CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422021001001369 |
Resumo: | This work presents an analytical framework focusing on the evaluation of contributions of formative actions to teaching practice. It consists of thirteen indicators, distributed into four levels, The framework was developed from analyzing participants’ final assignment, who attended a Specialization Course in Teaching Methodology in Natural Sciences, offered in a non-formal education setting. Potentialities and limitations related to the teacher education framework are discussed, as well as its application in the context of teaching chemistry. |
id |
SBQ-3_e3eff780577c9754a6c5048a6c321269 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422021001001369 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃOteacher educationchemistryanalytical frameworknon-formal educational settingsThis work presents an analytical framework focusing on the evaluation of contributions of formative actions to teaching practice. It consists of thirteen indicators, distributed into four levels, The framework was developed from analyzing participants’ final assignment, who attended a Specialization Course in Teaching Methodology in Natural Sciences, offered in a non-formal education setting. Potentialities and limitations related to the teacher education framework are discussed, as well as its application in the context of teaching chemistry.Sociedade Brasileira de Química2021-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422021001001369Química Nova v.44 n.10 2021reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.21577/0100-4042.20170785info:eu-repo/semantics/openAccessLourenço,Ariane BaffaVizotto,Maria EduardaQueiroz,Salete Linharespor2021-12-16T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422021001001369Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2021-12-16T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO |
title |
CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO |
spellingShingle |
CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO Lourenço,Ariane Baffa teacher education chemistry analytical framework non-formal educational settings |
title_short |
CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO |
title_full |
CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO |
title_fullStr |
CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO |
title_full_unstemmed |
CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO |
title_sort |
CONTRIBUIÇÕES À FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE QUÍMICA PARA ATUAÇÃO EM ESPAÇO DE EDUCAÇÃO NÃO FORMAL: QUADRO ANALÍTICO COMO FACILITADOR DA AVALIAÇÃO |
author |
Lourenço,Ariane Baffa |
author_facet |
Lourenço,Ariane Baffa Vizotto,Maria Eduarda Queiroz,Salete Linhares |
author_role |
author |
author2 |
Vizotto,Maria Eduarda Queiroz,Salete Linhares |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lourenço,Ariane Baffa Vizotto,Maria Eduarda Queiroz,Salete Linhares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
teacher education chemistry analytical framework non-formal educational settings |
topic |
teacher education chemistry analytical framework non-formal educational settings |
description |
This work presents an analytical framework focusing on the evaluation of contributions of formative actions to teaching practice. It consists of thirteen indicators, distributed into four levels, The framework was developed from analyzing participants’ final assignment, who attended a Specialization Course in Teaching Methodology in Natural Sciences, offered in a non-formal education setting. Potentialities and limitations related to the teacher education framework are discussed, as well as its application in the context of teaching chemistry. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422021001001369 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422021001001369 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.21577/0100-4042.20170785 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.44 n.10 2021 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318121531473920 |