Assyrian Music and Iconography
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Classica (Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos. Online) |
Texto Completo: | https://revista.classica.org.br/classica/article/view/76 |
Resumo: | The sources about music in ancient Mesopotamia are numerous, there are hundreds of cuneiform tablets in Sumerian and Akkadian language, and also iconic representations of material culture have been rescued by archeology. The texts of varied nature show myths, staves and musical theories, displaying speci?c vocabulary about the act of musical performance, on musicians and musical instruments. In these documents, the rich iconography of war among the Assyrians is also revealing of musical practice, including in military contexts. There is evidence of foreign musicians within the Assyrian royal courts in the cuneiform tablets, in the stone |
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Assyrian Music and IconographyMúsica e iconografia entre os assíriosMúsicaMesopotâmiaGuerraIconografiaThe sources about music in ancient Mesopotamia are numerous, there are hundreds of cuneiform tablets in Sumerian and Akkadian language, and also iconic representations of material culture have been rescued by archeology. The texts of varied nature show myths, staves and musical theories, displaying speci?c vocabulary about the act of musical performance, on musicians and musical instruments. In these documents, the rich iconography of war among the Assyrians is also revealing of musical practice, including in military contexts. There is evidence of foreign musicians within the Assyrian royal courts in the cuneiform tablets, in the stoneAs fontes sobre música na antiga Mesopotâmia são inúmeras: existem centenas de tabletes cuneiformes, em língua suméria e acádica, além de representações iconográ?cas e da cultura material resgatadas pela arqueologia. Os textos, de caráter variado, apresentam mitos, pautas e teorias musicais, exibindo vocabulário especí?co sobre o ato de execução musical, sobre os musicistas, bem como os instrumentos musicais. Além destes documentos, a rica iconogra?a da guerra entre os assírios também é reveladora da prática musical, inclusive em contextos militares. Existem evidências de músicos estrangeiros no interior das cortes reais assírias nos tabletes cuneiformes, nos relevos em pedra e nos mar?ns esculpidos. Eles demonstram a grande valorização social e econômica que os músicos tinham na antiga Assíria.Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos (SBEC)2012-07-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.classica.org.br/classica/article/view/7610.14195/2176-6436_25_3Classica; Vol. 25 No. 1/2 (2012); 43-60Classica - Revista Brasileira de Estudos Clássicos; v. 25 n. 1/2 (2012); 43-602176-64360103-431610.24277/classica.v25i1/2reponame:Classica (Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos. Online)instname:Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos (SBEC)instacron:SBECporhttps://revista.classica.org.br/classica/article/view/76/76Copyright (c) 2013 Katia Maria Paim Pozzer, Simone Silva da Silva, Fábio Vergara Cerqueirainfo:eu-repo/semantics/openAccessPozzer, Katia Maria PaimSilva, Simone Silva daCerqueira, Fábio Vergara2018-02-08T21:42:07Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/76Revistahttps://revista.classica.org.br/classicaPUBhttps://revista.classica.org.br/classica/oaieditor@classica.org.br||revistaclassica@classica.org.br2176-64360103-4316opendoar:2018-02-08T21:42:07Classica (Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos. Online) - Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos (SBEC)false |
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