A (não)diretividade pedagógica na educação a distância
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFSCAR |
Texto Completo: | https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/2659 |
Resumo: | This search presents a subject that is on top of the currently education scenario, the Distance Education. This new education mode that comes as a promess to breaking barriers of timing and space, still have many things to say about their real consequences regarding education of the individual. Thus arises the importance of this research which aims investigating issues related to pedagogical directivity/non-directivity in UAB-UFSCar with a target of analysis the Philosophy of Education into the Pedagogy graduate. However it should be noted that the goal is not handle the data in order to make categorical statements, i.e, do not say if the pedagogical relations in UAB-UFSCar are directives or non-directives but trying think about such relations and how it occurs at the enviroment of learning to propose new thoughts. The main theoretical framework to be used will be the Critical Theory of Society that supported the analyzes and reflections made in the course of the four chapters of the dissertation. |
id |
SCAR_1798531ced2a18fbcdf4c0052069731e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/2659 |
network_acronym_str |
SCAR |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFSCAR |
repository_id_str |
4322 |
spelling |
Schiavinato-Batista, Ana CarlaGomes, Luiz Robertohttp://lattes.cnpq.br/4768579559449929http://lattes.cnpq.br/3629697936043487eec204c5-3354-401b-97cb-8d6e754cc0652016-06-02T19:39:33Z2013-05-022016-06-02T19:39:33Z2013-03-04BATISTA, Ana Carla Schiavinato. A (não)diretividade pedagógica na educação a distância. 2013. 173 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Humanas) - Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2013.https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/2659This search presents a subject that is on top of the currently education scenario, the Distance Education. This new education mode that comes as a promess to breaking barriers of timing and space, still have many things to say about their real consequences regarding education of the individual. Thus arises the importance of this research which aims investigating issues related to pedagogical directivity/non-directivity in UAB-UFSCar with a target of analysis the Philosophy of Education into the Pedagogy graduate. However it should be noted that the goal is not handle the data in order to make categorical statements, i.e, do not say if the pedagogical relations in UAB-UFSCar are directives or non-directives but trying think about such relations and how it occurs at the enviroment of learning to propose new thoughts. The main theoretical framework to be used will be the Critical Theory of Society that supported the analyzes and reflections made in the course of the four chapters of the dissertation.A presente dissertação trata de um tema que está em pauta no cenário educativo atual, a Educação a Distância (EAD). Esta nova modalidade de ensino, que vem com a promessa de romper barreiras de tempo e espaço, ainda tem muito a nos dizer sobre suas reais consequências no que se refere à formação do indivíduo. Por isso se dá a importância deste trabalho, que objetivou investigar questões referentes a diretividade/não-diretividade pedagógica na UAB-UFSCar, tendo como objeto de análise a disciplina de Filosofia da Educação do curso de Licenciatura em Pedagogia. No entanto, vale salientar que o objetivo não foi tratar os dados com a finalidade de realizar afirmações categóricas, ou seja, não pretendemos dizer se as relações pedagógicas na UAB-UFSCar são ou não diretivas, mas sim buscamos pensar sobre tais relações e sobre como elas ocorrem no ambiente de aprendizagem, com o intuito de propor novas reflexões. O referencial teórico principal utilizado foi a teoria Crítica da Sociedade, que subsidiou as análises e reflexões feitas no decorrer dos quatro capítulos da dissertação.Financiadora de Estudos e Projetosapplication/pdfporUniversidade Federal de São CarlosPrograma de Pós-Graduação em Educação - PPGEUFSCarBREducaçãoEducação a distânciaTeoria críticaDiretividade pedagógicaNão-diretividade pedagógicaRelações PedagógicasDistance educationCritical theory of societyPedagogical directivity/non-directivityPedagogical relationsCIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOA (não)diretividade pedagógica na educação a distânciainfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis-1-1acd453d2-cb5a-40a8-9d8b-5bb3c3a95656info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFSCARinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARORIGINAL5059.pdfapplication/pdf899945https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/2659/1/5059.pdf39caf1fefbf2aca53ad119d52f92bea4MD51THUMBNAIL5059.pdf.jpg5059.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg6651https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/2659/2/5059.pdf.jpg51f7bc511a270cf7f65d144d80ebe1b5MD52ufscar/26592023-09-18 18:31:58.819oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/2659Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufscar.br/oai/requestopendoar:43222023-09-18T18:31:58Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
A (não)diretividade pedagógica na educação a distância |
title |
A (não)diretividade pedagógica na educação a distância |
spellingShingle |
A (não)diretividade pedagógica na educação a distância Schiavinato-Batista, Ana Carla Educação Educação a distância Teoria crítica Diretividade pedagógica Não-diretividade pedagógica Relações Pedagógicas Distance education Critical theory of society Pedagogical directivity/non-directivity Pedagogical relations CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
A (não)diretividade pedagógica na educação a distância |
title_full |
A (não)diretividade pedagógica na educação a distância |
title_fullStr |
A (não)diretividade pedagógica na educação a distância |
title_full_unstemmed |
A (não)diretividade pedagógica na educação a distância |
title_sort |
A (não)diretividade pedagógica na educação a distância |
author |
Schiavinato-Batista, Ana Carla |
author_facet |
Schiavinato-Batista, Ana Carla |
author_role |
author |
dc.contributor.authorlattes.por.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/3629697936043487 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Schiavinato-Batista, Ana Carla |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Gomes, Luiz Roberto |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/4768579559449929 |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
eec204c5-3354-401b-97cb-8d6e754cc065 |
contributor_str_mv |
Gomes, Luiz Roberto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Educação a distância Teoria crítica Diretividade pedagógica Não-diretividade pedagógica Relações Pedagógicas |
topic |
Educação Educação a distância Teoria crítica Diretividade pedagógica Não-diretividade pedagógica Relações Pedagógicas Distance education Critical theory of society Pedagogical directivity/non-directivity Pedagogical relations CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Distance education Critical theory of society Pedagogical directivity/non-directivity Pedagogical relations |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
This search presents a subject that is on top of the currently education scenario, the Distance Education. This new education mode that comes as a promess to breaking barriers of timing and space, still have many things to say about their real consequences regarding education of the individual. Thus arises the importance of this research which aims investigating issues related to pedagogical directivity/non-directivity in UAB-UFSCar with a target of analysis the Philosophy of Education into the Pedagogy graduate. However it should be noted that the goal is not handle the data in order to make categorical statements, i.e, do not say if the pedagogical relations in UAB-UFSCar are directives or non-directives but trying think about such relations and how it occurs at the enviroment of learning to propose new thoughts. The main theoretical framework to be used will be the Critical Theory of Society that supported the analyzes and reflections made in the course of the four chapters of the dissertation. |
publishDate |
2013 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2013-05-02 2016-06-02T19:39:33Z |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2013-03-04 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-06-02T19:39:33Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
BATISTA, Ana Carla Schiavinato. A (não)diretividade pedagógica na educação a distância. 2013. 173 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Humanas) - Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2013. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/2659 |
identifier_str_mv |
BATISTA, Ana Carla Schiavinato. A (não)diretividade pedagógica na educação a distância. 2013. 173 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Humanas) - Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2013. |
url |
https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/2659 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
-1 -1 |
dc.relation.authority.fl_str_mv |
acd453d2-cb5a-40a8-9d8b-5bb3c3a95656 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Carlos |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Carlos |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFSCAR instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFSCAR |
collection |
Repositório Institucional da UFSCAR |
bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/2659/1/5059.pdf https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/2659/2/5059.pdf.jpg |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
39caf1fefbf2aca53ad119d52f92bea4 51f7bc511a270cf7f65d144d80ebe1b5 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1802136260974739456 |