Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pinheiro, Sandro Bressan
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFSCAR
Texto Completo: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/3674
Resumo: The performance measurement implementation fails in many companies because of lack of information technology (IT) support. Hence it is obvious that IT is one of the critical success factors for performance measurement implementation. The successful implementation of performance measurement depends less on selecting the right measures and more on the way the measures are implemented and used by the people in the business. The data collection, analysis and reporting should be automated as much as possible to save time and effort as well as to provide consistency. Software from PMS is defined as an ideal the better designed (technical factors) and meet people (personal factors) of the organization. The successful deployment of an PMS is related to the ability of organizations to react to changes and manage the use of automated performance measurement, exploiting the latest technology. This thesis aims to improve software performance measurement based on user satisfaction in a business of pulp and paper. The quasi-experiment showed that the end user participating in the full development of PMS, since its design and in all stages of validation or the definition of improvement, they realize the benefits of deployment, and can understand the logic of the management model the company, its tools and concepts. The results of research in this thesis, we hope to benefit many users who have or are planning to implement performance measurement software.
id SCAR_7b7ea7d6c705bcb8410517389e5eed07
oai_identifier_str oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/3674
network_acronym_str SCAR
network_name_str Repositório Institucional da UFSCAR
repository_id_str 4322
spelling Pinheiro, Sandro BressanMartins, Roberto Antoniohttp://lattes.cnpq.br/3518820028045730http://lattes.cnpq.br/646385539186057645eb224c-4251-4b95-abb4-c4aec6a69f1a2016-06-02T19:51:51Z2011-10-182016-06-02T19:51:51Z2011-04-29PINHEIRO, Sandro Bressan. Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel. 2011. 177 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Exatas e da Terra) - Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2011.https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/3674The performance measurement implementation fails in many companies because of lack of information technology (IT) support. Hence it is obvious that IT is one of the critical success factors for performance measurement implementation. The successful implementation of performance measurement depends less on selecting the right measures and more on the way the measures are implemented and used by the people in the business. The data collection, analysis and reporting should be automated as much as possible to save time and effort as well as to provide consistency. Software from PMS is defined as an ideal the better designed (technical factors) and meet people (personal factors) of the organization. The successful deployment of an PMS is related to the ability of organizations to react to changes and manage the use of automated performance measurement, exploiting the latest technology. This thesis aims to improve software performance measurement based on user satisfaction in a business of pulp and paper. The quasi-experiment showed that the end user participating in the full development of PMS, since its design and in all stages of validation or the definition of improvement, they realize the benefits of deployment, and can understand the logic of the management model the company, its tools and concepts. The results of research in this thesis, we hope to benefit many users who have or are planning to implement performance measurement software.A implantação de Sistemas de Medição de Desempenho (SMD) muitas vezes falha por causa de falta ou uso incorreto da Tecnologia de Informação (TI). O sucesso na implantação desse tipo de sistema depende tanto da seleção correta das medidas de desempenho quanto do modo como elas serão implantadas e utilizadas na empresa. Por isso, a coleta de dados, a análise e a informação devem ser automatizadas o máximo possível para economizar tempo e esforço como também para prover consistência. Um software de SMD é definido como ideal quanto melhor for projetado (fatores técnicos) e quanto melhor satisfazer as pessoas (fatores pessoais) da organização. O sucesso na implantação de um SMD está relacionado à capacidade das organizações para reagir a mudanças e a gerenciar o uso de sistemas automatizados de medição de desempenho, que exploram a tecnologia mais recente. Esta dissertação tem por objetivo melhorar o software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário em uma empresa de celulose e papel. O quase-experimento realizado demonstrou que o usuário final participa do desenvolvimento integral do SMD, desde o seu projeto e em todas as etapas de validação ou na definição de melhorias, percebe os benefícios da implantação, e também consegue compreender a lógica, as ferramentas e os conceitos do modelo de gestão da empresa. Os resultados da investigação apresentada nesta tese deve beneficiar muitos usuários que têm ou estão planejando implementar um software de medição de desempenho.application/pdfporUniversidade Federal de São CarlosPrograma de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEPUFSCarBRGestão da qualidadeSistemas de medição de desempenhoMelhoria contínuaPerformance measurement systemsContinuous improvementPerformance measurement softwareENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOMelhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papelinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis-1-1cb37ae3b-d3f3-420e-a9bf-9619f56beb59info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFSCARinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARORIGINAL3816.pdfapplication/pdf4863578https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/3674/1/3816.pdf8fb712be8abe6ebad7be0ebb336f461bMD51THUMBNAIL3816.pdf.jpg3816.pdf.jpgIM Thumbnailimage/jpeg7471https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/3674/2/3816.pdf.jpg49b5dcc3ed65708a6817669c5a0ff318MD52ufscar/36742023-09-18 18:31:40.068oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/3674Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufscar.br/oai/requestopendoar:43222023-09-18T18:31:40Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
dc.title.por.fl_str_mv Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel
title Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel
spellingShingle Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel
Pinheiro, Sandro Bressan
Gestão da qualidade
Sistemas de medição de desempenho
Melhoria contínua
Performance measurement systems
Continuous improvement
Performance measurement software
ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
title_short Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel
title_full Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel
title_fullStr Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel
title_full_unstemmed Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel
title_sort Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel
author Pinheiro, Sandro Bressan
author_facet Pinheiro, Sandro Bressan
author_role author
dc.contributor.authorlattes.por.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/6463855391860576
dc.contributor.author.fl_str_mv Pinheiro, Sandro Bressan
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Martins, Roberto Antonio
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/3518820028045730
dc.contributor.authorID.fl_str_mv 45eb224c-4251-4b95-abb4-c4aec6a69f1a
contributor_str_mv Martins, Roberto Antonio
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão da qualidade
Sistemas de medição de desempenho
Melhoria contínua
topic Gestão da qualidade
Sistemas de medição de desempenho
Melhoria contínua
Performance measurement systems
Continuous improvement
Performance measurement software
ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
dc.subject.eng.fl_str_mv Performance measurement systems
Continuous improvement
Performance measurement software
dc.subject.cnpq.fl_str_mv ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
description The performance measurement implementation fails in many companies because of lack of information technology (IT) support. Hence it is obvious that IT is one of the critical success factors for performance measurement implementation. The successful implementation of performance measurement depends less on selecting the right measures and more on the way the measures are implemented and used by the people in the business. The data collection, analysis and reporting should be automated as much as possible to save time and effort as well as to provide consistency. Software from PMS is defined as an ideal the better designed (technical factors) and meet people (personal factors) of the organization. The successful deployment of an PMS is related to the ability of organizations to react to changes and manage the use of automated performance measurement, exploiting the latest technology. This thesis aims to improve software performance measurement based on user satisfaction in a business of pulp and paper. The quasi-experiment showed that the end user participating in the full development of PMS, since its design and in all stages of validation or the definition of improvement, they realize the benefits of deployment, and can understand the logic of the management model the company, its tools and concepts. The results of research in this thesis, we hope to benefit many users who have or are planning to implement performance measurement software.
publishDate 2011
dc.date.available.fl_str_mv 2011-10-18
2016-06-02T19:51:51Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2011-04-29
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-06-02T19:51:51Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv PINHEIRO, Sandro Bressan. Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel. 2011. 177 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Exatas e da Terra) - Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2011.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/3674
identifier_str_mv PINHEIRO, Sandro Bressan. Melhoria do software de medição de desempenho com base na satisfação do usuário numa empresa de celulose e papel. 2011. 177 f. Dissertação (Mestrado em Ciências Exatas e da Terra) - Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2011.
url https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/3674
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.confidence.fl_str_mv -1
-1
dc.relation.authority.fl_str_mv cb37ae3b-d3f3-420e-a9bf-9619f56beb59
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Carlos
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Produção - PPGEP
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFSCar
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Carlos
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFSCAR
instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron:UFSCAR
instname_str Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron_str UFSCAR
institution UFSCAR
reponame_str Repositório Institucional da UFSCAR
collection Repositório Institucional da UFSCAR
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/3674/1/3816.pdf
https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/3674/2/3816.pdf.jpg
bitstream.checksum.fl_str_mv 8fb712be8abe6ebad7be0ebb336f461b
49b5dcc3ed65708a6817669c5a0ff318
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1813715529416835072