Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24 |
Resumo: | Aware of the fact that education being sustained on previous generations experiences is a way of promoting ties that consolidate the national union, following the guidelines of the the Sociocultural Research Institute, recommending systematic research, archiving, conservation and dissemination of Mozambican culture and cultural heritage, we present a project of Cambine Secondary School – Xigubo dance – aiming at making students aware of the value of culture and creating opportunities to build a consolidated knowledge of events that mark Mozambique history . |
id |
RCAP_ff177b71873de2862dd1e88360eab463 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary SchoolPRESERVAÇÃO DO PATRIMÓNIO CULTURAL DE MOÇAMBIQUE O ENSINO DE XIGUBO NA ESCOLA SECUNDÁRIA DE CAMBINEPatrimónioGerações anterioresHistória do paísMulticulturalidadeComunidadePatrimonyPrevious generationsCountry historyMulticulturalismCommunityAware of the fact that education being sustained on previous generations experiences is a way of promoting ties that consolidate the national union, following the guidelines of the the Sociocultural Research Institute, recommending systematic research, archiving, conservation and dissemination of Mozambican culture and cultural heritage, we present a project of Cambine Secondary School – Xigubo dance – aiming at making students aware of the value of culture and creating opportunities to build a consolidated knowledge of events that mark Mozambique history .Cientes de que a educação sustentada nas vivências das gerações anteriores é uma forma de promover laços que consolidam a união nacional e seguindo as orientações do Instituto de Investigação Sociocultural, que recomenda a pesquisa, o arquivo, a conservação e a divulgação, de forma sistemática, da cultura e o património cultural moçambicano, apresentamos um projeto da Escola de Cambine – a ofererta do ensino do Xigubo, que visa consciencializar os alunos do valor da cultura e criar oportunidades para a construção de um conhecimento consolidado de acontecimentos que marcam a história de Moçambique.MUNDIS2020-03-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 11 N.º 2 (2020): 41.ª Edição | ERAS; 52-681647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24/17Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessVeríssimo, Magali FreiraGuidione, Dinis ArmandoRibeiro Lamas, Estela Pinto 2022-09-05T13:57:35Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:39.565723Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School PRESERVAÇÃO DO PATRIMÓNIO CULTURAL DE MOÇAMBIQUE O ENSINO DE XIGUBO NA ESCOLA SECUNDÁRIA DE CAMBINE |
title |
Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School |
spellingShingle |
Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School Veríssimo, Magali Freira Património Gerações anteriores História do país Multiculturalidade Comunidade Patrimony Previous generations Country history Multiculturalism Community |
title_short |
Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School |
title_full |
Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School |
title_fullStr |
Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School |
title_full_unstemmed |
Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School |
title_sort |
Preservation of Mozambique's cultural heritage Xigubo teaching at Cambine Secondary School |
author |
Veríssimo, Magali Freira |
author_facet |
Veríssimo, Magali Freira Guidione, Dinis Armando Ribeiro Lamas, Estela Pinto |
author_role |
author |
author2 |
Guidione, Dinis Armando Ribeiro Lamas, Estela Pinto |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Veríssimo, Magali Freira Guidione, Dinis Armando Ribeiro Lamas, Estela Pinto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Património Gerações anteriores História do país Multiculturalidade Comunidade Patrimony Previous generations Country history Multiculturalism Community |
topic |
Património Gerações anteriores História do país Multiculturalidade Comunidade Patrimony Previous generations Country history Multiculturalism Community |
description |
Aware of the fact that education being sustained on previous generations experiences is a way of promoting ties that consolidate the national union, following the guidelines of the the Sociocultural Research Institute, recommending systematic research, archiving, conservation and dissemination of Mozambican culture and cultural heritage, we present a project of Cambine Secondary School – Xigubo dance – aiming at making students aware of the value of culture and creating opportunities to build a consolidated knowledge of events that mark Mozambique history . |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-03-30T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24 oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24 |
url |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24 |
identifier_str_mv |
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/24 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24 https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/24/17 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
dc.source.none.fl_str_mv |
ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 11 N.º 2 (2020): 41.ª Edição | ERAS; 52-68 1647-3558 2184-2116 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799129977781747712 |