CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lourenço,Ariane Baffa
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Vizotto,Maria Eduarda, Queiroz,Salete Linhares
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422021001001369
Resumo: This work presents an analytical framework focusing on the evaluation of contributions of formative actions to teaching practice. It consists of thirteen indicators, distributed into four levels, The framework was developed from analyzing participants’ final assignment, who attended a Specialization Course in Teaching Methodology in Natural Sciences, offered in a non-formal education setting. Potentialities and limitations related to the teacher education framework are discussed, as well as its application in the context of teaching chemistry.
id SBQ-3_e3eff780577c9754a6c5048a6c321269
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422021001001369
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃOteacher educationchemistryanalytical frameworknon-formal educational settingsThis work presents an analytical framework focusing on the evaluation of contributions of formative actions to teaching practice. It consists of thirteen indicators, distributed into four levels, The framework was developed from analyzing participants’ final assignment, who attended a Specialization Course in Teaching Methodology in Natural Sciences, offered in a non-formal education setting. Potentialities and limitations related to the teacher education framework are discussed, as well as its application in the context of teaching chemistry.Sociedade Brasileira de Química2021-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422021001001369Química Nova v.44 n.10 2021reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.21577/0100-4042.20170785info:eu-repo/semantics/openAccessLourenço,Ariane BaffaVizotto,Maria EduardaQueiroz,Salete Linharespor2021-12-16T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422021001001369Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2021-12-16T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO
title CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO
spellingShingle CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO
Lourenço,Ariane Baffa
teacher education
chemistry
analytical framework
non-formal educational settings
title_short CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO
title_full CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO
title_fullStr CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO
title_full_unstemmed CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO
title_sort CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO
author Lourenço,Ariane Baffa
author_facet Lourenço,Ariane Baffa
Vizotto,Maria Eduarda
Queiroz,Salete Linhares
author_role author
author2 Vizotto,Maria Eduarda
Queiroz,Salete Linhares
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lourenço,Ariane Baffa
Vizotto,Maria Eduarda
Queiroz,Salete Linhares
dc.subject.por.fl_str_mv teacher education
chemistry
analytical framework
non-formal educational settings
topic teacher education
chemistry
analytical framework
non-formal educational settings
description This work presents an analytical framework focusing on the evaluation of contributions of formative actions to teaching practice. It consists of thirteen indicators, distributed into four levels, The framework was developed from analyzing participants’ final assignment, who attended a Specialization Course in Teaching Methodology in Natural Sciences, offered in a non-formal education setting. Potentialities and limitations related to the teacher education framework are discussed, as well as its application in the context of teaching chemistry.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422021001001369
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422021001001369
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.21577/0100-4042.20170785
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.44 n.10 2021
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318121531473920