Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docente

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Quadros,Ana Luiza de
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: CarvalhoDa-Silva,Dayse, Silva,Fernando César, Andrade,Frank Pereira de, Aleme,Helga Gabriela, Oliveira,Sheila Rodrigues, Freitas-Silva,Gilson De, Tristão,Juliana Cristina, Santos,Leandro José
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000500029
Resumo: The pedagogic training of university professors has been overlooked in institutions of higher education. In the second semester of 2009, students of the Graduate Chemistry Program at the Federal University of Minas Gerais participated in an investigation that aimed to evaluate the students' perceptions of their own training to become professors. It was found that a large number of students felt prepared to teach at institutions of higher education, despite their lack of experience at this education level. A significant point in this work was the finding that most students do not acknowledge the need of associating the teaching practice with teaching-learning theories, but instead consider the knowledge of scientific content important.
id SBQ-3_f7dae7a4efe725f36283cf462b702b40
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422011000500029
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docenteteaching educationgraduate studiesChemistryThe pedagogic training of university professors has been overlooked in institutions of higher education. In the second semester of 2009, students of the Graduate Chemistry Program at the Federal University of Minas Gerais participated in an investigation that aimed to evaluate the students' perceptions of their own training to become professors. It was found that a large number of students felt prepared to teach at institutions of higher education, despite their lack of experience at this education level. A significant point in this work was the finding that most students do not acknowledge the need of associating the teaching practice with teaching-learning theories, but instead consider the knowledge of scientific content important.Sociedade Brasileira de Química2011-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000500029Química Nova v.34 n.5 2011reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422011000500029info:eu-repo/semantics/openAccessQuadros,Ana Luiza deCarvalhoDa-Silva,DayseSilva,Fernando CésarAndrade,Frank Pereira deAleme,Helga GabrielaOliveira,Sheila RodriguesFreitas-Silva,Gilson DeTristão,Juliana CristinaSantos,Leandro Josépor2011-07-18T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422011000500029Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2011-07-18T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docente
title Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docente
spellingShingle Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docente
Quadros,Ana Luiza de
teaching education
graduate studies
Chemistry
title_short Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docente
title_full Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docente
title_fullStr Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docente
title_full_unstemmed Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docente
title_sort Percepção dos pós-graduandos em química da Universidade Federal de Minas Gerais sobre a própria formação docente
author Quadros,Ana Luiza de
author_facet Quadros,Ana Luiza de
CarvalhoDa-Silva,Dayse
Silva,Fernando César
Andrade,Frank Pereira de
Aleme,Helga Gabriela
Oliveira,Sheila Rodrigues
Freitas-Silva,Gilson De
Tristão,Juliana Cristina
Santos,Leandro José
author_role author
author2 CarvalhoDa-Silva,Dayse
Silva,Fernando César
Andrade,Frank Pereira de
Aleme,Helga Gabriela
Oliveira,Sheila Rodrigues
Freitas-Silva,Gilson De
Tristão,Juliana Cristina
Santos,Leandro José
author2_role author
author
author
author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Quadros,Ana Luiza de
CarvalhoDa-Silva,Dayse
Silva,Fernando César
Andrade,Frank Pereira de
Aleme,Helga Gabriela
Oliveira,Sheila Rodrigues
Freitas-Silva,Gilson De
Tristão,Juliana Cristina
Santos,Leandro José
dc.subject.por.fl_str_mv teaching education
graduate studies
Chemistry
topic teaching education
graduate studies
Chemistry
description The pedagogic training of university professors has been overlooked in institutions of higher education. In the second semester of 2009, students of the Graduate Chemistry Program at the Federal University of Minas Gerais participated in an investigation that aimed to evaluate the students' perceptions of their own training to become professors. It was found that a large number of students felt prepared to teach at institutions of higher education, despite their lack of experience at this education level. A significant point in this work was the finding that most students do not acknowledge the need of associating the teaching practice with teaching-learning theories, but instead consider the knowledge of scientific content important.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000500029
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422011000500029
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422011000500029
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.34 n.5 2011
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318112233750528