Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UNICAP |
Texto Completo: | http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/1298 |
Resumo: | The generational study stands out as an important factor for society to understand the behavior of certain portions of the population, as well as the interaction between different generations. The objective of this research was to understand the understanding of Generation Z of Recife, formed by university students, about Creative Industries, Creativity and Innovation. The questionnaire was applied to 100 young people from higher education institutions and different areas of knowledge in the capital of Pernambuco. To obtain the data, it was decided to use a questionnaire via the internet. The research has a quanti-quali character, as it brought quantitative and qualitative aspects. The results showed that the term Creative Industries is unknown to a large part of Generation Z, that 79% consider themselves creative and that the interviewees were divided when asked if they are receiving innovative training. The data show that despite consuming Creative Industries, young people are not familiar with the term and that creativity and innovation are aspects valued by the interviewees. |
id |
UCAP_ccd25f6554a4792a884cea31aa900a8d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tede2.unicap.br:tede/1298 |
network_acronym_str |
UCAP |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UNICAP |
repository_id_str |
4646 |
spelling |
Peixoto, João Guilherme de MeloSilva, Izabela Domingues daRocha Júnior, Dario Britohttp://lattes.cnpq.br/1773756346382640Silva Neto, Hildo Pereira da2021-03-10T18:10:55Z2020-08-31SILVA NETO, Hildo Pereira da. Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. 56 f. : il. Relatório (Mestrado) - Universidade Católica de Pernambuco. Programa de Pós-graduação em Indústrias Criativas. Mestrado Profissional em Indústrias Criativas, 2020.http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/1298The generational study stands out as an important factor for society to understand the behavior of certain portions of the population, as well as the interaction between different generations. The objective of this research was to understand the understanding of Generation Z of Recife, formed by university students, about Creative Industries, Creativity and Innovation. The questionnaire was applied to 100 young people from higher education institutions and different areas of knowledge in the capital of Pernambuco. To obtain the data, it was decided to use a questionnaire via the internet. The research has a quanti-quali character, as it brought quantitative and qualitative aspects. The results showed that the term Creative Industries is unknown to a large part of Generation Z, that 79% consider themselves creative and that the interviewees were divided when asked if they are receiving innovative training. The data show that despite consuming Creative Industries, young people are not familiar with the term and that creativity and innovation are aspects valued by the interviewees.O estudo geracional se destaca como fator importante para a sociedade entender o comportamento de determinadas parcelas da população, bem como o convívio entre gerações diferentes. O objetivo desta pesquisa foi conhecer o entendimento da Geração Z do Recife, formada por universitários, sobre Indústrias Criativas, Criatividade e Inovação. O questionário foi aplicado em 100 jovens de instituições de ensino superior e áreas do conhecimento diferentes da capital pernambucana. Para a obtenção dos dados optou-se pelo uso de questionário via internet. A pesquisa tem caráter quanti-quali, pois trouxe aspectos quantitativos e qualitativos. Os resultados apontaram que o termo Indústrias Criativas é desconhecido por boa parte da Geração Z, que 79% se consideram criativos e que os entrevistados se dividiram quando questionados se estão recebendo uma formação inovadora. Os dados mostram que apesar de consumirem as Indústrias Criativas, os jovens não têm familiaridade com o termo e que a criatividade e inovação são aspectos valorizados pelos entrevistados.Submitted by Biblioteca Central (biblioteca@unicap.br) on 2021-03-10T18:10:55Z No. of bitstreams: 2 Ok_hildo_pereira_silva_neto.pdf: 1058812 bytes, checksum: 037135777a0a7cec614e4feb9a1ad38d (MD5) license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5)Made available in DSpace on 2021-03-10T18:10:55Z (GMT). No. of bitstreams: 2 Ok_hildo_pereira_silva_neto.pdf: 1058812 bytes, checksum: 037135777a0a7cec614e4feb9a1ad38d (MD5) license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) Previous issue date: 2020-08-31application/pdfporUniversidade Católica de PernambucoMestrado em Indústrias CriativasUNICAPBrasilDepartamento de Pós-Graduaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessDissertaçõesIndústrias culturaisCriatividadeInovações tecnológicasGeração ZDissertationsCultural industriesCreativityTechnological innovationsGeneration ZCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOIndústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z.info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis2097080422345080344500500600-8854052368273140835-4056021055502874573reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UNICAPinstname:Universidade Católica de Pernambuco (UNICAP)instacron:UNICAPORIGINALOk_hildo_pereira_silva_neto.pdfOk_hildo_pereira_silva_neto.pdfapplication/pdf1058812http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/5/Ok_hildo_pereira_silva_neto.pdf037135777a0a7cec614e4feb9a1ad38dMD55CC-LICENSElicense_urllicense_urltext/plain; charset=utf-849http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/2/license_url4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2fMD52license_textlicense_texttext/html; charset=utf-80http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/3/license_textd41d8cd98f00b204e9800998ecf8427eMD53license_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-80http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/4/license_rdfd41d8cd98f00b204e9800998ecf8427eMD54LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-82170http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/1/license.txt5d71329502a0e313f28be890c62f4ad8MD51tede/12982021-03-10 15:10:55.577oai:tede2.unicap.br:tede/1298Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede2.unicap.br:8080/http://tede2.unicap.br:8080/oai/requestbiblioteca@unicap.br||biblioteca@unicap.bropendoar:46462021-03-10T18:10:55Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UNICAP - Universidade Católica de Pernambuco (UNICAP)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. |
title |
Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. |
spellingShingle |
Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. Silva Neto, Hildo Pereira da Dissertações Indústrias culturais Criatividade Inovações tecnológicas Geração Z Dissertations Cultural industries Creativity Technological innovations Generation Z CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
title_short |
Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. |
title_full |
Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. |
title_fullStr |
Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. |
title_full_unstemmed |
Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. |
title_sort |
Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. |
author |
Silva Neto, Hildo Pereira da |
author_facet |
Silva Neto, Hildo Pereira da |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Peixoto, João Guilherme de Melo |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Silva, Izabela Domingues da |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Rocha Júnior, Dario Brito |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/1773756346382640 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva Neto, Hildo Pereira da |
contributor_str_mv |
Peixoto, João Guilherme de Melo Silva, Izabela Domingues da Rocha Júnior, Dario Brito |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Dissertações Indústrias culturais Criatividade Inovações tecnológicas Geração Z |
topic |
Dissertações Indústrias culturais Criatividade Inovações tecnológicas Geração Z Dissertations Cultural industries Creativity Technological innovations Generation Z CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Dissertations Cultural industries Creativity Technological innovations Generation Z |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO |
description |
The generational study stands out as an important factor for society to understand the behavior of certain portions of the population, as well as the interaction between different generations. The objective of this research was to understand the understanding of Generation Z of Recife, formed by university students, about Creative Industries, Creativity and Innovation. The questionnaire was applied to 100 young people from higher education institutions and different areas of knowledge in the capital of Pernambuco. To obtain the data, it was decided to use a questionnaire via the internet. The research has a quanti-quali character, as it brought quantitative and qualitative aspects. The results showed that the term Creative Industries is unknown to a large part of Generation Z, that 79% consider themselves creative and that the interviewees were divided when asked if they are receiving innovative training. The data show that despite consuming Creative Industries, young people are not familiar with the term and that creativity and innovation are aspects valued by the interviewees. |
publishDate |
2020 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2020-08-31 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2021-03-10T18:10:55Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
SILVA NETO, Hildo Pereira da. Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. 56 f. : il. Relatório (Mestrado) - Universidade Católica de Pernambuco. Programa de Pós-graduação em Indústrias Criativas. Mestrado Profissional em Indústrias Criativas, 2020. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/1298 |
identifier_str_mv |
SILVA NETO, Hildo Pereira da. Indústrias criativas, criatividade e inovação na perspectiva da Geração Z. 56 f. : il. Relatório (Mestrado) - Universidade Católica de Pernambuco. Programa de Pós-graduação em Indústrias Criativas. Mestrado Profissional em Indústrias Criativas, 2020. |
url |
http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/1298 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.program.fl_str_mv |
2097080422345080344 |
dc.relation.confidence.fl_str_mv |
500 500 600 |
dc.relation.department.fl_str_mv |
-8854052368273140835 |
dc.relation.cnpq.fl_str_mv |
-4056021055502874573 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica de Pernambuco |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Mestrado em Indústrias Criativas |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UNICAP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
Brasil |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Departamento de Pós-Graduação |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica de Pernambuco |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UNICAP instname:Universidade Católica de Pernambuco (UNICAP) instacron:UNICAP |
instname_str |
Universidade Católica de Pernambuco (UNICAP) |
instacron_str |
UNICAP |
institution |
UNICAP |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UNICAP |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UNICAP |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/5/Ok_hildo_pereira_silva_neto.pdf http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/2/license_url http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/3/license_text http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/4/license_rdf http://tede2.unicap.br:8080/handle/tede/bitstream/tede/1298/1/license.txt |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
037135777a0a7cec614e4feb9a1ad38d 4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e 5d71329502a0e313f28be890c62f4ad8 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UNICAP - Universidade Católica de Pernambuco (UNICAP) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca@unicap.br||biblioteca@unicap.br |
_version_ |
1811737522363957248 |