“Architects of songs”: conceptual metaphors for poetical composition in Pindar
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Classica (Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos. Online) |
Texto Completo: | https://revista.classica.org.br/classica/article/view/960 |
Resumo: | In this article I will analyse some conceptual metaphors for the poetic composition used by Pindar in passages of his epinicians. I will make use of the theoretical framework of Cognitive Linguistics and Poetics, as well as Orality Studies to argue that Pindar conceptualizes the poetic composition as a practical, oral activity without any relation to writing as a creative medium. |
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“Architects of songs”: conceptual metaphors for poetical composition in Pindar“Arquitetos de Canções”: metáforas conceituais para a composição poética em PíndaroPíndarooralidademetáfora conceitualmetapoéticalírica gregaGreek lyric Pindar orality conceptual metaphor metapoetics In this article I will analyse some conceptual metaphors for the poetic composition used by Pindar in passages of his epinicians. I will make use of the theoretical framework of Cognitive Linguistics and Poetics, as well as Orality Studies to argue that Pindar conceptualizes the poetic composition as a practical, oral activity without any relation to writing as a creative medium.Nesse artigo analisarei algumas metáforas conceituais para a composição poética utilizadas por Píndaro em passagens de seus epinícios. Para tanto, utilizarei o arcabouço teórico da Linguística e da Poética Cognitiva, bem como dos Estudos da Oralidade a fim de argumentar que Píndaro conceitualiza a composição poética como uma atividade prática, oral e sem qualquer relação com a escrita enquanto meio de criação.Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos (SBEC)2021-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revista.classica.org.br/classica/article/view/96010.24277/classica.v34i2.960Classica; Vol. 34 No. 2 (2021): Publicação Contínua; 1-18Classica - Revista Brasileira de Estudos Clássicos; v. 34 n. 2 (2021): Publicação Contínua; 1-182176-64360103-431610.24277/classica.v34i2reponame:Classica (Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos. Online)instname:Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos (SBEC)instacron:SBECporhttps://revista.classica.org.br/classica/article/view/960/897https://revista.classica.org.br/classica/article/view/960/932Copyright (c) 2021 Robert de Brosehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBrose, Robert de2022-02-11T17:29:20Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/960Revistahttps://revista.classica.org.br/classicaPUBhttps://revista.classica.org.br/classica/oaieditor@classica.org.br||revistaclassica@classica.org.br2176-64360103-4316opendoar:2022-02-11T17:29:20Classica (Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos. Online) - Sociedade Brasileira de Estudos Clássicos (SBEC)false |
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In this article I will analyse some conceptual metaphors for the poetic composition used by Pindar in passages of his epinicians. I will make use of the theoretical framework of Cognitive Linguistics and Poetics, as well as Orality Studies to argue that Pindar conceptualizes the poetic composition as a practical, oral activity without any relation to writing as a creative medium. |
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