Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
Texto Completo: | https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11 |
Resumo: | Robotics in learning is a very studied and used approach. This work discusses the use of electronic components in the development of the learning through robotics. The work evaluates and compares some commercial kts, as Lego, Fischer Technik and Alfa/PNCA and also the open framework GoGo Board. The comparison intends to evaluate the possibility of using these kits and framework as a learning tool. |
id |
UCS-4_998ea0b1ce391c7616ad47f94b31b5e7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11 |
network_acronym_str |
UCS-4 |
network_name_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository_id_str |
|
spelling |
Robotics In Education: Evaluation Of Possible UsesAvaliando Diferentes Possibilidades De Uso Da Robótica Na EducaçãoRobóticaEducaçãoProgrammable BricksConstrucionismoRobóticsEducationProgrammable BricksConstrucionismRobotics in learning is a very studied and used approach. This work discusses the use of electronic components in the development of the learning through robotics. The work evaluates and compares some commercial kts, as Lego, Fischer Technik and Alfa/PNCA and also the open framework GoGo Board. The comparison intends to evaluate the possibility of using these kits and framework as a learning tool.O uso de robótica na aprendizagem é muito estudado e difundido. Este trabalho estuda a utilização de dispositivos eletrônicos para o desenvolvimento da robótica educacional. Foram realizados o estudo e comparação de alguns kits de robótica pedagógica disponíveis no mercado com o objetivo de verificar a real viabilidade de se construir uma placa GoGo Board e também sua avaliação para a utilização no ensino como uma ferramenta para promoção do aprendizado. Além do framework GoGo Board, foram avaliados kits da Lego, Fischer Technik e Alfa/PNCA.Editora Cruzeiro do Sul2010-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1110.26843/rencima.v1i2.11Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 1 n. 2 (2010): jul./dez.; 80-962179-426X10.26843/rencima.v1i2reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11/9https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessMorelato, Leandro de AlmeidaNascimento, Ramiz Augusto de Oliveirad'Abreu, João Vilhete ViegasBorges, Marcos Augusto Francisco2023-04-20T20:02:01Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-20T20:02:01Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses Avaliando Diferentes Possibilidades De Uso Da Robótica Na Educação |
title |
Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses |
spellingShingle |
Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses Morelato, Leandro de Almeida Robótica Educação Programmable Bricks Construcionismo Robótics Education Programmable Bricks Construcionism |
title_short |
Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses |
title_full |
Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses |
title_fullStr |
Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses |
title_full_unstemmed |
Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses |
title_sort |
Robotics In Education: Evaluation Of Possible Uses |
author |
Morelato, Leandro de Almeida |
author_facet |
Morelato, Leandro de Almeida Nascimento, Ramiz Augusto de Oliveira d'Abreu, João Vilhete Viegas Borges, Marcos Augusto Francisco |
author_role |
author |
author2 |
Nascimento, Ramiz Augusto de Oliveira d'Abreu, João Vilhete Viegas Borges, Marcos Augusto Francisco |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Morelato, Leandro de Almeida Nascimento, Ramiz Augusto de Oliveira d'Abreu, João Vilhete Viegas Borges, Marcos Augusto Francisco |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Robótica Educação Programmable Bricks Construcionismo Robótics Education Programmable Bricks Construcionism |
topic |
Robótica Educação Programmable Bricks Construcionismo Robótics Education Programmable Bricks Construcionism |
description |
Robotics in learning is a very studied and used approach. This work discusses the use of electronic components in the development of the learning through robotics. The work evaluates and compares some commercial kts, as Lego, Fischer Technik and Alfa/PNCA and also the open framework GoGo Board. The comparison intends to evaluate the possibility of using these kits and framework as a learning tool. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11 10.26843/rencima.v1i2.11 |
url |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11 |
identifier_str_mv |
10.26843/rencima.v1i2.11 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/11/9 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 1 n. 2 (2010): jul./dez.; 80-96 2179-426X 10.26843/rencima.v1i2 reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS) instacron:UCS |
instname_str |
Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
instacron_str |
UCS |
institution |
UCS |
reponame_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
collection |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rencima@cruzeirodosul.edu.br |
_version_ |
1799306128712007680 |