The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical Energy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
Texto Completo: | https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/411 |
Resumo: | This study proposes to determine whether the use of interactive computer animations, in the role of previous organizers, may favor the processes of teaching and learning of the concepts of mechanical energy. To that end, we developed an interactive animation, called the Energia no Bate – Estaca, and employed a study that evaluated the influence of the use of this feature with students from a public school high school. The results obtained suggest that the use of interactive animations as previous organizers is feasible and effective to promote the teaching-learning process of the concepts of mechanical energy. |
id |
UCS-4_23eba04a5d20e7c7967fb92bb353d4c3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/411 |
network_acronym_str |
UCS-4 |
network_name_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical EnergyO uso de animações interativas no ensino dos conceitos da Energia MecânicaAnimação InterativaSimulaçãoEnergiaEnsino da FísicaAnimation InteractiveSimulationEnergyTeaching of PhysicsThis study proposes to determine whether the use of interactive computer animations, in the role of previous organizers, may favor the processes of teaching and learning of the concepts of mechanical energy. To that end, we developed an interactive animation, called the Energia no Bate – Estaca, and employed a study that evaluated the influence of the use of this feature with students from a public school high school. The results obtained suggest that the use of interactive animations as previous organizers is feasible and effective to promote the teaching-learning process of the concepts of mechanical energy.Este trabalho se propôs a verificar se o uso de animações interativas computacionais, na função de organizadores prévios, pode favorecer os processos de ensino e aprendizagem dos conceitos da energia mecânica. Para tanto, foi desenvolvida uma animação interativa, denominada Energia no Bate – Estaca, e empregado um estudo que avaliou a influência da utilização desse recurso junto a alunos de uma escola pública de Ensino Médio. Os resultados obtidos sugerem que o uso de animações interativas como organizadores prévios é uma alternativa válida e eficaz para favorecer o processo ensino-aprendizagem dos conceitos da Energia Mecânica.Editora Cruzeiro do Sul2012-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/41110.26843/rencima.v3i3.411Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 3 n. 3 (2012): out.; 348-3562179-426X10.26843/rencima.v3i3reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/411/345https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessSanches, Waltrudes EvertonSchimiguel, Juliano2023-04-20T20:51:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/411Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-20T20:51:35Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical Energy O uso de animações interativas no ensino dos conceitos da Energia Mecânica |
title |
The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical Energy |
spellingShingle |
The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical Energy Sanches, Waltrudes Everton Animação Interativa Simulação Energia Ensino da Física Animation Interactive Simulation Energy Teaching of Physics |
title_short |
The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical Energy |
title_full |
The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical Energy |
title_fullStr |
The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical Energy |
title_full_unstemmed |
The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical Energy |
title_sort |
The use of interactive animations in teaching the concepts of Mechanical Energy |
author |
Sanches, Waltrudes Everton |
author_facet |
Sanches, Waltrudes Everton Schimiguel, Juliano |
author_role |
author |
author2 |
Schimiguel, Juliano |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sanches, Waltrudes Everton Schimiguel, Juliano |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Animação Interativa Simulação Energia Ensino da Física Animation Interactive Simulation Energy Teaching of Physics |
topic |
Animação Interativa Simulação Energia Ensino da Física Animation Interactive Simulation Energy Teaching of Physics |
description |
This study proposes to determine whether the use of interactive computer animations, in the role of previous organizers, may favor the processes of teaching and learning of the concepts of mechanical energy. To that end, we developed an interactive animation, called the Energia no Bate – Estaca, and employed a study that evaluated the influence of the use of this feature with students from a public school high school. The results obtained suggest that the use of interactive animations as previous organizers is feasible and effective to promote the teaching-learning process of the concepts of mechanical energy. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-10-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/411 10.26843/rencima.v3i3.411 |
url |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/411 |
identifier_str_mv |
10.26843/rencima.v3i3.411 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/411/345 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 3 n. 3 (2012): out.; 348-356 2179-426X 10.26843/rencima.v3i3 reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS) instacron:UCS |
instname_str |
Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
instacron_str |
UCS |
institution |
UCS |
reponame_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
collection |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rencima@cruzeirodosul.edu.br |
_version_ |
1799306129149263872 |