Aplicação web back-end de um fantasy game
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFSCAR |
Texto Completo: | https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404 |
Resumo: | In Brazil, the most popular sport is football and, therefore, it is recognized in scenarios that go beyond the lawns, such as the Fantasy Games. Users of this game style create and manage their own teams online, using real players from football teams around the world. Each player is assigned a point value based on their skill and performance history. Today there are different fantasy football games, but the most relevant in the country is Cartola FC. In this work, a Back-End web application of a Fantasy Football Game similar to Cartola from Rede Globo, called InterRep Manager, was developed. In it, users manage the scores of real players who participated in InterReps, a football tournament between the republics of São Carlos that took place in the year 2022. The tournament scores were used in the application. To evaluate the functionality of the application, the performance of three users and 15 players in three matches was simulated. So far, the software has proved to be functional, from the login stage to the calculation of the score. |
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Rodrigues, Kaio de MeloFrança, Celso Aparecido dehttp://lattes.cnpq.br/4547836128892982https://lattes.cnpq.br/5730881171653658https://orcid.org/0000-0003-2235-9551fffec171-e1be-4159-9f44-3b6838f677c12023-08-17T18:27:36Z2023-08-17T18:27:36Z2023-07-21RODRIGUES, Kaio de Melo. Aplicação web back-end de um fantasy game. 2023. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia Elétrica) – Universidade Federal de São Carlos, São Carlos, 2023. Disponível em: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404.https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/18404In Brazil, the most popular sport is football and, therefore, it is recognized in scenarios that go beyond the lawns, such as the Fantasy Games. Users of this game style create and manage their own teams online, using real players from football teams around the world. Each player is assigned a point value based on their skill and performance history. Today there are different fantasy football games, but the most relevant in the country is Cartola FC. In this work, a Back-End web application of a Fantasy Football Game similar to Cartola from Rede Globo, called InterRep Manager, was developed. In it, users manage the scores of real players who participated in InterReps, a football tournament between the republics of São Carlos that took place in the year 2022. The tournament scores were used in the application. To evaluate the functionality of the application, the performance of three users and 15 players in three matches was simulated. So far, the software has proved to be functional, from the login stage to the calculation of the score.No Brasil, o esporte de maior popularidade é o futebol e, portanto, é reconhecido em cenários que vão além dos gramados, como o caso dos Fantasy Games. Os usuários deste estilo de jogo criam e gerenciam suas próprias equipes online, usando jogadores reais de times de futebol de todo o mundo. A cada jogador é atribuído um valor de pontos com base em sua habilidade e histórico de desempenho. Há hoje distintos Fantasy Games de futebol, mas o de maior relevância no país é o Cartola FC. Neste trabalho foi desenvolvido uma aplicação web Back-End de um Fantasy Game de futebol similar ao Cartola da Rede Globo, chamado de InterRep Manager. Nele, os usuários gerenciam as pontuações de jogadores reais que participaram do InterReps, um torneio de futebol entre as repúblicas de São Carlos ocorrido no ano de 2022. As súmulas do torneio foram utilizadas na aplicação. Para avaliar a funcionalidade do aplicativo foi simulado o desempenho de três usuários e 15 jogadores em três partidas. Até o momento o software mostrou-se funcional, desde a etapa do login, até o cálculo da pontuação.Não recebi financiamentoporUniversidade Federal de São CarlosCâmpus São CarlosEngenharia Elétrica - EEUFSCarAttribution 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/br/info:eu-repo/semantics/openAccessFantasy game.Net web applicationAplicação web .NetASP.NET RESTful Web APIJogo de fantasiaCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::METODOLOGIA E TECNICAS DA COMPUTACAOCIENCIAS EXATAS E DA TERRA::CIENCIA DA COMPUTACAO::SISTEMAS DE COMPUTACAOCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::CIENCIA DA INFORMACAO::TEORIA DA INFORMACAOAplicação web back-end de um fantasy gameBack-end web application of a fantasy gameinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis60060015c1505d-b650-414f-9557-c97410e7aaedreponame:Repositório Institucional da UFSCARinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARORIGINALTCC_Kaio-Final.pdfTCC_Kaio-Final.pdfArtigo principalapplication/pdf755484https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/18404/1/TCC_Kaio-Final.pdf9f88eccd0c1b34b177a91eaef998876dMD51CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8913https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/18404/2/license_rdf3185b4de2190c2d366d1d324db01f8b8MD52TEXTTCC_Kaio-Final.pdf.txtTCC_Kaio-Final.pdf.txtExtracted texttext/plain39996https://repositorio.ufscar.br/bitstream/ufscar/18404/3/TCC_Kaio-Final.pdf.txt88c85056a6d12f89f2729321c8a63ec5MD53ufscar/184042024-05-14 18:29:28.977oai:repositorio.ufscar.br:ufscar/18404Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufscar.br/oai/requestopendoar:43222024-05-14T18:29:28Repositório Institucional da UFSCAR - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
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