Aplicação web back-end de um fantasy game

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Kaio de Melo
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFSCAR
Texto Completo: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404
Resumo: In Brazil, the most popular sport is football and, therefore, it is recognized in scenarios that go beyond the lawns, such as the Fantasy Games. Users of this game style create and manage their own teams online, using real players from football teams around the world. Each player is assigned a point value based on their skill and performance history. Today there are different fantasy football games, but the most relevant in the country is Cartola FC. In this work, a Back-End web application of a Fantasy Football Game similar to Cartola from Rede Globo, called InterRep Manager, was developed. In it, users manage the scores of real players who participated in InterReps, a football tournament between the republics of São Carlos that took place in the year 2022. The tournament scores were used in the application. To evaluate the functionality of the application, the performance of three users and 15 players in three matches was simulated. So far, the software has proved to be functional, from the login stage to the calculation of the score.
id SCAR_b018a8ff67dc95ad43c7309504d2cc5f
oai_identifier_str oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/18404
network_acronym_str SCAR
network_name_str Repositório Institucional da UFSCAR
repository_id_str 4322
spelling Rodrigues, Kaio de MeloFrança, Celso Aparecido dehttp://lattes.cnpq.br/4547836128892982https://lattes.cnpq.br/5730881171653658https://orcid.org/0000-0003-2235-9551fffec171-e1be-4159-9f44-3b6838f677c12023-08-17T18:27:36Z2023-08-17T18:27:36Z2023-07-21RODRIGUES, Kaio de Melo. Aplicação web back-end de um fantasy game. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia Elétrica) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404.https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404In Brazil, the most popular sport is football and, therefore, it is recognized in scenarios that go beyond the lawns, such as the Fantasy Games. Users of this game style create and manage their own teams online, using real players from football teams around the world. Each player is assigned a point value based on their skill and performance history. Today there are different fantasy football games, but the most relevant in the country is Cartola FC. In this work, a Back-End web application of a Fantasy Football Game similar to Cartola from Rede Globo, called InterRep Manager, was developed. In it, users manage the scores of real players who participated in InterReps, a football tournament between the republics of São Carlos that took place in the year 2022. The tournament scores were used in the application. To evaluate the functionality of the application, the performance of three users and 15 players in three matches was simulated. So far, the software has proved to be functional, from the login stage to the calculation of the score.No Brasil, o esporte de maior popularidade é o futebol e, portanto, é reconhecido em cenários que vão além dos gramados, como o caso dos Fantasy Games. Os usuários deste estilo de jogo criam e gerenciam suas próprias equipes online, usando jogadores reais de times de futebol de todo o mundo. A cada jogador é atribuído um valor de pontos com base em sua habilidade e histórico de desempenho. Há hoje distintos Fantasy Games de futebol, mas o de maior relevância no país é o Cartola FC. Neste trabalho foi desenvolvido uma aplicação web Back-End de um Fantasy Game de futebol similar ao Cartola da Rede Globo, chamado de InterRep Manager. Nele, os usuários gerenciam as pontuações de jogadores reais que participaram do InterReps, um torneio de futebol entre as repúblicas de São Carlos ocorrido no ano de 2022. As súmulas do torneio foram utilizadas na aplicação. Para avaliar a funcionalidade do aplicativo foi simulado o desempenho de três usuários e 15 jogadores em três partidas. Até o momento o software mostrou-se funcional, desde a etapa do login, até o cálculo da pontuação.Não recebi financiamentoporUniversidade Federal de São CarlosCâmpus São CarlosEngenharia Elétrica - EEUFSCarAttribution 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessFantasy game.Net web applicationAplicação web .NetASP.NET RESTful Web APIJogo de fantasiaCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAOCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAOCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::TEORIA DA INFORMACAOAplicação web back-end de um fantasy gameBack-end web application of a fantasy gameinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis60060015c1505d-b650-414f-9557-c97410e7aaedreponame:Repositório Institucional da UFSCARinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARORIGINALTCC_Kaio-Final.pdfTCC_Kaio-Final.pdfArtigo principalapplication/pdf755484https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/18404/1/TCC_Kaio-Final.pdf9f88eccd0c1b34b177a91eaef998876dMD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8913https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/18404/2/license_rdf3185b4de2190c2d366d1d324db01f8b8MD52TEXTTCC_Kaio-Final.pdf.txtTCC_Kaio-Final.pdf.txtExtracted texttext/plain39996https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/18404/3/TCC_Kaio-Final.pdf.txt88c85056a6d12f89f2729321c8a63ec5MD53ufscar/184042024-05-14 18:29:28.977oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/18404Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufscar.br/oai/requestopendoar:43222024-05-14T18:29:28Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
dc.title.por.fl_str_mv Aplicação web back-end de um fantasy game
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv Back-end web application of a fantasy game
title Aplicação web back-end de um fantasy game
spellingShingle Aplicação web back-end de um fantasy game
Rodrigues, Kaio de Melo
Fantasy game
.Net web application
Aplicação web .Net
ASP.NET RESTful Web API
Jogo de fantasia
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAO
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::TEORIA DA INFORMACAO
title_short Aplicação web back-end de um fantasy game
title_full Aplicação web back-end de um fantasy game
title_fullStr Aplicação web back-end de um fantasy game
title_full_unstemmed Aplicação web back-end de um fantasy game
title_sort Aplicação web back-end de um fantasy game
author Rodrigues, Kaio de Melo
author_facet Rodrigues, Kaio de Melo
author_role author
dc.contributor.authorlattes.por.fl_str_mv https://lattes.cnpq.br/5730881171653658
dc.contributor.advisor1orcid.por.fl_str_mv https://orcid.org/0000-0003-2235-9551
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Kaio de Melo
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv França, Celso Aparecido de
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/4547836128892982
dc.contributor.authorID.fl_str_mv fffec171-e1be-4159-9f44-3b6838f677c1
contributor_str_mv França, Celso Aparecido de
dc.subject.eng.fl_str_mv Fantasy game
.Net web application
topic Fantasy game
.Net web application
Aplicação web .Net
ASP.NET RESTful Web API
Jogo de fantasia
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAO
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::TEORIA DA INFORMACAO
dc.subject.por.fl_str_mv Aplicação web .Net
ASP.NET RESTful Web API
Jogo de fantasia
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAO
CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAO
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::TEORIA DA INFORMACAO
description In Brazil, the most popular sport is football and, therefore, it is recognized in scenarios that go beyond the lawns, such as the Fantasy Games. Users of this game style create and manage their own teams online, using real players from football teams around the world. Each player is assigned a point value based on their skill and performance history. Today there are different fantasy football games, but the most relevant in the country is Cartola FC. In this work, a Back-End web application of a Fantasy Football Game similar to Cartola from Rede Globo, called InterRep Manager, was developed. In it, users manage the scores of real players who participated in InterReps, a football tournament between the republics of São Carlos that took place in the year 2022. The tournament scores were used in the application. To evaluate the functionality of the application, the performance of three users and 15 players in three matches was simulated. So far, the software has proved to be functional, from the login stage to the calculation of the score.
publishDate 2023
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2023-08-17T18:27:36Z
dc.date.available.fl_str_mv 2023-08-17T18:27:36Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2023-07-21
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv RODRIGUES, Kaio de Melo. Aplicação web back-end de um fantasy game. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia Elétrica) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404.
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404
identifier_str_mv RODRIGUES, Kaio de Melo. Aplicação web back-end de um fantasy game. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia Elétrica) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404.
url https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.confidence.fl_str_mv 600
600
dc.relation.authority.fl_str_mv 15c1505d-b650-414f-9557-c97410e7aaed
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution 3.0 Brazil
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Carlos
Câmpus São Carlos
Engenharia Elétrica - EE
dc.publisher.initials.fl_str_mv UFSCar
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de São Carlos
Câmpus São Carlos
Engenharia Elétrica - EE
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFSCAR
instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron:UFSCAR
instname_str Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron_str UFSCAR
institution UFSCAR
reponame_str Repositório Institucional da UFSCAR
collection Repositório Institucional da UFSCAR
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/18404/1/TCC_Kaio-Final.pdf
https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/18404/2/license_rdf
https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/18404/3/TCC_Kaio-Final.pdf.txt
bitstream.checksum.fl_str_mv 9f88eccd0c1b34b177a91eaef998876d
3185b4de2190c2d366d1d324db01f8b8
88c85056a6d12f89f2729321c8a63ec5
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1802136425757409280