Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
Texto Completo: | https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573 |
Resumo: | In this paper is presented a polinomial property used in an exercise resolution in a twelfth grade class. It is also presented a proof of the refered property, accessible for the students. Some required definitions and theorems used in that prof will be remarked and some examples of applications will be presented. This pedagogical proposal may interest other teachers and motivate them to use it in their classrooms. Together with this property, inevitably, is retaked the discussion about the use, or not, of mathematical demosntrations in elementary and high schools. |
id |
UCS-4_c95de15a83c797e2b0c03f83f3a84efd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1573 |
network_acronym_str |
UCS-4 |
network_name_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository_id_str |
|
spelling |
Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.Polinômios: Gráfico, multiplicidade e demonstração.Polinômiosmultiplicidadegráficosdemonstração matemáticaPolynomialmultiplicitygraphicsmathematical demonstrationIn this paper is presented a polinomial property used in an exercise resolution in a twelfth grade class. It is also presented a proof of the refered property, accessible for the students. Some required definitions and theorems used in that prof will be remarked and some examples of applications will be presented. This pedagogical proposal may interest other teachers and motivate them to use it in their classrooms. Together with this property, inevitably, is retaked the discussion about the use, or not, of mathematical demosntrations in elementary and high schools.Neste artigo é apresentada uma propriedade de polinômios utilizada para a resolução de um exercício em sala de aula por alunos do 3º ano do Ensino Médio. Apresenta-se também uma demonstração dessa propriedade que seja acessível aos alunos. Algumas definições e teoremas necessários para a demonstração dessa propriedade foram enunciados e alguns exemplos de aplicação foram apresentados. Procurou-se elucidar de forma clara nossa proposta pedagógica para que outros colegas a possam utilizar com seus respectivos alunos. Junto com a propriedade, inevitavelmente, é retomada a discussão sobre a utilização ou não de demonstrações matemáticas com os alunos dos Ensinos Fundamental e Médio.Editora Cruzeiro do Sul2020-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/157310.26843/rencima.v11i1.1573Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 11 n. 1 (2020): jan./mar.; 258-2742179-426X10.26843/rencima.v11i1reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573/1230https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessda Silva Junior, João Domingos GomesCerveira da Costa, Liliana Manuela Gaspar2023-04-21T02:43:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1573Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-21T02:43:42Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration. Polinômios: Gráfico, multiplicidade e demonstração. |
title |
Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration. |
spellingShingle |
Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration. da Silva Junior, João Domingos Gomes Polinômios multiplicidade gráficos demonstração matemática Polynomial multiplicity graphics mathematical demonstration |
title_short |
Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration. |
title_full |
Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration. |
title_fullStr |
Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration. |
title_full_unstemmed |
Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration. |
title_sort |
Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration. |
author |
da Silva Junior, João Domingos Gomes |
author_facet |
da Silva Junior, João Domingos Gomes Cerveira da Costa, Liliana Manuela Gaspar |
author_role |
author |
author2 |
Cerveira da Costa, Liliana Manuela Gaspar |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva Junior, João Domingos Gomes Cerveira da Costa, Liliana Manuela Gaspar |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Polinômios multiplicidade gráficos demonstração matemática Polynomial multiplicity graphics mathematical demonstration |
topic |
Polinômios multiplicidade gráficos demonstração matemática Polynomial multiplicity graphics mathematical demonstration |
description |
In this paper is presented a polinomial property used in an exercise resolution in a twelfth grade class. It is also presented a proof of the refered property, accessible for the students. Some required definitions and theorems used in that prof will be remarked and some examples of applications will be presented. This pedagogical proposal may interest other teachers and motivate them to use it in their classrooms. Together with this property, inevitably, is retaked the discussion about the use, or not, of mathematical demosntrations in elementary and high schools. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573 10.26843/rencima.v11i1.1573 |
url |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573 |
identifier_str_mv |
10.26843/rencima.v11i1.1573 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573/1230 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 11 n. 1 (2020): jan./mar.; 258-274 2179-426X 10.26843/rencima.v11i1 reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS) instacron:UCS |
instname_str |
Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
instacron_str |
UCS |
institution |
UCS |
reponame_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
collection |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rencima@cruzeirodosul.edu.br |
_version_ |
1799306130251317248 |