Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422010000900029 |
Resumo: | The purpose of this study was to analyze written arguments found within laboratory reports by undergraduate students in a practical inorganic chemistry course. The quality of students' argumentation was analyzed based on the argumentation model developed by Kelly and Takao. Students presented scientific arguments grounded in data and building toward theoretical assertions. This indicates that students have some understanding of the rhetorical power of data in their explanations. The findings of this study also support the idea that Kelly and Takao's model is effective in other disciplines and in other rhetorical tasks distinct from those originally analyzed by them in their domain of oceanography. |
id |
SBQ-3_1e038da08feb9db6bed5639f668478da |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422010000900029 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratóriochemistrylaboratory reportsargumentationThe purpose of this study was to analyze written arguments found within laboratory reports by undergraduate students in a practical inorganic chemistry course. The quality of students' argumentation was analyzed based on the argumentation model developed by Kelly and Takao. Students presented scientific arguments grounded in data and building toward theoretical assertions. This indicates that students have some understanding of the rhetorical power of data in their explanations. The findings of this study also support the idea that Kelly and Takao's model is effective in other disciplines and in other rhetorical tasks distinct from those originally analyzed by them in their domain of oceanography.Sociedade Brasileira de Química2010-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422010000900029Química Nova v.33 n.9 2010reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422010000900029info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira,Jane Raquel Silva deBatista,Alzir AzevedoQueiroz,Salete Linharespor2011-01-13T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422010000900029Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2011-01-13T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório |
title |
Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório |
spellingShingle |
Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório Oliveira,Jane Raquel Silva de chemistry laboratory reports argumentation |
title_short |
Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório |
title_full |
Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório |
title_fullStr |
Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório |
title_full_unstemmed |
Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório |
title_sort |
Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório |
author |
Oliveira,Jane Raquel Silva de |
author_facet |
Oliveira,Jane Raquel Silva de Batista,Alzir Azevedo Queiroz,Salete Linhares |
author_role |
author |
author2 |
Batista,Alzir Azevedo Queiroz,Salete Linhares |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira,Jane Raquel Silva de Batista,Alzir Azevedo Queiroz,Salete Linhares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
chemistry laboratory reports argumentation |
topic |
chemistry laboratory reports argumentation |
description |
The purpose of this study was to analyze written arguments found within laboratory reports by undergraduate students in a practical inorganic chemistry course. The quality of students' argumentation was analyzed based on the argumentation model developed by Kelly and Takao. Students presented scientific arguments grounded in data and building toward theoretical assertions. This indicates that students have some understanding of the rhetorical power of data in their explanations. The findings of this study also support the idea that Kelly and Takao's model is effective in other disciplines and in other rhetorical tasks distinct from those originally analyzed by them in their domain of oceanography. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422010000900029 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422010000900029 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0100-40422010000900029 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.33 n.9 2010 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318111458852864 |