Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Morelato, Leandro de Almeida
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Nascimento, Ramiz Augusto de Oliveira, d'Abreu, João Vilhete Viegas, Borges, Marcos Augusto Francisco
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
Texto Completo: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11
Resumo: Robotics in learning is a very studied and used approach. This work discusses the use of electronic components in the development of the learning through robotics. The work evaluates and compares some commercial kts, as Lego, Fischer Technik and Alfa/PNCA and also the open framework GoGo Board. The comparison intends to evaluate the possibility of using these kits and framework as a learning tool.
id UCS-4_998ea0b1ce391c7616ad47f94b31b5e7
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11
network_acronym_str UCS-4
network_name_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository_id_str
spelling Robotics In Education: Evaluation Of Possible UsesAvaliando Diferentes Possibilidades De Uso Da Robótica Na EducaçãoRobóticaEducaçãoProgrammable BricksConstrucionismoRobóticsEducationProgrammable BricksConstrucionismRobotics in learning is a very studied and used approach. This work discusses the use of electronic components in the development of the learning through robotics. The work evaluates and compares some commercial kts, as Lego, Fischer Technik and Alfa/PNCA and also the open framework GoGo Board. The comparison intends to evaluate the possibility of using these kits and framework as a learning tool.O uso de robótica na aprendizagem é muito estudado e difundido. Este trabalho estuda a utilização de dispositivos eletrônicos para o desenvolvimento da robótica educacional. Foram realizados o estudo e comparação de alguns kits de robótica pedagógica disponíveis no mercado com o objetivo de verificar a real viabilidade de se construir uma placa GoGo Board e também sua avaliação para a utilização no ensino como uma ferramenta para  promoção do aprendizado. Além do framework GoGo Board, foram avaliados kits da Lego, Fischer Technik e Alfa/PNCA.Editora Cruzeiro do Sul2010-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1110.26843/rencima.v1i2.11Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 1 n. 2 (2010): jul./dez.; 80-962179-426X10.26843/rencima.v1i2reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11/9https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessMorelato, Leandro de AlmeidaNascimento, Ramiz Augusto de Oliveirad'Abreu, João Vilhete ViegasBorges, Marcos Augusto Francisco2023-04-20T20:02:01Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-20T20:02:01Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false
dc.title.none.fl_str_mv Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses
Avaliando Diferentes Possibilidades De Uso Da Robótica Na Educação
title Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses
spellingShingle Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses
Morelato, Leandro de Almeida
Robótica
Educação
Programmable Bricks
Construcionismo
Robótics
Education
Programmable Bricks
Construcionism
title_short Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses
title_full Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses
title_fullStr Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses
title_full_unstemmed Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses
title_sort Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses
author Morelato, Leandro de Almeida
author_facet Morelato, Leandro de Almeida
Nascimento, Ramiz Augusto de Oliveira
d'Abreu, João Vilhete Viegas
Borges, Marcos Augusto Francisco
author_role author
author2 Nascimento, Ramiz Augusto de Oliveira
d'Abreu, João Vilhete Viegas
Borges, Marcos Augusto Francisco
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Morelato, Leandro de Almeida
Nascimento, Ramiz Augusto de Oliveira
d'Abreu, João Vilhete Viegas
Borges, Marcos Augusto Francisco
dc.subject.por.fl_str_mv Robótica
Educação
Programmable Bricks
Construcionismo
Robótics
Education
Programmable Bricks
Construcionism
topic Robótica
Educação
Programmable Bricks
Construcionismo
Robótics
Education
Programmable Bricks
Construcionism
description Robotics in learning is a very studied and used approach. This work discusses the use of electronic components in the development of the learning through robotics. The work evaluates and compares some commercial kts, as Lego, Fischer Technik and Alfa/PNCA and also the open framework GoGo Board. The comparison intends to evaluate the possibility of using these kits and framework as a learning tool.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-07-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11
10.26843/rencima.v1i2.11
url https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11
identifier_str_mv 10.26843/rencima.v1i2.11
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11/9
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 1 n. 2 (2010): jul./dez.; 80-96
2179-426X
10.26843/rencima.v1i2
reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron:UCS
instname_str Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron_str UCS
institution UCS
reponame_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
collection Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository.name.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)
repository.mail.fl_str_mv ||rencima@cruzeirodosul.edu.br
_version_ 1799306128712007680