An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rosa, Sanny Silva da
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
Texto Completo: https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964
Resumo: Abstract: This paper is addressed to research beginners in the field of educational policies and aims to present and discuss some ideas and contributions of the English sociologist and researcher Stephen J. Ball on the subject of public policy implementation. It is divided into three complementary parts: the first one addresses the author’s main themes of interest throughout his trajectory of studies and research through a synopsis of his main works; the second discusses Ball's contributions to the theme of policy implementation from the concept of policy enactment. Taking as reference his major intellectual influencers, the third and last part explores Stephen Ball's theoretic and methodological "toolbox" and the implications of his epistemological positioning for the education policy implementation research work.   Keywords: Stephen J. Ball. Policy Implementation. Policy enactment.
id ReLePe-1_a3c5b5c1c4d6ce2ed888001b563f02b8
oai_identifier_str oai:uepg.br:article/12964
network_acronym_str ReLePe-1
network_name_str Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
repository_id_str
spelling An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementationUna introducción a las ideas y las contribuciones de Stephen J. Ball al tema de la implementación de políticas educativasUma introdução às ideias e às contribuições de Stephen J. Ball para o tema da implementação de políticas educacionaisAbstract: This paper is addressed to research beginners in the field of educational policies and aims to present and discuss some ideas and contributions of the English sociologist and researcher Stephen J. Ball on the subject of public policy implementation. It is divided into three complementary parts: the first one addresses the author’s main themes of interest throughout his trajectory of studies and research through a synopsis of his main works; the second discusses Ball's contributions to the theme of policy implementation from the concept of policy enactment. Taking as reference his major intellectual influencers, the third and last part explores Stephen Ball's theoretic and methodological "toolbox" and the implications of his epistemological positioning for the education policy implementation research work.   Keywords: Stephen J. Ball. Policy Implementation. Policy enactment.Resumen: El artículo se dirige a investigadores principiantes del campo de las políticas educativas y tiene como objetivo presentar y discutir algunas ideas y contribuciones del sociólogo e investigador inglés Stephen J. Ball al tema de la implementación de políticas públicas de educación. El artículo está dividido en tres partes complementarias: la primera trae las temáticas centrales trabajadas por el autor a lo largo de su trayectoria de investigación por medio de una sinopsis de sus principales obras; la segunda discute las contribuciones de Ball al el tema de la aplicación a partir del concepto de políticas de políticas. Tomando como referencia a sus principales referentes intelectuales, la tercera y última parte del texto explora la "caja de herramientas" teórico-metodológicas de Stephen Ball y las implicaciones de su posicionamiento epistemológico para las investigaciones sobre implementación de políticas educativas.   Palavras-clave: Stephen J. Ball. Implementación de políticas. Política en acción.Resumo: O artigo se dirige a pesquisadores iniciantes do campo das políticas educacionais e tem como objetivo apresentar e discutir algumas ideias e contribuições do sociólogo e pesquisador inglês Stephen J. Ball para o tema da implementação de políticas públicas de educação. O artigo está dividido em três partes: a primeira traz as temáticas centrais trabalhadas pelo autor ao longo de sua trajetória de pesquisa por meio de uma sinopse de suas principais obras; a segunda discute as contribuições de Ball para o tema da implementação a partir do conceito de atuação política. Tomando como referência seus principais influenciadores intelectuais, a última parte do texto explora a “caixa de ferramentas” teórico-metodológicas de Stephen Ball e as implicações de seu posicionamento epistemológico para as pesquisas sobre implementação de políticas educacionais.   Palavras-chave: Stephen J. Ball. Implementação de políticas. Atuação política.UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe2019-01-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/1296410.5212/retepe.v.4.004Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 4 (2019); 1-172409-3696reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainstname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)instacron:ReLePeporhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964/209209210612Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativainfo:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Sanny Silva da2020-04-09T17:32:37Zoai:uepg.br:article/12964Revistahttps://revistas.uepg.br/index.php/retepeONGhttps://revistas.uepg.br/index.php/retepe/oai||editores@relepeenrevista.org2409-36962409-3696opendoar:2020-04-09T17:32:37Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)false
dc.title.none.fl_str_mv An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation
Una introducción a las ideas y las contribuciones de Stephen J. Ball al tema de la implementación de políticas educativas
Uma introdução às ideias e às contribuições de Stephen J. Ball para o tema da implementação de políticas educacionais
title An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation
spellingShingle An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation
Rosa, Sanny Silva da
title_short An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation
title_full An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation
title_fullStr An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation
title_full_unstemmed An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation
title_sort An introduction to Stephen J. Ball’s ideas and contributions on the theme of education policy implementation
author Rosa, Sanny Silva da
author_facet Rosa, Sanny Silva da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rosa, Sanny Silva da
description Abstract: This paper is addressed to research beginners in the field of educational policies and aims to present and discuss some ideas and contributions of the English sociologist and researcher Stephen J. Ball on the subject of public policy implementation. It is divided into three complementary parts: the first one addresses the author’s main themes of interest throughout his trajectory of studies and research through a synopsis of his main works; the second discusses Ball's contributions to the theme of policy implementation from the concept of policy enactment. Taking as reference his major intellectual influencers, the third and last part explores Stephen Ball's theoretic and methodological "toolbox" and the implications of his epistemological positioning for the education policy implementation research work.   Keywords: Stephen J. Ball. Policy Implementation. Policy enactment.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-01-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964
10.5212/retepe.v.4.004
url https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964
identifier_str_mv 10.5212/retepe.v.4.004
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uepg.br/index.php/retepe/article/view/12964/209209210612
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe
publisher.none.fl_str_mv UEPG e Red de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - ReLePe
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa; v. 4 (2019); 1-17
2409-3696
reponame:Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
instname:Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)
instacron:ReLePe
instname_str Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)
instacron_str ReLePe
institution ReLePe
reponame_str Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
collection Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa
repository.name.fl_str_mv Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa - Red Latinoamericana de Estudios Epistemológicos en Política Educativa (ReLePe)
repository.mail.fl_str_mv ||editores@relepeenrevista.org
_version_ 1808858584287543296