Avatar: An Assessment of the Fundamental Aspects of Outsourcing in an Observational StudyHttp://Dx.Doi.Org/10.5585/Riae.V9i3.1684

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Machado, Diego de Queiroz
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Bezerra, Carlos Alberto dos Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE
Texto Completo: https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/15040
Resumo: Among the several existing organizational strategies, outsourcing has achieved increasing prominence in the business field, where it is already considered to be notably generalized, requiring a continuous review of its fundamental aspects. Therefore, this study aspires to present, through an observational study, an analysis of the outsourcing strategy from Avatar, the motion picture. The choice of research was driven by the relationship between two organizations constituting the background of the narrative: RDA and the Avatar Program. Data was analyzed to identify elements either described by the theory or diverging from it. Finally, it was concluded that the entire outsourcing process should take into account critical success factors, such as: organizational culture or the difference in perception of business between all involved companies.
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spelling Avatar: An Assessment of the Fundamental Aspects of Outsourcing in an Observational StudyHttp://Dx.Doi.Org/10.5585/Riae.V9i3.1684AVATAR: UN ANÁLISIS DE LOS ASPECTOS FUNDAMENTALES DE LA CONTRATICÓN DE TERCEROS EN UN ESTUDIO OBSERVACIONALAvatar: Uma Análise dos Aspectos Fundamentais da Terceirização em um Estudo Observacional Http://Dx.Doi.Org/10.5585/Riae.V9i3.1684Avatar; Observational Study; Outsourcing; Social Representations; Strategy.Avatar; Estudio Observacional; Estrategia; Representaciones Sociales; Contratación de terceros.EAvatar; Estudo Observacional; Estratégia; Representações Sociais; Terceirização.Among the several existing organizational strategies, outsourcing has achieved increasing prominence in the business field, where it is already considered to be notably generalized, requiring a continuous review of its fundamental aspects. Therefore, this study aspires to present, through an observational study, an analysis of the outsourcing strategy from Avatar, the motion picture. The choice of research was driven by the relationship between two organizations constituting the background of the narrative: RDA and the Avatar Program. Data was analyzed to identify elements either described by the theory or diverging from it. Finally, it was concluded that the entire outsourcing process should take into account critical success factors, such as: organizational culture or the difference in perception of business between all involved companies.Entre las innmeras estrategias organizacionales existentes, la contratacin de terceros ha adquirido cada vez ms destaque en la esfera empresarial, donde ya se encuentra altamente generalizada, exigiendo un anlisis continuo de sus aspectos fundamentales. De esa forma, el presente trabajo tiene como objetivo presentar, por medio de un estudio observacional, un anlisis de la estrategia de contratacin de terceros presente en el filme Avatar. Su seleccin para esta investigacin fue motivada por la relacin entre dos organizaciones que son el plan de fondo de la narrativa: la RDA y el Programa Avatar. Los datos fueron analizados con el objetivo de buscar elementos de la narrativa que fueron descritos por la teora o que estn en desacuerdo de ella. Se concluye que todo proceso de contratacin de terceros debe considerar sus factores crticos de suceso, como la cultura organizacional o las diferencias de percepcin del negocio entre las empresas relacionadas.Dentre as inúmeras estratégias organizacionais existentes, a terceirização tem adquirido cada vez mais destaque na esfera empresarial, onde já se encontra altamente generalizada, exigindo uma análise contínua de seus aspectos fundamentais. Dessa forma, o presente trabalho tem como objetivo apresentar, por meio de um estudo observacional, uma análise da estratégia de terceirização presente no filme Avatar. Sua escolha para esta pesquisa foi motivada pela relação entre duas organizações que são o plano de fundo da narrativa: a RDA e o Programa Avatar. Os dados foram analisados visando buscar elementos da narrativa que foram descritos pela teoria ou que destoam dela. Por fim, concluiu-se que todo processo de terceirização deve levar em conta seus fatores críticos de sucesso, como a cultura organizacional ou as diferenças de percepção do negócio entre as empresas envolvidas.Universidade Nove de Julho - UNINOVE2011-01-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/1504010.5585/ijsm.v9i3.1684Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 9, No 3 (2010): RIAE v9n3; 44-62Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 9, No 3 (2010): RIAE v9n3; 44-622176-0756reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAEinstname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)instacron:RIEOEIporhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/15040/7249Copyright (c) 2010 Iberoamerican Journal of Strategic Managementhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMachado, Diego de QueirozBezerra, Carlos Alberto dos Santos2019-09-20T13:30:53Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/15040Revistahttps://periodicos.uninove.br/riaePRIhttps://periodicos.uninove.br/riae/oai||bennycosta@yahoo.com.br2176-07562176-0756opendoar:2019-09-20T13:30:53Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)false
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