The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possible
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicologia |
Texto Completo: | https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/12267 |
Resumo: | The paper seeks to analyze the last album by the singer and composer Jards Macalé, mainly from the perspective of contemporary proposed by the Italian philosopher Giorgio Agamben. In order to understand some of the relationships that cross the album, it is also intended to dialogue with theoretical reflections proposed by authors such as Michel Foucault, Márcio Seligman, among others. From those intersections, it is intended to understand how the issues of temporality are present in the album, fundamentally as potential aesthetics surrounded by time, haunt and the possible. |
id |
UCB-4_223a03cf6b712124441184b4dbde7525 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.portalrevistas.ucb.br:article/12267 |
network_acronym_str |
UCB-4 |
network_name_str |
Comunicologia |
repository_id_str |
|
spelling |
The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possibleO contemporâneo em Besta Fera, de Jards Macalé: o tempo, o assombro e o possívelContemporâneo Temporalidades Besta Fera Jards Macalé.The paper seeks to analyze the last album by the singer and composer Jards Macalé, mainly from the perspective of contemporary proposed by the Italian philosopher Giorgio Agamben. In order to understand some of the relationships that cross the album, it is also intended to dialogue with theoretical reflections proposed by authors such as Michel Foucault, Márcio Seligman, among others. From those intersections, it is intended to understand how the issues of temporality are present in the album, fundamentally as potential aesthetics surrounded by time, haunt and the possible.O trabalho busca analisar o último disco do cantor e compositor Jards Macalé a partir, principalmente, da perspectiva do contemporâneo, proposta pelo filósofo italiano Giorgio Agamben. Para compreender as relações que atravessam o disco, pretende-se dialogar também com reflexões teóricas propostas por autores como Michel Foucault, Márcio Seligman entre outros. A partir desses entrecruzamentos, compreender como questões da temporalidade estão presentes no disco, fundamentalmente as potencialidades estéticas em torno do tempo, do assombro e do possível.Universidade Católica de Brasília - Portal de Revistas2023-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAnálise discursiva; Análise musical;application/pdfhttps://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/1226710.31501/clogia.v15i3.12267Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasília; V. 15, N. 3, SET./DEZ., 20221981-213210.31501/clogia.v15i3reponame:Comunicologiainstname:Universidade Católica de Brasília (UCB)instacron:UCBporhttps://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/12267/11667Copyright (c) 2023 Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasíliainfo:eu-repo/semantics/openAccessGomes, Thiago Henrique Fernandes LeãoCoração, Cláudio Rodrigues2023-12-28T13:24:17Zoai:ojs.portalrevistas.ucb.br:article/12267Revistahttps://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCBPRIhttps://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/oaisdi@ucb.br||comunicologia.ucb@gmail.com1981-21321981-2132opendoar:2023-12-28T13:24:17Comunicologia - Universidade Católica de Brasília (UCB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possible O contemporâneo em Besta Fera, de Jards Macalé: o tempo, o assombro e o possível |
title |
The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possible |
spellingShingle |
The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possible Gomes, Thiago Henrique Fernandes Leão Contemporâneo Temporalidades Besta Fera Jards Macalé. |
title_short |
The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possible |
title_full |
The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possible |
title_fullStr |
The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possible |
title_full_unstemmed |
The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possible |
title_sort |
The contemporary in “Besta Fera” by Jards Macalé: time, haunt and the possible |
author |
Gomes, Thiago Henrique Fernandes Leão |
author_facet |
Gomes, Thiago Henrique Fernandes Leão Coração, Cláudio Rodrigues |
author_role |
author |
author2 |
Coração, Cláudio Rodrigues |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Thiago Henrique Fernandes Leão Coração, Cláudio Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Contemporâneo Temporalidades Besta Fera Jards Macalé. |
topic |
Contemporâneo Temporalidades Besta Fera Jards Macalé. |
description |
The paper seeks to analyze the last album by the singer and composer Jards Macalé, mainly from the perspective of contemporary proposed by the Italian philosopher Giorgio Agamben. In order to understand some of the relationships that cross the album, it is also intended to dialogue with theoretical reflections proposed by authors such as Michel Foucault, Márcio Seligman, among others. From those intersections, it is intended to understand how the issues of temporality are present in the album, fundamentally as potential aesthetics surrounded by time, haunt and the possible. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Análise discursiva; Análise musical; |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/12267 10.31501/clogia.v15i3.12267 |
url |
https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/12267 |
identifier_str_mv |
10.31501/clogia.v15i3.12267 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/12267/11667 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasília info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasília |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica de Brasília - Portal de Revistas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica de Brasília - Portal de Revistas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasília; V. 15, N. 3, SET./DEZ., 2022 1981-2132 10.31501/clogia.v15i3 reponame:Comunicologia instname:Universidade Católica de Brasília (UCB) instacron:UCB |
instname_str |
Universidade Católica de Brasília (UCB) |
instacron_str |
UCB |
institution |
UCB |
reponame_str |
Comunicologia |
collection |
Comunicologia |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicologia - Universidade Católica de Brasília (UCB) |
repository.mail.fl_str_mv |
sdi@ucb.br||comunicologia.ucb@gmail.com |
_version_ |
1809280917281177600 |