Theater as a tool to understand the world
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18878 |
Resumo: | In this interview, carried out at the Künstlerhaus Mousonturm theatre in Frankfurt in February 2019, Helgard Haug, director of Rimini Protokoll, states her critical and theoretical positioning towards theatre. Among observations of her artistic reasons and creation processes, she particularly comments on DO's & DON'Ts - Eine Fahrt nach allen Regeln der Stadt (2018), Situation Rooms (2013), Welt-Klimakonferenz (2014) e Weltzustand Davos (Staat 4) (2018). |
id |
UDESC-1_133f738d97a6ce2c8e3a4cb04fda1dbc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/18878 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Theater as a tool to understand the worldTeatro como herramienta para comprender el mundoTeatro como ferramenta para entender o mundoAtores não profissionaisMecanismos de interaçãoParticipaçãoTeatro documentárioTeatro do realDocumentary theatreInteraction mechanismsNon-professional actorsParticipationTheatre of the realActores no profesionales. Mecanismos de interacción. Participación. Teatro documentario. Teatro de lo real.Actores no profesionalesMecanismos de interacciónParticipaciónTeatro documentarioTeatro de lo realIn this interview, carried out at the Künstlerhaus Mousonturm theatre in Frankfurt in February 2019, Helgard Haug, director of Rimini Protokoll, states her critical and theoretical positioning towards theatre. Among observations of her artistic reasons and creation processes, she particularly comments on DO's & DON'Ts - Eine Fahrt nach allen Regeln der Stadt (2018), Situation Rooms (2013), Welt-Klimakonferenz (2014) e Weltzustand Davos (Staat 4) (2018).En esta entrevista, realizada en el teatro Künstlerhaus Mousonturm en Frankfurt en febrero de 2019, la directora Helgard Haug del grupo Rimini Protokoll afirma su posicionamiento critico y teórico sobre el teatro. Entre las observaciones sobre sus razones artísticas y sobre los modos de creación, ella comenta especialmente: DO's & DON'Ts - Eine Fahrt nach allen Regeln der Stadt (2018), Situation Rooms (2013), Welt-Klimakonferenz (2014) e Weltzustand Davos (Staat 4) (2018).Nesta entrevista, realizada no teatro Künstlerhaus Mousonturm de Frankfurt em fevereiro de 2019, a diretora Helgard Haug do grupo Rimini Protokoll afirma seu posicionamento crítico e teórico sobre teatro. Dentre observações sobre as suas motivações artísticas e sobre modos de criação teatral, ela comenta especialmente os trabalhos: DO's & DON'Ts - Eine Fahrt nach allen Regeln der Stadt (2018), Situation Rooms (2013), Welt-Klimakonferenz (2014) e Weltzustand Davos (Staat 4) (2018). Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1887810.5965/2358695801402021e0500Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-15Urdimento; Vol. 1 Núm. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-15Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-152358-695810.5965/10.5965/2358695801402021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18878/12662Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGislon, Giorgio Zimann2024-02-29T14:37:14Zoai::article/18878Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-02-29T14:37:14Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Theater as a tool to understand the world Teatro como herramienta para comprender el mundo Teatro como ferramenta para entender o mundo |
title |
Theater as a tool to understand the world |
spellingShingle |
Theater as a tool to understand the world Gislon, Giorgio Zimann Atores não profissionais Mecanismos de interação Participação Teatro documentário Teatro do real Documentary theatre Interaction mechanisms Non-professional actors Participation Theatre of the real Actores no profesionales. Mecanismos de interacción. Participación. Teatro documentario. Teatro de lo real. Actores no profesionales Mecanismos de interacción Participación Teatro documentario Teatro de lo real |
title_short |
Theater as a tool to understand the world |
title_full |
Theater as a tool to understand the world |
title_fullStr |
Theater as a tool to understand the world |
title_full_unstemmed |
Theater as a tool to understand the world |
title_sort |
Theater as a tool to understand the world |
author |
Gislon, Giorgio Zimann |
author_facet |
Gislon, Giorgio Zimann |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gislon, Giorgio Zimann |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Atores não profissionais Mecanismos de interação Participação Teatro documentário Teatro do real Documentary theatre Interaction mechanisms Non-professional actors Participation Theatre of the real Actores no profesionales. Mecanismos de interacción. Participación. Teatro documentario. Teatro de lo real. Actores no profesionales Mecanismos de interacción Participación Teatro documentario Teatro de lo real |
topic |
Atores não profissionais Mecanismos de interação Participação Teatro documentário Teatro do real Documentary theatre Interaction mechanisms Non-professional actors Participation Theatre of the real Actores no profesionales. Mecanismos de interacción. Participación. Teatro documentario. Teatro de lo real. Actores no profesionales Mecanismos de interacción Participación Teatro documentario Teatro de lo real |
description |
In this interview, carried out at the Künstlerhaus Mousonturm theatre in Frankfurt in February 2019, Helgard Haug, director of Rimini Protokoll, states her critical and theoretical positioning towards theatre. Among observations of her artistic reasons and creation processes, she particularly comments on DO's & DON'Ts - Eine Fahrt nach allen Regeln der Stadt (2018), Situation Rooms (2013), Welt-Klimakonferenz (2014) e Weltzustand Davos (Staat 4) (2018). |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18878 10.5965/2358695801402021e0500 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18878 |
identifier_str_mv |
10.5965/2358695801402021e0500 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18878/12662 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-15 Urdimento; Vol. 1 Núm. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-15 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-15 2358-6958 10.5965/10.5965/2358695801402021 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042500312596480 |