Gender Effects on Decision Hiring and Promotion Leaders
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE |
Texto Completo: | https://periodicos.uninove.br/riae/article/view/14125 |
Resumo: | Purpose: To analyze the effects of gender differences in employment decisions. Methods: We developed with an experiment design, which included the participation of 202 professionals who interpreted the role of selectors Originality/Relevance: there is a scarcity of studies that analyze gender bias in employee’s selections with a quantitative approach. Results: Compared to women candidate for a job vacancy for the leadership level, the male candidate was better evaluated in terms of suitability for the position, likely to hiring and promotion. Furthermore, she was considered more competent and less friendly. Theoretical / Methodological Contributions: The study provides evidence that allows us to challenge the theoretical argument that women would be depecrated in terms os employment choices necessarily because of rational factors, such as motherhood. Social / Practical Contributions: We suggested that organizations devote greater attention to processes involving women career organizations, since such decisions, when biased, can lead organizations to non-rational choices. |
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Gender Effects on Decision Hiring and Promotion LeadersEfectos Del Género Sobre La Decisión De Contratación Y Promoción De LíderesEfeitos do Gênero sobre a Decisão de Contratação e Promoção de LíderesGender; Selection; Bias; Prejudice; StereotypeGénero; Selección; Sesgo; Preconcepto; EstereotipoGênero; Seleção; Viés; Preconceito; EstereótipoPurpose: To analyze the effects of gender differences in employment decisions. Methods: We developed with an experiment design, which included the participation of 202 professionals who interpreted the role of selectors Originality/Relevance: there is a scarcity of studies that analyze gender bias in employee’s selections with a quantitative approach. Results: Compared to women candidate for a job vacancy for the leadership level, the male candidate was better evaluated in terms of suitability for the position, likely to hiring and promotion. Furthermore, she was considered more competent and less friendly. Theoretical / Methodological Contributions: The study provides evidence that allows us to challenge the theoretical argument that women would be depecrated in terms os employment choices necessarily because of rational factors, such as motherhood. Social / Practical Contributions: We suggested that organizations devote greater attention to processes involving women career organizations, since such decisions, when biased, can lead organizations to non-rational choices. Objetivo: Analizar los efectos de las diferencias de género en las decisiones de empleo. Método: Para ello, se desarrolló un estudio con un diseño de experimento, que contó con la participación de 202 profesionales que interpretar el papel de seleccionadores. Originalidad / Relevancia: hay una escasez de estudios que analizan el sesgo de género en procesos selectivos por un abordaje cuantitativo. Resultados: En comparación con la candidata mujer para una vacante de empleo para el nivel de liderazgo, el candidato hombre fue mejor evaluado en términos de adecuación al cargo, probabilidad de contratación y promoción. Además, fue considerado como más competente y menos cordial. Contribuciones teóricas / metodológicas: el estudio proporciona evidencias que permiten contestar el argumento teórico de que las mujeres serían preteridas en términos de elecciones de empleo necesariamente en razón de factores racionales, como la maternidad. Contribuciones sociales / para la gestión: Se sugiere que organizaciones dediquen mayor atención a procesos que involucran la carrera de mujeres en organizaciones, ya que tales decisiones, cuando son enviadas, pueden llevar organizaciones a elecciones no racionales y estereotipadas. Palabras clave: Género; Selección; Sesgo; Preconcepto; EstereotipoObjetivo: Analisar os efeitos das diferenças de gênero nas decisões de emprego. Método: Para tal, foi desenvolvido um estudo com um design de experimento, que contou com a participação de 202 profissionais que interpretaram o papel de selecionadores. Originalidade/Relevância: há uma escassez de estudos que analisem o viés de gênero em processos seletivos por uma abordagem quantitativa. Resultados: Em comparação à candidata mulher para uma vaga de emprego para o nível de liderança, o candidato homem foi mais bem avaliado em termos de adequação ao cargo, probabilidade de contratação e promoção. Além disso, foi considerado como mais competente e menos cordial. Contribuições teóricas/metodológicas: o estudo fornece evidências que permitem contestar o argumento teórico de que mulheres seriam preteridas em termos de escolhas de emprego necessariamente em razão de fatores racionais, como a maternidade. Contribuições sociais / para a gestão: Sugere-se que organizações dediquem maior atenção a processos que envolvem a carreira de mulheres em organizações, uma vez que tais decisões, quando enviesadas, podem levar organizações a escolhas não racionais e estereotipadas. Universidade Nove de Julho - UNINOVE2019-01-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/1412510.5585/ijsm.v18i1.2605Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 18, No 1 (2019): January/March; 71-89Revista Ibero-Americana de Estratégia; Vol 18, No 1 (2019): January/March; 71-892176-0756reponame:Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAEinstname:Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)instacron:RIEOEIporhttps://periodicos.uninove.br/riae/article/view/14125/6853Copyright (c) 2019 Iberoamerican Journal of Strategic Managementhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRamos, Amanda MarquesFélix, Bruno2020-05-19T14:59:16Zoai:https://periodicos.uninove.br:article/14125Revistahttps://periodicos.uninove.br/riaePRIhttps://periodicos.uninove.br/riae/oai||bennycosta@yahoo.com.br2176-07562176-0756opendoar:2020-05-19T14:59:16Revista Ibero Americana de Estratégia - RIAE - Revista Ibero-Americana de Estratégia (RIAE)false |
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