Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Veríssimo, Magali Freira
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Guidione, Dinis Armando, Ribeiro Lamas, Estela Pinto 
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24
Resumo: Aware of the fact that education being sustained on previous generations experiences is a way of promoting ties that consolidate the national union, following the guidelines of the the Sociocultural Research Institute, recommending systematic research, archiving, conservation and dissemination of Mozambican culture and cultural heritage, we present a project of Cambine Secondary School – Xigubo dance – aiming at making students aware of the value of culture and creating opportunities to build a consolidated knowledge of events that mark Mozambique history .
id RCAP_ff177b71873de2862dd1e88360eab463
oai_identifier_str oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary SchoolPRESERVAÇÃO DO PATRIMÓNIO CULTURAL DE MOÇAMBIQUE O ENSINO DE XIGUBO NA ESCOLA SECUNDÁRIA DE CAMBINEPatrimónioGerações anterioresHistória do paísMulticulturalidadeComunidadePatrimonyPrevious generationsCountry historyMulticulturalismCommunityAware of the fact that education being sustained on previous generations experiences is a way of promoting ties that consolidate the national union, following the guidelines of the the Sociocultural Research Institute, recommending systematic research, archiving, conservation and dissemination of Mozambican culture and cultural heritage, we present a project of Cambine Secondary School – Xigubo dance – aiming at making students aware of the value of culture and creating opportunities to build a consolidated knowledge of events that mark Mozambique history .Cientes de que a educação sustentada nas vivências das gerações anteriores é uma forma de promover laços que consolidam a união nacional e seguindo as orientações do Instituto de Investigação Sociocultural, que recomenda a pesquisa, o arquivo, a conservação e a divulgação, de forma sistemática, da cultura e o património cultural moçambicano, apresentamos um projeto da Escola de Cambine – a ofererta do ensino do Xigubo, que visa consciencializar os alunos do valor da cultura e criar oportunidades para a construção de um conhecimento consolidado de acontecimentos que marcam a história de Moçambique.MUNDIS2020-03-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 11 N.º 2 (2020): 41.ª Edição | ERAS; 52-681647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24/17Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessVeríssimo, Magali FreiraGuidione, Dinis ArmandoRibeiro Lamas, Estela Pinto 2022-09-05T13:57:35Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:39.565723Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School
PRESERVAÇÃO DO PATRIMÓNIO CULTURAL DE MOÇAMBIQUE O ENSINO DE XIGUBO NA ESCOLA SECUNDÁRIA DE CAMBINE
title Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School
spellingShingle Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School
Veríssimo, Magali Freira
Património
Gerações anteriores
História do país
Multiculturalidade
Comunidade
Patrimony
Previous generations
Country history
Multiculturalism
Community
title_short Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School
title_full Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School
title_fullStr Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School
title_full_unstemmed Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School
title_sort Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School
author Veríssimo, Magali Freira
author_facet Veríssimo, Magali Freira
Guidione, Dinis Armando
Ribeiro Lamas, Estela Pinto 
author_role author
author2 Guidione, Dinis Armando
Ribeiro Lamas, Estela Pinto 
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Veríssimo, Magali Freira
Guidione, Dinis Armando
Ribeiro Lamas, Estela Pinto 
dc.subject.por.fl_str_mv Património
Gerações anteriores
História do país
Multiculturalidade
Comunidade
Patrimony
Previous generations
Country history
Multiculturalism
Community
topic Património
Gerações anteriores
História do país
Multiculturalidade
Comunidade
Patrimony
Previous generations
Country history
Multiculturalism
Community
description Aware of the fact that education being sustained on previous generations experiences is a way of promoting ties that consolidate the national union, following the guidelines of the the Sociocultural Research Institute, recommending systematic research, archiving, conservation and dissemination of Mozambican culture and cultural heritage, we present a project of Cambine Secondary School – Xigubo dance – aiming at making students aware of the value of culture and creating opportunities to build a consolidated knowledge of events that mark Mozambique history .
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-03-30T00:00:00Z
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/other
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24
url https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24
identifier_str_mv oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24/17
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv MUNDIS
publisher.none.fl_str_mv MUNDIS
dc.source.none.fl_str_mv ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 11 N.º 2 (2020): 41.ª Edição | ERAS; 52-68
1647-3558
2184-2116
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799129977781747712