Loss as gain: artistic mourning in Sasha Waltz
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.51427/cet.sdc.2020.0014 |
Resumo: | The most recent presentation (2017) in Lisbon of Sasha Waltz & Guests with the choreography Kreatur recovers the social and political horizon of previous works. It happens through a deep understanding of what we are as species – something we seem always to forget and distort, due to not considering our inner affinities. We lack the patience and wisdom to bring the art of the potter to the art of the dancer who, in order to reach the new and the unsuspecting, makes life an inti‑ mate ordeal to which it offers breath, gesture, movement. The dancer’s ability comes from the recognition of the distant and hidden expression of what preceded him or her and which they insist on not detracting. |
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Loss as gain: artistic mourning in Sasha WaltzA perda como um ganho: luto artístico em Sasha WaltzSpaciality and BodyDead body and living bodyBodies' coralityRepetition out of repetitionPleasure and trainingEspacialidade e CorpoCorpo morto e corpo vivoCoralidade dos corposRepetição da repetiçãoPrazer e treinoThe most recent presentation (2017) in Lisbon of Sasha Waltz & Guests with the choreography Kreatur recovers the social and political horizon of previous works. It happens through a deep understanding of what we are as species – something we seem always to forget and distort, due to not considering our inner affinities. We lack the patience and wisdom to bring the art of the potter to the art of the dancer who, in order to reach the new and the unsuspecting, makes life an inti‑ mate ordeal to which it offers breath, gesture, movement. The dancer’s ability comes from the recognition of the distant and hidden expression of what preceded him or her and which they insist on not detracting.A mais recente apresentação (2017) em Lisboa de Sasha Waltz & Guests com a coreografia Kreatur recupera o horizonte social e político de obras anteriores. Acontece através de uma profunda compreensão do que somos como espécie - algo que parece sempre esquecer e distorcer, devido a não considerarmos as nossas afinidades interiores. Falta-nos a paciência e sabedoria para levar a arte do oleiro à arte do bailarino que, para alcançar o novo e o insuspeito, faz da vida uma provação inti-mate à qual oferece respiração, gesto, movimento. A capacidade do bailarino vem do reconhecimento da expressão distante e escondida do que o precedeu e que insistem em não desvalorizar.Centro de Estudos de Teatro da Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa2020-01-06info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.51427/cet.sdc.2020.0014https://doi.org/10.51427/cet.sdc.2020.0014Sinais de Cena; 2nd series, nr. 4 (2020); 174-182Sinais de Cena; 2e série, n°4 (2020); 174-182Sinais de Cena; 2.ª série, n.º 4 (2020); 174-1822184-95521646-071510.51427/sdc.vi4reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.rcaap.pt/sdc/article/view/21940https://revistas.rcaap.pt/sdc/article/view/21940/18027Direitos de Autor (c) 2020 Anabela Mendesinfo:eu-repo/semantics/openAccessMendes, Anabela2024-01-13T05:16:18Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/21940Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:38:00.397356Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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