Developing an entry strategy for Claus Porto to the German market
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/20505 |
Resumo: | CEMS |
id |
RCAP_fef6d8e8d15c0f545bf6edfcb8c4cc6b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/20505 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Developing an entry strategy for Claus Porto to the German marketInternationalizationPremium segmentGerman marketDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoCEMSClaus Porto is the high-end and international brand of Ach Brito, a Portuguese producer of soaps and other beauty and personal care products. Claus Porto has endured and succeeded the test of time, but has faced numerous “ups and downs”. With Claus Porto at the heart of the firm (potential) value, the current vision is to growth the brand internationally. The challenge of the Business Project was to develop an entry strategy for Claus Porto to the German Market. The analysis and recommendations are described in this paper. Finally, a brief academic discussion on firm internationalization and a scoring model to measure the attractiveness of international markets are presented.Cunha, Alexandre Dias daRUNCoelho, Diogo Gil dos Santos Aires2019-05-01T00:30:31Z2016-05-312016-05-31T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/20505TID:201523736enginfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:05:05Zoai:run.unl.pt:10362/20505Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:26:16.062169Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Developing an entry strategy for Claus Porto to the German market |
title |
Developing an entry strategy for Claus Porto to the German market |
spellingShingle |
Developing an entry strategy for Claus Porto to the German market Coelho, Diogo Gil dos Santos Aires Internationalization Premium segment German market Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
title_short |
Developing an entry strategy for Claus Porto to the German market |
title_full |
Developing an entry strategy for Claus Porto to the German market |
title_fullStr |
Developing an entry strategy for Claus Porto to the German market |
title_full_unstemmed |
Developing an entry strategy for Claus Porto to the German market |
title_sort |
Developing an entry strategy for Claus Porto to the German market |
author |
Coelho, Diogo Gil dos Santos Aires |
author_facet |
Coelho, Diogo Gil dos Santos Aires |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Cunha, Alexandre Dias da RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Coelho, Diogo Gil dos Santos Aires |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Internationalization Premium segment German market Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
topic |
Internationalization Premium segment German market Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
description |
CEMS |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-31 2016-05-31T00:00:00Z 2019-05-01T00:30:31Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10362/20505 TID:201523736 |
url |
http://hdl.handle.net/10362/20505 |
identifier_str_mv |
TID:201523736 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
eu_rights_str_mv |
embargoedAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137893089804288 |