Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFSCAR |
Texto Completo: | https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14493 |
Resumo: | In this work, the results of a diagnosis of the public transportation reliability in the city of São Carlos are discussed. To achieve these results, two methods for reliability evaluation were applied. The first method of evaluation consists in the comparison of the real time that the buses departed with the scheduled times, thus obtaining the percentage of the departures that are made during a threshold of reliability between a departure of no more than 3 minutes before and 5 minutes after the exact scheduled time. The second method of evaluation is composed of a qualitative survey of public transport users, in which it was evaluated concepts about the satisfaction in regard to punctuality and average time of delay or early departure that the general public experiences. It was concluded that the public transport reliability could be considered poor, with only 48% of the trips being considered punctual. The surveys corroborate with the data gathered, showing the users’ dissatisfaction in regard to the reliability. Also presented at the conclusion are some strategies to improve this question. |
id |
SCAR_099f7eacb03ff2b4b288b4ad58390ca7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/14493 |
network_acronym_str |
SCAR |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFSCAR |
repository_id_str |
4322 |
spelling |
Sasaya, Jimmy TadashiHirosue, Fernando Hidekihttp://lattes.cnpq.br/4091598921285700http://lattes.cnpq.br/046478288196706492283f2a-fdbf-4b0b-9997-efe8e24fa3b42021-07-01T16:36:20Z2021-07-01T16:36:20Z2018-07-13Sasaya, Jimmy Tadashi. Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia Civil) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2018. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14493.https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14493In this work, the results of a diagnosis of the public transportation reliability in the city of São Carlos are discussed. To achieve these results, two methods for reliability evaluation were applied. The first method of evaluation consists in the comparison of the real time that the buses departed with the scheduled times, thus obtaining the percentage of the departures that are made during a threshold of reliability between a departure of no more than 3 minutes before and 5 minutes after the exact scheduled time. The second method of evaluation is composed of a qualitative survey of public transport users, in which it was evaluated concepts about the satisfaction in regard to punctuality and average time of delay or early departure that the general public experiences. It was concluded that the public transport reliability could be considered poor, with only 48% of the trips being considered punctual. The surveys corroborate with the data gathered, showing the users’ dissatisfaction in regard to the reliability. Also presented at the conclusion are some strategies to improve this question.Neste trabalho são apresentados os resultados de um diagnóstico da confiabilidade do sistema de transporte coletivo no município de São Carlos-SP. Para atingir tais resultados, foram aplicados dois métodos de avaliação da confiabilidade. O primeiro método de avaliação consiste na comparação dos horários de partida reais com os horários tabelados das linhas de ônibus, tendo assim a porcentagem das partidas que são realizadas em um intervalo de tolerância da confiabilidade, aqui adotado por partidas entre 3 minutos de adiantamento e 5 minutos de atraso. Já o segundo método de avaliação se dá por meio de pesquisas de opinião com os usuários do sistema de transporte público, no qual foram avaliados conceitos sobre a satisfação quanto à pontualidade e o tempo médio de atraso ou adiantamento que o público experiência. Concluiu-se que a confiabilidade do transporte público na cidade pode ser considerada ruim, com apenas 48% das viagens podendo ser consideradas pontuais. As pesquisas de opinião corroboram estes dados, mostrando a insatisfação dos usuários com a confiabilidade do transporte público. Também são apresentadas na conclusão algumas estratégias para se melhorar este quesito.Não recebi financiamentoporUniversidade Federal de São CarlosCâmpus São CarlosEngenharia Civil - ECivUFSCarAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessConfiabilidadePontualidadeTransporte públicoSão Carlos-SPENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES::OPERACOES DE TRANSPORTESENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES::PLANEJAMENTO DE TRANSPORTESConfiabilidade do Transporte Público na Cidade de São CarlosPublic Transport Reliability in the City of São Carlosinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis600600a7cd0477-ab4e-4285-870b-55f2148bf3f5reponame:Repositório Institucional da UFSCARinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARORIGINALTCC 13-07.pdfTCC 13-07.pdfapplication/pdf1057461https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14493/1/TCC%2013-07.pdfc3d41f5badc8cd1c6b54d69acf0218c2MD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14493/2/license_rdfe39d27027a6cc9cb039ad269a5db8e34MD52TEXTTCC 13-07.pdf.txtTCC 13-07.pdf.txtExtracted texttext/plain81052https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14493/3/TCC%2013-07.pdf.txt3ddb5573512ff9eb5a021d11576bde20MD53THUMBNAILTCC 13-07.pdf.jpgTCC 13-07.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg6803https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14493/4/TCC%2013-07.pdf.jpg51747d2f6a1c11ecc2d271abad2d896fMD54ufscar/144932023-09-18 18:32:13.016oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/14493Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufscar.br/oai/requestopendoar:43222023-09-18T18:32:13Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Public Transport Reliability in the City of São Carlos |
title |
Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos |
spellingShingle |
Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos Sasaya, Jimmy Tadashi Confiabilidade Pontualidade Transporte público São Carlos-SP ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES::OPERACOES DE TRANSPORTES ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES::PLANEJAMENTO DE TRANSPORTES |
title_short |
Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos |
title_full |
Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos |
title_fullStr |
Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos |
title_full_unstemmed |
Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos |
title_sort |
Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos |
author |
Sasaya, Jimmy Tadashi |
author_facet |
Sasaya, Jimmy Tadashi |
author_role |
author |
dc.contributor.authorlattes.por.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/0464782881967064 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sasaya, Jimmy Tadashi |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Hirosue, Fernando Hideki |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/4091598921285700 |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
92283f2a-fdbf-4b0b-9997-efe8e24fa3b4 |
contributor_str_mv |
Hirosue, Fernando Hideki |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Confiabilidade Pontualidade Transporte público São Carlos-SP |
topic |
Confiabilidade Pontualidade Transporte público São Carlos-SP ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES::OPERACOES DE TRANSPORTES ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES::PLANEJAMENTO DE TRANSPORTES |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES::OPERACOES DE TRANSPORTES ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE TRANSPORTES::PLANEJAMENTO DE TRANSPORTES |
description |
In this work, the results of a diagnosis of the public transportation reliability in the city of São Carlos are discussed. To achieve these results, two methods for reliability evaluation were applied. The first method of evaluation consists in the comparison of the real time that the buses departed with the scheduled times, thus obtaining the percentage of the departures that are made during a threshold of reliability between a departure of no more than 3 minutes before and 5 minutes after the exact scheduled time. The second method of evaluation is composed of a qualitative survey of public transport users, in which it was evaluated concepts about the satisfaction in regard to punctuality and average time of delay or early departure that the general public experiences. It was concluded that the public transport reliability could be considered poor, with only 48% of the trips being considered punctual. The surveys corroborate with the data gathered, showing the users’ dissatisfaction in regard to the reliability. Also presented at the conclusion are some strategies to improve this question. |
publishDate |
2018 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2018-07-13 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2021-07-01T16:36:20Z |
dc.date.available.fl_str_mv |
2021-07-01T16:36:20Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
Sasaya, Jimmy Tadashi. Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia Civil) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2018. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14493. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14493 |
identifier_str_mv |
Sasaya, Jimmy Tadashi. Confiabilidade do Transporte Público na Cidade de São Carlos. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia Civil) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2018. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14493. |
url |
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/14493 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
600 600 |
dc.relation.authority.fl_str_mv |
a7cd0477-ab4e-4285-870b-55f2148bf3f5 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Carlos Câmpus São Carlos Engenharia Civil - ECiv |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Carlos Câmpus São Carlos Engenharia Civil - ECiv |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFSCAR instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFSCAR |
collection |
Repositório Institucional da UFSCAR |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14493/1/TCC%2013-07.pdf https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14493/2/license_rdf https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14493/3/TCC%2013-07.pdf.txt https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/14493/4/TCC%2013-07.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
c3d41f5badc8cd1c6b54d69acf0218c2 e39d27027a6cc9cb039ad269a5db8e34 3ddb5573512ff9eb5a021d11576bde20 51747d2f6a1c11ecc2d271abad2d896f |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1813715632910237696 |