quality among stakeholders.Este estudo pretende explorar a forma como os distribuidores e produtores de vinho descrevem as capacidades sociais organizacionais que eles desenvolvem, como uma faceta facilitadora da Relação Qualidade (RQ). Deste modo, levámos a cabo e analisámos 44 entrevistas entre os gestores de topo de produtores e distribuidores de vinho. Os resultados destacam as capacidades organizacionais, eventos sociais e história dos participantes como os elementos fundamentais para desenvolver/melhorara qualidade da relação interativa entre as partes interessadas. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2017-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9685oai:proa.ua.pt:article/9685Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 27/28 (2017); 1023-1029Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 27/28 (2017); 1023-10292182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9685https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9685https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9685/6327https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCunha, NamércioLoureiro, Sandra2022-09-26T10:56:39Zoai:proa.ua.pt:article/9685Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:26.144039Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sector Atividades de enoturismo como facilitadoras da qualidade da relação na indústria do vinho |
title |
Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sector |
spellingShingle |
Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sector Cunha, Namércio |
title_short |
Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sector |
title_full |
Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sector |
title_fullStr |
Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sector |
title_full_unstemmed |
Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sector |
title_sort |
Wine tourism activities as facilitators of relationship quality in wine sector |
author |
Cunha, Namércio |
author_facet |
Cunha, Namércio Loureiro, Sandra |
author_role |
author |
author2 |
Loureiro, Sandra |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cunha, Namércio Loureiro, Sandra |
description |
This study aims to explore how wine producers and distributors and wine producers describe the organizational social capabilities they develop, as a facilitating facet of Relationship Quality (RQ). Therefore, we conducted and analysed 44 in-depth interview among members of top managers of wine producers and wine distributors. Findings highlight the organizational capabilities, social events and the players’ history as the core elements to develop an interactive relationship quality among stakeholders. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9685 oai:proa.ua.pt:article/9685 |
url |
https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9685 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/9685 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9685 https://doi.org/10.34624/rtd.v1i27/28.9685 https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/9685/6327 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 27/28 (2017); 1023-1029 Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 27/28 (2017); 1023-1029 2182-1453 1645-9261 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130515766247424 |