Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalization
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Interações (Campo Grande. Online) |
Texto Completo: | https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/2129 |
Resumo: | This theoretical essay discusses the international trade promotion actions carried out by Trade Promotion Organizations (TPOs), aimed at Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs), in the view of internationalization theories. The work involves the understanding of the challenges of MSMEs for internationalization; it clarifies how the TPOs reach MSMEs; it describes the explanatory theories of internationalization processes; and it identifies relations between products and services of the TPOs with the theories of internationalization. The work contributes to understanding the performance of TPOs, highlighting their complementary role in the internationalization of companies by identifying opportunities, integrating international networks, and offering support to compensate for competitive imbalances in the global value offer. |
id |
UCDB-1_d12774b957727387a974f50dde8c5ea1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/2129 |
network_acronym_str |
UCDB-1 |
network_name_str |
Interações (Campo Grande. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalizationApoyo a la internacionalización de empresas: una lectura de las acciones de las agencias de promoción de exportación a partir de las teorías de internacionalizaciónApoio à internacionalização de empresas: uma leitura das ações das agências de promoção de exportação a partir das teorias de internacionalizaçãointernationalization of companiespolicies to support internationalizatioexport promotion agenciesinternacionalização de empresaspolíticas de apoio à internacionalizaçãoagências de promoção de exportaçãointernacionalización de empresaspolíticas de apoyo a la internacionalizaciónagencias de promoción de exportaciónThis theoretical essay discusses the international trade promotion actions carried out by Trade Promotion Organizations (TPOs), aimed at Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs), in the view of internationalization theories. The work involves the understanding of the challenges of MSMEs for internationalization; it clarifies how the TPOs reach MSMEs; it describes the explanatory theories of internationalization processes; and it identifies relations between products and services of the TPOs with the theories of internationalization. The work contributes to understanding the performance of TPOs, highlighting their complementary role in the internationalization of companies by identifying opportunities, integrating international networks, and offering support to compensate for competitive imbalances in the global value offer.Este ensayo teórico discute las acciones de promoción comercial internacional realizadas por las Agencias de Promoción de Exportación (APEs), dirigidas a las Micro, Pequeñas y Medianas Empresas (MPMEs), a la luz de las teorías de internacionalización. El trabajo implica la comprensión de los desafíos de las MPMEs para la internacionalización; clarifica cómo las APEs alcanzan las MPMEs; describe las teorías explicativas del proceso de internacionalización empresarial; e identifica relaciones entre los productos y servicios de las APEs con las teorías de internacionalización. El trabajo contribuye para entender la actuación de las APEs, destacando su papel complementario en la internacionalización de las empresas al identificar oportunidades, integrar redes internacionales y brindar soporte para compensar desequilibrios competitivos de la oferta de valor global.Este ensaio teórico discute as ações de promoção comercial internacional realizadas pelas agências de promoção de exportação (APEs), voltadas para as Micro, Pequenas e Médias Empresas (MPMEs), à luz das teorias de internacionalização. O trabalho envolve a compreensão dos desafios das MPMEs para a internacionalização; esclarece como as APEs atingem as MPMEs; descreve as teorias explicativas do processo de internacionalização empresarial; e identifica relações entre produtos e serviços das APEs com as teorias de internacionalização. O trabalho contribui para entender a atuação das APEs, destacando seu papel complementar na internacionalização das empresas ao identificar oportunidades, integrar redes internacionais e oferecer suporte para compensar desequilíbrios competitivos da oferta de valor global. Universidade Católica Dom Bosco2021-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/212910.20435/inter.v22i1.2129Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 263-277Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 263-277Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 263-2771984-042X1518-7012reponame:Interações (Campo Grande. Online)instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)instacron:UCDBporhttps://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/2129/2526Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande)info:eu-repo/semantics/openAccessRezende, Otáviodos Reis, Hércules Kuster2021-06-18T16:31:53Zoai:ojs.multitemasucdb.emnuvens.com.br:article/2129Revistahttps://www.scielo.br/j/inter/PRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br1984-042X1518-7012opendoar:2021-06-18T16:31:53Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalization Apoyo a la internacionalización de empresas: una lectura de las acciones de las agencias de promoción de exportación a partir de las teorías de internacionalización Apoio à internacionalização de empresas: uma leitura das ações das agências de promoção de exportação a partir das teorias de internacionalização |
title |
Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalization |
spellingShingle |
Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalization Rezende, Otávio internationalization of companies policies to support internationalizatio export promotion agencies internacionalização de empresas políticas de apoio à internacionalização agências de promoção de exportação internacionalización de empresas políticas de apoyo a la internacionalización agencias de promoción de exportación |
title_short |
Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalization |
title_full |
Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalization |
title_fullStr |
Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalization |
title_full_unstemmed |
Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalization |
title_sort |
Support to the internationalization of companies: understanding the activities of the trade promotion organizations as from the theories of internationalization |
author |
Rezende, Otávio |
author_facet |
Rezende, Otávio dos Reis, Hércules Kuster |
author_role |
author |
author2 |
dos Reis, Hércules Kuster |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rezende, Otávio dos Reis, Hércules Kuster |
dc.subject.por.fl_str_mv |
internationalization of companies policies to support internationalizatio export promotion agencies internacionalização de empresas políticas de apoio à internacionalização agências de promoção de exportação internacionalización de empresas políticas de apoyo a la internacionalización agencias de promoción de exportación |
topic |
internationalization of companies policies to support internationalizatio export promotion agencies internacionalização de empresas políticas de apoio à internacionalização agências de promoção de exportação internacionalización de empresas políticas de apoyo a la internacionalización agencias de promoción de exportación |
description |
This theoretical essay discusses the international trade promotion actions carried out by Trade Promotion Organizations (TPOs), aimed at Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs), in the view of internationalization theories. The work involves the understanding of the challenges of MSMEs for internationalization; it clarifies how the TPOs reach MSMEs; it describes the explanatory theories of internationalization processes; and it identifies relations between products and services of the TPOs with the theories of internationalization. The work contributes to understanding the performance of TPOs, highlighting their complementary role in the internationalization of companies by identifying opportunities, integrating international networks, and offering support to compensate for competitive imbalances in the global value offer. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/2129 10.20435/inter.v22i1.2129 |
url |
https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/2129 |
identifier_str_mv |
10.20435/inter.v22i1.2129 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://interacoes.ucdb.br/interacoes/article/view/2129/2526 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Interações (Campo Grande) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Dom Bosco |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Católica Dom Bosco |
dc.source.none.fl_str_mv |
Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 263-277 Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 263-277 Interações (Campo Grande); Interações v. 22, n. 1, jan./mar. 2021; 263-277 1984-042X 1518-7012 reponame:Interações (Campo Grande. Online) instname:Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) instacron:UCDB |
instname_str |
Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) |
instacron_str |
UCDB |
institution |
UCDB |
reponame_str |
Interações (Campo Grande. Online) |
collection |
Interações (Campo Grande. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Interações (Campo Grande. Online) - Universidade Católica Dom Bosco (UCDB) |
repository.mail.fl_str_mv |
||interacoes@ucdb.br|| igor@ucdb.br||suzantoniazzo@ucdb.br |
_version_ |
1799304615122960384 |