Value creation wheel applied to Jerónimo Martins Distribuição de Produtos de Consumo and Whymob

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendonça, Ana Catarina Duarte de
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Malheiro, Ana Filipa Caldeira Farinha, Paulino, Miguel de Sousa Martins
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/18622
Resumo: This thesis focuses on the application of the Value Creation Wheel (VCW), a dynamic tool that enables companies to solve problems and create value while encouraging the participation of multiple stakeholders, both internal and external (Lages, 2016). First, literature is revisited to gain insight about the concepts being explored in this thesis. Then, it is introduced DIANA, VCW’s theoretical framework, and its main contributions to the fields of strategic management, innovation management, and value creation. Finally, are presented the findings from the application of TIAGO VCW’s practical tool at Jerónimo Martins Distribuição de Produtos de Consumo (JMD) and Whymob.
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