Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Interações (Campo Grande. Online) |
DOI: | 10.20435/inter.v22i1.1995 |
Texto Completo: | https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995 |
Resumo: | The present work aimed to discuss the social representations of university students about microcephaly, development, and learning. The work was carried out with 100 students. We used a semi-structured interview analyzed by IRAMUTEQ software. Representations permeate the understanding of microcephaly as a disease that limits development and learning. It is noticed the need for new studies that contribute to the most critical discussion regarding this problem. |
id |
UCDB-1_961c2fed1a69ca6ad3718c4cacd742d6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/1995 |
network_acronym_str |
UCDB-1 |
network_name_str |
Interações (Campo Grande. Online) |
spelling |
Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university studentsConcepciones de desarrollo y aprendizaje en niños con microcefalia: representaciones de estudiantes universitariosConcepções de desenvolvimento e aprendizagem em crianças com microcefalia: representações de estudantes universitáriossocial representationsmicrocephalydevelopmentuniversity studentslearningrepresentações sociaismicrocefaliadesenvolvimentouniversitáriosaprendizagemrepresentaciones socialesmicrocefaliadesarrollouniversitariosaprendizajeThe present work aimed to discuss the social representations of university students about microcephaly, development, and learning. The work was carried out with 100 students. We used a semi-structured interview analyzed by IRAMUTEQ software. Representations permeate the understanding of microcephaly as a disease that limits development and learning. It is noticed the need for new studies that contribute to the most critical discussion regarding this problem.El presente trabajo objetivó discutir las representaciones sociales de universitarios acerca de la microcefalia, el desarrollo y el aprendizaje. El trabajo se realizó con 100 estudiantes. Se hizo uso de una entrevista semiestructurada analizada por el software IRAMUTEQ. Las representaciones atraviesan la comprensión de la microcefalia como enfermedad que limita el desarrollo y el aprendizaje. Se percibe la necesidad de nuevos estudios que contribuyan a la discusión más crítica frente a esa problemática.O presente trabalho objetivou discutir as representações sociais de universitários acerca da microcefalia, do desenvolvimento e da aprendizagem. O trabalho foi realizado com 100 estudantes. Fez-se uso de uma entrevista semiestruturada analisada pelo software IRAMUTEQAs representações perpassam a compreensão da microcefalia enquanto doença que limita o desenvolvimento e a aprendizagem. Percebe-se a necessidade de novos estudos que contribuam para a discussão mais crítica diante dessa problemática.Universidade Católica Dom Bosco2021-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/199510.20435/inter.v22i1.1995Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-1761984-042X1518-7012reponame:Interações (Campo Grande. Online)instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)instacron:UCDBporhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995/2532Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande)info:eu-repo/semantics/openAccessAmaral, Edna BritoNegreiros, FaustonGomes, Luisa Nayra SilvaAraújo, Ludgleydson Fernandes2021-08-02T21:53:58Zoai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/1995Revistahttps://www.scielo.br/j/inter/PRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br1984-042X1518-7012opendoar:2021-08-02T21:53:58Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students Concepciones de desarrollo y aprendizaje en niños con microcefalia: representaciones de estudiantes universitarios Concepções de desenvolvimento e aprendizagem em crianças com microcefalia: representações de estudantes universitários |
title |
Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students |
spellingShingle |
Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students Amaral, Edna Brito social representations microcephaly development university students learning representações sociais microcefalia desenvolvimento universitários aprendizagem representaciones sociales microcefalia desarrollo universitarios aprendizaje Amaral, Edna Brito social representations microcephaly development university students learning representações sociais microcefalia desenvolvimento universitários aprendizagem representaciones sociales microcefalia desarrollo universitarios aprendizaje |
title_short |
Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students |
title_full |
Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students |
title_fullStr |
Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students |
title_full_unstemmed |
Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students |
title_sort |
Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students |
author |
Amaral, Edna Brito |
author_facet |
Amaral, Edna Brito Amaral, Edna Brito Negreiros, Fauston Gomes, Luisa Nayra Silva Araújo, Ludgleydson Fernandes Negreiros, Fauston Gomes, Luisa Nayra Silva Araújo, Ludgleydson Fernandes |
author_role |
author |
author2 |
Negreiros, Fauston Gomes, Luisa Nayra Silva Araújo, Ludgleydson Fernandes |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Amaral, Edna Brito Negreiros, Fauston Gomes, Luisa Nayra Silva Araújo, Ludgleydson Fernandes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
social representations microcephaly development university students learning representações sociais microcefalia desenvolvimento universitários aprendizagem representaciones sociales microcefalia desarrollo universitarios aprendizaje |
topic |
social representations microcephaly development university students learning representações sociais microcefalia desenvolvimento universitários aprendizagem representaciones sociales microcefalia desarrollo universitarios aprendizaje |
description |
The present work aimed to discuss the social representations of university students about microcephaly, development, and learning. The work was carried out with 100 students. We used a semi-structured interview analyzed by IRAMUTEQ software. Representations permeate the understanding of microcephaly as a disease that limits development and learning. It is noticed the need for new studies that contribute to the most critical discussion regarding this problem. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995 10.20435/inter.v22i1.1995 |
url |
https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995 |
identifier_str_mv |
10.20435/inter.v22i1.1995 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995/2532 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Dom Bosco |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Dom Bosco |
dc.source.none.fl_str_mv |
Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176 Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176 Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176 1984-042X 1518-7012 reponame:Interações (Campo Grande. Online) instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) instacron:UCDB |
instname_str |
Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) |
instacron_str |
UCDB |
institution |
UCDB |
reponame_str |
Interações (Campo Grande. Online) |
collection |
Interações (Campo Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) |
repository.mail.fl_str_mv |
||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br |
_version_ |
1822182643797590017 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.20435/inter.v22i1.1995 |