Porque viajam os alunos de pós-graduação da FEUALG?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v0i3.14077 |
Resumo: | Tourist motivations are essential not only for the tourist decision process but also in the building of the holiday destination image (Correia and Crouch, 2003). During the last decades, the national tourist account showed a positive balance and few Portuguese citizens would make holidays abroad or even in Portugal. In order to increase thestudy of the exit flows, the current study presents the main results from the application of a set of multivariate statistical methods with the purpose of characterizing the tourist demand of Master students from the Faculty of Economics of the University of Algarve. The performed analyses had evidenced three factors in what concerns the choice of a tourist destination as well as three groups of tourists which have different motivations for going on holiday. |
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Porque viajam os alunos de pós-graduação da FEUALG?Tourist motivations are essential not only for the tourist decision process but also in the building of the holiday destination image (Correia and Crouch, 2003). During the last decades, the national tourist account showed a positive balance and few Portuguese citizens would make holidays abroad or even in Portugal. In order to increase thestudy of the exit flows, the current study presents the main results from the application of a set of multivariate statistical methods with the purpose of characterizing the tourist demand of Master students from the Faculty of Economics of the University of Algarve. The performed analyses had evidenced three factors in what concerns the choice of a tourist destination as well as three groups of tourists which have different motivations for going on holiday.As motivações do turista são fundamentais no processo de decisão turística e na formação da imagem do destino (Correia e Crouch, 2003). Durante as últimas décadas, a balança turística portuguesa apresentou sempre um saldo positivo. Poucos eram os portugueses que faziam férias no exterior ou até mesmo os que faziam férias. No sentido de fomentar o interesse pela investigação na área das férias dos portugueses, o presente estudo apresenta os principais resultados da aplicação de um conjunto de métodos estatísticos multivariados com o objectivo de caracterizar a procura turística dos estudantes de mestrado e de pós-graduação da Faculdade de Economia da Universidade do Algarve (FEUALG). As análises efectuadas permitiram obter três dimensões de escolha do destino turístico, bem como três grupos de turistas com motivações diferentes para fazer férias.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2005-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v0i3.14077oai:proa.ua.pt:article/14077Journal of Tourism & Development; No 3 (2005); 95-103Revista Turismo & Desenvolvimento; n.º 3 (2005); 95-1032182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/14077https://doi.org/10.34624/rtd.v0i3.14077https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/14077/9520https://cretivecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessCorreia, AntóniaValle, Patrícia Oom do2022-09-26T10:57:31Zoai:proa.ua.pt:article/14077Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:06:09.352943Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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