Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: da Silva Junior, João Domingos Gomes
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Cerveira da Costa, Liliana Manuela Gaspar
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
Texto Completo: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573
Resumo: In this paper is presented a polinomial property used in an exercise resolution in a twelfth grade class. It is also presented a proof of the refered property, accessible for the students. Some required definitions and theorems used in that prof will be remarked and some examples of applications will be presented. This pedagogical proposal may interest other teachers and motivate them to use it in their classrooms. Together with this property, inevitably, is retaked the discussion about the use, or not, of mathematical demosntrations in elementary and high schools.
id UCS-4_c95de15a83c797e2b0c03f83f3a84efd
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1573
network_acronym_str UCS-4
network_name_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository_id_str
spelling Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.Polinômios: Gráfico, multiplicidade e demonstração.Polinômiosmultiplicidadegráficosdemonstração matemáticaPolynomialmultiplicitygraphicsmathematical demonstrationIn this paper is presented a polinomial property used in an exercise resolution in a twelfth grade class. It is also presented a proof of the refered property, accessible for the students. Some required definitions and theorems used in that prof will be remarked and some examples of applications will be presented. This pedagogical proposal may interest other teachers and motivate them to use it in their classrooms. Together with this property, inevitably, is retaked the discussion about the use, or not, of mathematical demosntrations in elementary and high schools.Neste artigo é apresentada uma propriedade de polinômios utilizada para a resolução de um exercício em sala de aula por alunos do 3º ano do Ensino Médio. Apresenta-se também uma demonstração dessa propriedade que seja acessível aos alunos. Algumas definições e teoremas necessários para a demonstração dessa propriedade foram enunciados e alguns exemplos de aplicação foram apresentados. Procurou-se elucidar de forma clara nossa proposta pedagógica para que outros colegas a possam utilizar com seus respectivos alunos. Junto com a propriedade, inevitavelmente, é retomada a discussão sobre a utilização ou não de demonstrações matemáticas com os alunos dos Ensinos Fundamental e Médio.Editora Cruzeiro do Sul2020-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/157310.26843/rencima.v11i1.1573Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 11 n. 1 (2020): jan./mar.; 258-2742179-426X10.26843/rencima.v11i1reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573/1230https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessda Silva Junior, João Domingos GomesCerveira da Costa, Liliana Manuela Gaspar2023-04-21T02:43:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1573Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-21T02:43:42Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false
dc.title.none.fl_str_mv Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.
Polinômios: Gráfico, multiplicidade e demonstração.
title Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.
spellingShingle Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.
da Silva Junior, João Domingos Gomes
Polinômios
multiplicidade
gráficos
demonstração matemática
Polynomial
multiplicity
graphics
mathematical demonstration
title_short Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.
title_full Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.
title_fullStr Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.
title_full_unstemmed Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.
title_sort Polynomial: Graphic, multiplicity and demonstration.
author da Silva Junior, João Domingos Gomes
author_facet da Silva Junior, João Domingos Gomes
Cerveira da Costa, Liliana Manuela Gaspar
author_role author
author2 Cerveira da Costa, Liliana Manuela Gaspar
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv da Silva Junior, João Domingos Gomes
Cerveira da Costa, Liliana Manuela Gaspar
dc.subject.por.fl_str_mv Polinômios
multiplicidade
gráficos
demonstração matemática
Polynomial
multiplicity
graphics
mathematical demonstration
topic Polinômios
multiplicidade
gráficos
demonstração matemática
Polynomial
multiplicity
graphics
mathematical demonstration
description In this paper is presented a polinomial property used in an exercise resolution in a twelfth grade class. It is also presented a proof of the refered property, accessible for the students. Some required definitions and theorems used in that prof will be remarked and some examples of applications will be presented. This pedagogical proposal may interest other teachers and motivate them to use it in their classrooms. Together with this property, inevitably, is retaked the discussion about the use, or not, of mathematical demosntrations in elementary and high schools.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573
10.26843/rencima.v11i1.1573
url https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573
identifier_str_mv 10.26843/rencima.v11i1.1573
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/1573/1230
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 11 n. 1 (2020): jan./mar.; 258-274
2179-426X
10.26843/rencima.v11i1
reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron:UCS
instname_str Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron_str UCS
institution UCS
reponame_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
collection Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository.name.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)
repository.mail.fl_str_mv ||rencima@cruzeirodosul.edu.br
_version_ 1799306130251317248