Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona Filmes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicologia |
Texto Completo: | https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/14243 |
Resumo: | This article intends to show the importance of policies to encourage audiovisual culture for female emancipation, as a tool for social inclusion for women. The main objective of this work is to research the growth of projects produced by women, in particular at the production company Dona Filmes, in the Federal District, in Brasília, Brasil. The specific objectives are to understand the promotion of audiovisual culture through public policies that support female empowerment, and how these policies regionally impact the producer, Dona Filmes. |
id |
UCB-4_cd77a892f3467066129a96776e2fe73e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.portalrevistas.ucb.br:article/14243 |
network_acronym_str |
UCB-4 |
network_name_str |
Comunicologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona FilmesMujeres en el Audiovisual: Un estudio de caso de la productora Dona FilmesMulheres no Audiovisual: um estudo de caso da produtora Dona Filmes This article intends to show the importance of policies to encourage audiovisual culture for female emancipation, as a tool for social inclusion for women. The main objective of this work is to research the growth of projects produced by women, in particular at the production company Dona Filmes, in the Federal District, in Brasília, Brasil. The specific objectives are to understand the promotion of audiovisual culture through public policies that support female empowerment, and how these policies regionally impact the producer, Dona Filmes.Este artículo pretende mostrar la importancia de las políticas de fomento de la cultura audiovisual para la emancipación femenina, como herramienta para la inclusión social de las mujeres. El objetivo principal de este trabajo es investigar el crecimiento de proyectos producidos por mujeres, en particular en la productora Dona Filmes, en el Distrito Federal, en Brasília, Brasil. Los objetivos específicos son comprender la promoción de la cultura audiovisual a través de políticas públicas que apoyen el empoderamiento femenino, y cómo estas políticas impactan regionalmente en la productora Dona Filmes.O presente artigo tem a intenção de mostrar a importância das políticas de incentivo à cultura do audiovisual para a emancipação feminina, como uma ferramenta de inclusão social para as mulheres. O principal objetivo é pesquisar o crescimento de projetos produzidos por mulheres, em particular na produtora Dona Filmes, no Distrito Federal - Brasília, Brasil. Os objetivos específicos são compreender o fomento da cultura do audiovisual por meio de políticas públicas que apoiam o empoderamento feminino, e como estas políticas impactam regionalmente a produtora Dona Filmes.Universidade Católica de Brasília - Portal de Revistas2024-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/1424310.31501/clogia.v16i1.14243Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasília; V. 16, N. 1, JAN./ABR., 20231981-213210.31501/clogia.v16i1reponame:Comunicologiainstname:Universidade Católica de Brasília (UCB)instacron:UCBporhttps://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/14243/11747Copyright (c) 2024 Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasíliainfo:eu-repo/semantics/openAccessRolim, Leandro Diniz Alves, LudmullerRodrigues Mateus, Tatiane 2024-03-27T17:06:20Zoai:ojs.portalrevistas.ucb.br:article/14243Revistahttps://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCBPRIhttps://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/oaisdi@ucb.br||comunicologia.ucb@gmail.com1981-21321981-2132opendoar:2024-03-27T17:06:20Comunicologia - Universidade Católica de Brasília (UCB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona Filmes Mujeres en el Audiovisual: Un estudio de caso de la productora Dona Filmes Mulheres no Audiovisual: um estudo de caso da produtora Dona Filmes |
title |
Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona Filmes |
spellingShingle |
Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona Filmes Rolim, Leandro |
title_short |
Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona Filmes |
title_full |
Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona Filmes |
title_fullStr |
Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona Filmes |
title_full_unstemmed |
Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona Filmes |
title_sort |
Women in Audiovisual: A case study of the production company Dona Filmes |
author |
Rolim, Leandro |
author_facet |
Rolim, Leandro Diniz Alves, Ludmuller Rodrigues Mateus, Tatiane |
author_role |
author |
author2 |
Diniz Alves, Ludmuller Rodrigues Mateus, Tatiane |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rolim, Leandro Diniz Alves, Ludmuller Rodrigues Mateus, Tatiane |
description |
This article intends to show the importance of policies to encourage audiovisual culture for female emancipation, as a tool for social inclusion for women. The main objective of this work is to research the growth of projects produced by women, in particular at the production company Dona Filmes, in the Federal District, in Brasília, Brasil. The specific objectives are to understand the promotion of audiovisual culture through public policies that support female empowerment, and how these policies regionally impact the producer, Dona Filmes. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-03-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/14243 10.31501/clogia.v16i1.14243 |
url |
https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/14243 |
identifier_str_mv |
10.31501/clogia.v16i1.14243 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portalrevistas.ucb.br/index.php/RCEUCB/article/view/14243/11747 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasília info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasília |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica de Brasília - Portal de Revistas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica de Brasília - Portal de Revistas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicologia - Revista de Comunicação da Universidade Católica de Brasília; V. 16, N. 1, JAN./ABR., 2023 1981-2132 10.31501/clogia.v16i1 reponame:Comunicologia instname:Universidade Católica de Brasília (UCB) instacron:UCB |
instname_str |
Universidade Católica de Brasília (UCB) |
instacron_str |
UCB |
institution |
UCB |
reponame_str |
Comunicologia |
collection |
Comunicologia |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicologia - Universidade Católica de Brasília (UCB) |
repository.mail.fl_str_mv |
sdi@ucb.br||comunicologia.ucb@gmail.com |
_version_ |
1809280917348286464 |