Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the Paraíba
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Rebeca (São Paulo) |
Texto Completo: | https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/870 |
Resumo: | The text that I present for the Fora de Quadro section is a series of writings, both academic and personal, about the ongoing research process and the field experience on the relationship between Eduardo Coutinho's cinema and the region Northeast of Brazil. There is also the account of my visit to Araçás, in São João do Rio do Peixe, Paraíba, where the filming of O Fim e o Princípio (2005) was recorded, in the company of Rosa, the film’s mediator. |
id |
SOCINE-1_6fc3214de66d5515fce24f23086bd525 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/870 |
network_acronym_str |
SOCINE-1 |
network_name_str |
Rebeca (São Paulo) |
repository_id_str |
|
spelling |
Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the ParaíbaRoad movie académico: siguiendo los pasos de Eduardo Coutinho en el interior de ParaíbaRoad movie académique: marcher sur les traces d'Eduardo Coutinho à l'intérieur de ParaíbaRoad movie acadêmico: trilhando os passos de Eduardo Coutinho no sertão paraibanoThe text that I present for the Fora de Quadro section is a series of writings, both academic and personal, about the ongoing research process and the field experience on the relationship between Eduardo Coutinho's cinema and the region Northeast of Brazil. There is also the account of my visit to Araçás, in São João do Rio do Peixe, Paraíba, where the filming of O Fim e o Princípio (2005) was recorded, in the company of Rosa, the film’s mediator.El texto que presento para la sección Fora de Quadro es una serie de escritos, tanto académicos como personales, sobre el proceso de investigación en curso de la maestría y la experiencia de campo sobre la relación entre el cine de Eduardo Coutinho y la región Nordeste de Brasil. También está el relato de mi visita a Araçás, en São João do Rio do Peixe, Paraíba, donde se grabó el rodaje de O Fim e o Princípio (2005), en compañía de Rosa, la mediadora de la película.Le texte que je présente pour la section Fora de Quadro est une série d'écrits, à la fois académiques et personnels, sur le processus de recherche en cours du master et l'expérience de terrain sur la relation entre le cinéma d'Eduardo Coutinho et la région Nord-Est du Brésil. Il y a aussi le récit de ma visite à Araçás, à São João do Rio do Peixe, Paraíba, où le tournage de O Fim e o Princípio (2005) a été enregistré, en compagnie de Rosa, la médiatrice du film.O texto que apresento para a seção Fora de Quadro se trata de uma série de escritos, tanto acadêmicos, quanto pessoais, sobre o processo de pesquisa de mestrado em andamento e da experiência de campo sobre a relação entre o cinema de Eduardo Coutinho e a região Nordeste do Brasil. Há também o relato da minha visita à Araçás, em São João do Rio do Peixe, na Paraíba, local da gravação de O Fim e o Princípio (2005), em companhia de Rosa, a mediadora do filme.SOCINE - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual2022-07-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://rebeca.socine.org.br/1/article/view/87010.22475/rebeca.v11n1.870REBECA - Brazilian Journal for Cinema and Audiovisual Studies; Vol. 11 No. 1 (2022): Rebeca 21; 317-334REBECA - Revista Brasileña de Estudios de Cine y Audiovisual; Vol. 11 Núm. 1 (2022): Rebeca 21; 317-334Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; v. 11 n. 1 (2022): Rebeca 21; 317-3342316-9230reponame:Rebeca (São Paulo)instname:Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)instacron:SOCINEporhttps://rebeca.socine.org.br/1/article/view/870/517Copyright (c) 2022 Kamilla Medeiros do Nascimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMedeiros do Nascimento, Kamilla2022-07-29T22:39:23Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/870Revistahttps://rebeca.socine.org.br/1ONGhttps://rebeca.socine.org.br/1/oairebeca@socine.org.br2316-92302316-9230opendoar:2022-07-29T22:39:23Rebeca (São Paulo) - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the Paraíba Road movie académico: siguiendo los pasos de Eduardo Coutinho en el interior de Paraíba Road movie académique: marcher sur les traces d'Eduardo Coutinho à l'intérieur de Paraíba Road movie acadêmico: trilhando os passos de Eduardo Coutinho no sertão paraibano |
title |
Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the Paraíba |
spellingShingle |
Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the Paraíba Medeiros do Nascimento, Kamilla |
title_short |
Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the Paraíba |
title_full |
Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the Paraíba |
title_fullStr |
Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the Paraíba |
title_full_unstemmed |
Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the Paraíba |
title_sort |
Academic road movie: following in the footsteps of Eduardo Coutinho in the Paraíba |
author |
Medeiros do Nascimento, Kamilla |
author_facet |
Medeiros do Nascimento, Kamilla |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Medeiros do Nascimento, Kamilla |
description |
The text that I present for the Fora de Quadro section is a series of writings, both academic and personal, about the ongoing research process and the field experience on the relationship between Eduardo Coutinho's cinema and the region Northeast of Brazil. There is also the account of my visit to Araçás, in São João do Rio do Peixe, Paraíba, where the filming of O Fim e o Princípio (2005) was recorded, in the company of Rosa, the film’s mediator. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/870 10.22475/rebeca.v11n1.870 |
url |
https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/870 |
identifier_str_mv |
10.22475/rebeca.v11n1.870 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/870/517 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Kamilla Medeiros do Nascimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Kamilla Medeiros do Nascimento http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
SOCINE - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual |
publisher.none.fl_str_mv |
SOCINE - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual |
dc.source.none.fl_str_mv |
REBECA - Brazilian Journal for Cinema and Audiovisual Studies; Vol. 11 No. 1 (2022): Rebeca 21; 317-334 REBECA - Revista Brasileña de Estudios de Cine y Audiovisual; Vol. 11 Núm. 1 (2022): Rebeca 21; 317-334 Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; v. 11 n. 1 (2022): Rebeca 21; 317-334 2316-9230 reponame:Rebeca (São Paulo) instname:Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE) instacron:SOCINE |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE) |
instacron_str |
SOCINE |
institution |
SOCINE |
reponame_str |
Rebeca (São Paulo) |
collection |
Rebeca (São Paulo) |
repository.name.fl_str_mv |
Rebeca (São Paulo) - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE) |
repository.mail.fl_str_mv |
rebeca@socine.org.br |
_version_ |
1809730936218058752 |