Virtual Reality
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.6/9475 |
Resumo: | This study aimed to investigate the immersion of user interfaces that bring first person games using virtual reality based on the concepts established by the Diegesis theory. To conclude, a table has been created with identified elements of the games that bring more or less immersion to the player. Through the data collected, a questionnaire was developed to obtain information from developers, designers and players, in relation to the more immersive elements, and others with less immersive elements of the interfaces and concluding that the Diegetic and Spatial Interfaces are the most immersive for first-person games in virtual reality, and less immersive were the Meta and Non-Diegetic interfaces. Through this information, it is possible that there is a strong influence in the creation of games interfaces, after all we all want to be immersed when playing digital games. |
id |
RCAP_fa26adc1ad299add6587f9c0821b3252 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ubibliorum.ubi.pt:10400.6/9475 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Virtual RealityImmersive user interface for first person view gamesImersãoInterface do UsuárioJogos DigitaisRealidade VirtualTeoria DiegesisDomínio/Área Científica::Humanidades::Artes::Jogos DigitaisThis study aimed to investigate the immersion of user interfaces that bring first person games using virtual reality based on the concepts established by the Diegesis theory. To conclude, a table has been created with identified elements of the games that bring more or less immersion to the player. Through the data collected, a questionnaire was developed to obtain information from developers, designers and players, in relation to the more immersive elements, and others with less immersive elements of the interfaces and concluding that the Diegetic and Spatial Interfaces are the most immersive for first-person games in virtual reality, and less immersive were the Meta and Non-Diegetic interfaces. Through this information, it is possible that there is a strong influence in the creation of games interfaces, after all we all want to be immersed when playing digital games.Este trabalho se propôs a investigar a imersão que as interfaces de usuário trazem a jogos de primeira pessoa que utilizam a realidade virtual, baseada nos conceitos estabelecidos pela teoria da Diegese. Por fim, foi criado uma tabela com interfaces identificadas dos jogos que trazem mais ou menos imersão ao jogador. Através dos dados coletados foi desenvolvido um questionário para obter informações de desenvolvedores, designers e jogadores, em relação com os elementos mais imersivos, e outros com elementos menos imersivos, e concluímos que as interfaces Diegetic e Spatial são as mais imersivas para os jogos em primeira pessoa na realidade virtual, e menos imersivas são as interfaces Meta e Non-Diegetic. Através dessa informação, é possível que exista uma influência forte na criação de interfaces de jogos, afinal todos queremos ficar imersos enquanto jogamos.Silva, Frutuoso Gomes Mendes daCarvalho, Breno José Andrade deuBibliorumRaffaele, Rennan Cavalcante2020-02-21T17:21:21Z2017-07-192017-06-262017-07-19T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.6/9475TID:202333850enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-12-15T09:50:45Zoai:ubibliorum.ubi.pt:10400.6/9475Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:49:42.882256Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Virtual Reality Immersive user interface for first person view games |
title |
Virtual Reality |
spellingShingle |
Virtual Reality Raffaele, Rennan Cavalcante Imersão Interface do Usuário Jogos Digitais Realidade Virtual Teoria Diegesis Domínio/Área Científica::Humanidades::Artes::Jogos Digitais |
title_short |
Virtual Reality |
title_full |
Virtual Reality |
title_fullStr |
Virtual Reality |
title_full_unstemmed |
Virtual Reality |
title_sort |
Virtual Reality |
author |
Raffaele, Rennan Cavalcante |
author_facet |
Raffaele, Rennan Cavalcante |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Silva, Frutuoso Gomes Mendes da Carvalho, Breno José Andrade de uBibliorum |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Raffaele, Rennan Cavalcante |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Imersão Interface do Usuário Jogos Digitais Realidade Virtual Teoria Diegesis Domínio/Área Científica::Humanidades::Artes::Jogos Digitais |
topic |
Imersão Interface do Usuário Jogos Digitais Realidade Virtual Teoria Diegesis Domínio/Área Científica::Humanidades::Artes::Jogos Digitais |
description |
This study aimed to investigate the immersion of user interfaces that bring first person games using virtual reality based on the concepts established by the Diegesis theory. To conclude, a table has been created with identified elements of the games that bring more or less immersion to the player. Through the data collected, a questionnaire was developed to obtain information from developers, designers and players, in relation to the more immersive elements, and others with less immersive elements of the interfaces and concluding that the Diegetic and Spatial Interfaces are the most immersive for first-person games in virtual reality, and less immersive were the Meta and Non-Diegetic interfaces. Through this information, it is possible that there is a strong influence in the creation of games interfaces, after all we all want to be immersed when playing digital games. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-19 2017-06-26 2017-07-19T00:00:00Z 2020-02-21T17:21:21Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.6/9475 TID:202333850 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.6/9475 |
identifier_str_mv |
TID:202333850 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136388424138752 |