Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Amaral, Edna Brito
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Negreiros, Fauston, Gomes, Luisa Nayra Silva, Araújo, Ludgleydson Fernandes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Interações (Campo Grande. Online)
Texto Completo: https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995
Resumo: The present work aimed to discuss the social representations of university students about microcephaly, development, and learning. The work was carried out with 100 students. We used a semi-structured interview analyzed by IRAMUTEQ software. Representations permeate the understanding of microcephaly as a disease that limits development and learning. It is noticed the need for new studies that contribute to the most critical discussion regarding this problem.
id UCDB-1_961c2fed1a69ca6ad3718c4cacd742d6
oai_identifier_str oai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/1995
network_acronym_str UCDB-1
network_name_str Interações (Campo Grande. Online)
repository_id_str
spelling Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university studentsConcepciones de desarrollo y aprendizaje en niños con microcefalia: representaciones de estudiantes universitariosConcepções de desenvolvimento e aprendizagem em crianças com microcefalia: representações de estudantes universitáriossocial representationsmicrocephalydevelopmentuniversity studentslearningrepresentações sociaismicrocefaliadesenvolvimentouniversitáriosaprendizagemrepresentaciones socialesmicrocefaliadesarrollouniversitariosaprendizajeThe present work aimed to discuss the social representations of university students about microcephaly, development, and learning. The work was carried out with 100 students. We used a semi-structured interview analyzed by IRAMUTEQ software. Representations permeate the understanding of microcephaly as a disease that limits development and learning. It is noticed the need for new studies that contribute to the most critical discussion regarding this problem.El presente trabajo objetivó discutir las representaciones sociales de universitarios acerca de la microcefalia, el desarrollo y el aprendizaje. El trabajo se realizó con 100 estudiantes. Se hizo uso de una entrevista semiestructurada analizada por el software IRAMUTEQ. Las representaciones atraviesan la comprensión de la microcefalia como enfermedad que limita el desarrollo y el aprendizaje. Se percibe la necesidad de nuevos estudios que contribuyan a la discusión más crítica frente a esa problemática.O presente trabalho objetivou discutir as representações sociais de universitários acerca da microcefalia, do desenvolvimento e da aprendizagem. O trabalho foi realizado com 100 estudantes. Fez-se uso de uma entrevista semiestruturada analisada pelo software IRAMUTEQAs representações perpassam a compreensão da microcefalia enquanto doença que limita o desenvolvimento e a aprendizagem. Percebe-se a necessidade de novos estudos que contribuam para a discussão mais crítica diante dessa problemática.Universidade Católica Dom Bosco2021-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/199510.20435/inter.v22i1.1995Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-1761984-042X1518-7012reponame:Interações (Campo Grande. Online)instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)instacron:UCDBporhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995/2532Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande)info:eu-repo/semantics/openAccessAmaral, Edna BritoNegreiros, FaustonGomes, Luisa Nayra SilvaAraújo, Ludgleydson Fernandes2021-08-02T21:53:58Zoai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/1995Revistahttps://www.scielo.br/j/inter/PRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br1984-042X1518-7012opendoar:2021-08-02T21:53:58Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)false
dc.title.none.fl_str_mv Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students
Concepciones de desarrollo y aprendizaje en niños con microcefalia: representaciones de estudiantes universitarios
Concepções de desenvolvimento e aprendizagem em crianças com microcefalia: representações de estudantes universitários
title Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students
spellingShingle Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students
Amaral, Edna Brito
social representations
microcephaly
development
university students
learning
representações sociais
microcefalia
desenvolvimento
universitários
aprendizagem
representaciones sociales
microcefalia
desarrollo
universitarios
aprendizaje
title_short Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students
title_full Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students
title_fullStr Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students
title_full_unstemmed Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students
title_sort Concepts of development and learning in children with microcephaly: representations of university students
author Amaral, Edna Brito
author_facet Amaral, Edna Brito
Negreiros, Fauston
Gomes, Luisa Nayra Silva
Araújo, Ludgleydson Fernandes
author_role author
author2 Negreiros, Fauston
Gomes, Luisa Nayra Silva
Araújo, Ludgleydson Fernandes
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Amaral, Edna Brito
Negreiros, Fauston
Gomes, Luisa Nayra Silva
Araújo, Ludgleydson Fernandes
dc.subject.por.fl_str_mv social representations
microcephaly
development
university students
learning
representações sociais
microcefalia
desenvolvimento
universitários
aprendizagem
representaciones sociales
microcefalia
desarrollo
universitarios
aprendizaje
topic social representations
microcephaly
development
university students
learning
representações sociais
microcefalia
desenvolvimento
universitários
aprendizagem
representaciones sociales
microcefalia
desarrollo
universitarios
aprendizaje
description The present work aimed to discuss the social representations of university students about microcephaly, development, and learning. The work was carried out with 100 students. We used a semi-structured interview analyzed by IRAMUTEQ software. Representations permeate the understanding of microcephaly as a disease that limits development and learning. It is noticed the need for new studies that contribute to the most critical discussion regarding this problem.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995
10.20435/inter.v22i1.1995
url https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995
identifier_str_mv 10.20435/inter.v22i1.1995
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/1995/2532
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande)
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande)
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Dom Bosco
publisher.none.fl_str_mv Universidade Católica Dom Bosco
dc.source.none.fl_str_mv Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176
Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176
Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 165-176
1984-042X
1518-7012
reponame:Interações (Campo Grande. Online)
instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)
instacron:UCDB
instname_str Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)
instacron_str UCDB
institution UCDB
reponame_str Interações (Campo Grande. Online)
collection Interações (Campo Grande. Online)
repository.name.fl_str_mv Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)
repository.mail.fl_str_mv ||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br
_version_ 1799304614759104512