An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964 |
Resumo: | Abstract: This paper is addressed to research beginners in the field of educational policies and aims to present and discuss some ideas and contributions of the English sociologist and researcher Stephen J. Ball on the subject of public policy implementation. It is divided into three complementary parts: the first one addresses the author’s main themes of interest throughout his trajectory of studies and research through a synopsis of his main works; the second discusses Ball's contributions to the theme of policy implementation from the concept of policy enactment. Taking as reference his major intellectual influencers, the third and last part explores Stephen Ball's theoretic and methodological "toolbox" and the implications of his epistemological positioning for the education policy implementation research work. Keywords: Stephen J. Ball. Policy Implementation. Policy enactment. |
id |
ReLePe-1_a3c5b5c1c4d6ce2ed888001b563f02b8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:uepg.br:article/12964 |
network_acronym_str |
ReLePe-1 |
network_name_str |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
repository_id_str |
|
spelling |
An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementationUna introducción a las ideas y las contribuciones de Stephen J. Ball al tema de la implementación de políticas educativasUma introdução às ideias e às contribuições de Stephen J. Ball para o tema da implementação de políticas educacionaisAbstract: This paper is addressed to research beginners in the field of educational policies and aims to present and discuss some ideas and contributions of the English sociologist and researcher Stephen J. Ball on the subject of public policy implementation. It is divided into three complementary parts: the first one addresses the author’s main themes of interest throughout his trajectory of studies and research through a synopsis of his main works; the second discusses Ball's contributions to the theme of policy implementation from the concept of policy enactment. Taking as reference his major intellectual influencers, the third and last part explores Stephen Ball's theoretic and methodological "toolbox" and the implications of his epistemological positioning for the education policy implementation research work. Keywords: Stephen J. Ball. Policy Implementation. Policy enactment.Resumen: El artículo se dirige a investigadores principiantes del campo de las políticas educativas y tiene como objetivo presentar y discutir algunas ideas y contribuciones del sociólogo e investigador inglés Stephen J. Ball al tema de la implementación de políticas públicas de educación. El artículo está dividido en tres partes complementarias: la primera trae las temáticas centrales trabajadas por el autor a lo largo de su trayectoria de investigación por medio de una sinopsis de sus principales obras; la segunda discute las contribuciones de Ball al el tema de la aplicación a partir del concepto de políticas de políticas. Tomando como referencia a sus principales referentes intelectuales, la tercera y última parte del texto explora la "caja de herramientas" teórico-metodológicas de Stephen Ball y las implicaciones de su posicionamiento epistemológico para las investigaciones sobre implementación de políticas educativas. Palavras-clave: Stephen J. Ball. Implementación de políticas. Política en acción.Resumo: O artigo se dirige a pesquisadores iniciantes do campo das políticas educacionais e tem como objetivo apresentar e discutir algumas ideias e contribuições do sociólogo e pesquisador inglês Stephen J. Ball para o tema da implementação de políticas públicas de educação. O artigo está dividido em três partes: a primeira traz as temáticas centrais trabalhadas pelo autor ao longo de sua trajetória de pesquisa por meio de uma sinopse de suas principais obras; a segunda discute as contribuições de Ball para o tema da implementação a partir do conceito de atuação política. Tomando como referência seus principais influenciadores intelectuais, a última parte do texto explora a “caixa de ferramentas” teórico-metodológicas de Stephen Ball e as implicações de seu posicionamento epistemológico para as pesquisas sobre implementação de políticas educacionais. Palavras-chave: Stephen J. Ball. Implementação de políticas. Atuação política.UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe2019-01-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/1296410.5212/retepe.v.4.004Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 4 (2019); 1-172409-3696reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainstname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)instacron:ReLePeporhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964/209209210612Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainfo:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Sanny Silva da2020-04-09T17:32:37Zoai:uepg.br:article/12964Revistahttps://revistas.uepg.br/index.php/retepeONGhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/oai||editores@relepeenrevista.org2409-36962409-3696opendoar:2020-04-09T17:32:37Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation Una introducción a las ideas y las contribuciones de Stephen J. Ball al tema de la implementación de políticas educativas Uma introdução às ideias e às contribuições de Stephen J. Ball para o tema da implementação de políticas educacionais |
title |
An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation |
spellingShingle |
An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation Rosa, Sanny Silva da |
title_short |
An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation |
title_full |
An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation |
title_fullStr |
An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation |
title_full_unstemmed |
An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation |
title_sort |
An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation |
author |
Rosa, Sanny Silva da |
author_facet |
Rosa, Sanny Silva da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rosa, Sanny Silva da |
description |
Abstract: This paper is addressed to research beginners in the field of educational policies and aims to present and discuss some ideas and contributions of the English sociologist and researcher Stephen J. Ball on the subject of public policy implementation. It is divided into three complementary parts: the first one addresses the author’s main themes of interest throughout his trajectory of studies and research through a synopsis of his main works; the second discusses Ball's contributions to the theme of policy implementation from the concept of policy enactment. Taking as reference his major intellectual influencers, the third and last part explores Stephen Ball's theoretic and methodological "toolbox" and the implications of his epistemological positioning for the education policy implementation research work. Keywords: Stephen J. Ball. Policy Implementation. Policy enactment. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-01-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964 10.5212/retepe.v.4.004 |
url |
https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964 |
identifier_str_mv |
10.5212/retepe.v.4.004 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964/209209210612 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe |
publisher.none.fl_str_mv |
UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 4 (2019); 1-17 2409-3696 reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa instname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe) instacron:ReLePe |
instname_str |
Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe) |
instacron_str |
ReLePe |
institution |
ReLePe |
reponame_str |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
collection |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe) |
repository.mail.fl_str_mv |
||editores@relepeenrevista.org |
_version_ |
1808858584287543296 |