SEXUAL DIVERSITY: CONCEPTUAL REPRESENTATIONS OF TEACHERS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Sexualidade Humana (Online) |
Texto Completo: | https://www.rbsh.org.br/revista_sbrash/article/view/365 |
Resumo: | The necessity to approach in the schools subjects that involve the sexual diversity and that they make possible reflections and quarrels on the personal questions, social and cultural is basic in a process of Sexual Education. The research presents an analysis of the conceptual representations revealed by 10 (ten) professors on the thematic one. The results denote that the professors present maken a mistake attitudes and conceptions that frequently are found ahead of the homossexualidade. The present work is part of a research ampler than it also understands the inquiry of the knowledge and attitudes on the thematic sexuality revealed by the professors and its respective pupils. |
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SEXUAL DIVERSITY: CONCEPTUAL REPRESENTATIONS OF TEACHERSDIVERSIDADE SEXUAL: REPRESENTAÇÕES CONCEITUAIS DE PROFESSORESDiversidade Sexualhomossexualidadeeducação sexualSexual Diversityhomossexualidadesexual educationThe necessity to approach in the schools subjects that involve the sexual diversity and that they make possible reflections and quarrels on the personal questions, social and cultural is basic in a process of Sexual Education. The research presents an analysis of the conceptual representations revealed by 10 (ten) professors on the thematic one. The results denote that the professors present maken a mistake attitudes and conceptions that frequently are found ahead of the homossexualidade. The present work is part of a research ampler than it also understands the inquiry of the knowledge and attitudes on the thematic sexuality revealed by the professors and its respective pupils.A necessidade de abordar nas escolas temas que envolvam a diversidade sexual e que possibilitem reflexões e discussões sobre as questões pessoais, sociais e culturais são fundamentais num processo de Educação Sexual emancipatório. A pesquisa apresenta uma análise das representações conceituais manifestadas por 10 (dez) professores sobre a temática. Os resultados denotam que os docentes apresentam atitudes e concepções equivocadas que são comumente encontradas diante da homossexualidade. O presente trabalho faz parte de uma pesquisa mais ampla que compreende também a investigação dos conhecimentos e atitudes sobre a temática sexualidade manifestadas pelos professores e seus respectivos alunos.Sociedade Brasileira de Estudos em Sexualidade Humana2008-12-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.rbsh.org.br/revista_sbrash/article/view/36510.35919/rbsh.v19i2.365Revista Brasileira de Sexualidade Humana; Vol. 19 No. 2 (2008)Revista Brasileira de Sexualidade Humana; v. 19 n. 2 (2008)2675-11940103-6122reponame:Revista Brasileira de Sexualidade Humana (Online)instname:Sociedade Brasileira de Estudos em Sexualidade Humana (SBRASH)instacron:SBRASHporhttps://www.rbsh.org.br/revista_sbrash/article/view/365/331Desidério da Silva, Ricardo info:eu-repo/semantics/openAccess2023-06-11T22:57:00Zoai:ojs.rbsh.org.br:article/365Revistahttps://www.rbsh.org.br/revista_sbrash/ONGhttps://www.rbsh.org.br/revista_sbrash/oaipublicacao@sbrash.org.br || acanosa@uol.com.br2675-11940103-6122opendoar:2023-06-11T22:57Revista Brasileira de Sexualidade Humana (Online) - Sociedade Brasileira de Estudos em Sexualidade Humana (SBRASH)false |
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