Retornos e alternativas de entrega de última milha: um estudo sobre produtos financeiros tangíveis no Brasil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Okada, Camila Yukari
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFSCAR
Texto Completo: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/15282
Resumo: The increasing number of last mile delivery due to the growth of electronic commerce involved several challenges and, consequently, the increase in home delivery failures generating parcel returns. The objective of this article is to study the main causes of returns and alternatives presented in the literature that best suits the case of tangible financial products of a banking company in Brazil to all involved parts of the operation, the emission company, the intermediate operator, and the end customer. Tangible financial products such as credit and debit cards are characterized by their small size and the high rate of missed deliveries. As case study, it was confronted the perception of three groups related with the process: the clients, the intermediate operators, and the issuing company. Based on the literature review, several factors may be related to home deliveries failures for this type of product, such as lack of security, urban infrastructure challenges, and operational failures. With the alternatives identified, all the parties involved to the financial product last mile delivery will be then confronted regarding the feasibility of the alternatives for delivering. The obtained results showed that the alternative that best suits the case is Pick-Up Point that attend the main factors elected, the security, the product’s state of conservation, and the delivery time. To conclude, a group of members from the issuing company considered the proposed alternative was suitable, with modifications, according to the company’s reality
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The objective of this article is to study the main causes of returns and alternatives presented in the literature that best suits the case of tangible financial products of a banking company in Brazil to all involved parts of the operation, the emission company, the intermediate operator, and the end customer. Tangible financial products such as credit and debit cards are characterized by their small size and the high rate of missed deliveries. As case study, it was confronted the perception of three groups related with the process: the clients, the intermediate operators, and the issuing company. Based on the literature review, several factors may be related to home deliveries failures for this type of product, such as lack of security, urban infrastructure challenges, and operational failures. With the alternatives identified, all the parties involved to the financial product last mile delivery will be then confronted regarding the feasibility of the alternatives for delivering. The obtained results showed that the alternative that best suits the case is Pick-Up Point that attend the main factors elected, the security, the product’s state of conservation, and the delivery time. To conclude, a group of members from the issuing company considered the proposed alternative was suitable, with modifications, according to the company’s realityO aumento das entregas de última milha, devido ao crescimento do comércio eletrônico, trouxe diversos desafios e, consequentemente, o aumento do número de falhas na entrega em domicílio, gerando o retorno das remessas. O objetivo deste artigo é estudar as principais causas de retorno e as alternativas presentes na literatura que melhor se adequem para o caso de produtos financeiros tangíveis, como cartões bancários, que são itens de pequeno porte e que requerem segurança. Sob a forma de um estudo de caso, são confrontadas as visões das partes envolvidas na operação de uma empresa bancária brasileira: a empresa emissora, os operadores intermediários e os consumidores finais. Vários aspectos podem estar atrelados às falhas de entrega em domicílio para este tipo de produto, como segurança, infraestrutura urbana e complexidade operacional. Com as alternativas identificadas a partir da literatura, as percepções das partes envolvidas são acareadas em relação aos fatores de maior importância para uma alternativa de entrega. Com os resultados obtidos, foi selecionada a alternativa de Pick-Up Point que atende aos fatores avaliados, como a segurança, o estado de conservação do produto e o tempo de entrega. Por fim, o grupo de gestores da empresa emissora considerou a alternativa viável à realidade da empresa, com adaptações, após a apresentação da proposta.Não recebi financiamentoporUniversidade Federal de São CarlosCâmpus SorocabaEngenharia de Produção - EP-SoUFSCarAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessEntrega em domicílioFalha de entregaLogística de cartõesHome deliveryFailed deliveryLogistics of bank cardsENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO::GERENCIA DE PRODUCAORetornos e alternativas de entrega de última milha: um estudo sobre produtos financeiros tangíveis no BrasilLast mile delivery returns and alternatives: a case study of financial goods in Brazilinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis600600a7369290-29d7-4fb0-b8a9-724846ed74dareponame:Repositório Institucional da UFSCARinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARORIGINALTG_FINAL_Camila_Okada_corrigido.pdfTG_FINAL_Camila_Okada_corrigido.pdfartigoapplication/pdf226217https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/15282/1/TG_FINAL_Camila_Okada_corrigido.pdfed886d5d3485dd51594cd9394bc04551MD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8811https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/15282/2/license_rdfe39d27027a6cc9cb039ad269a5db8e34MD52TEXTTG_FINAL_Camila_Okada_corrigido.pdf.txtTG_FINAL_Camila_Okada_corrigido.pdf.txtExtracted texttext/plain67706https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/15282/3/TG_FINAL_Camila_Okada_corrigido.pdf.txt27f02a304a5c21fa27a56427b0e3667cMD53THUMBNAILTG_FINAL_Camila_Okada_corrigido.pdf.jpgTG_FINAL_Camila_Okada_corrigido.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg17455https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/15282/4/TG_FINAL_Camila_Okada_corrigido.pdf.jpg27cd8476651bee54ffcdfd21dbfcd836MD54ufscar/152822023-09-18 18:32:24.988oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/15282Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufscar.br/oai/requestopendoar:43222023-09-18T18:32:24Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
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