The Neutral Mask’s Phenomenology
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/17955 |
Resumo: | In this article, I propose a conceptual approach between the expressive feature known as the Neutral Mask and the philosophical approach called Phenomenology. I try to describe in general terms the principles of acting with this type of mask, which was originally called Noble, and I compare its principles with some aspects of the phenomenological method. Finally, I question the relationship between actor and mask, trying to provoke the reader to question certain representational paradigms. |
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The Neutral Mask’s PhenomenologyFenomenologia de la máscara neutralA fenomenologia da máscara neutraMáscara NeutraFenomenologiaTeatro de MáscarasNeutral MaskPhenomenology Masks TheaterMáscara neutralFenomenologíaTeatro de máscarasIn this article, I propose a conceptual approach between the expressive feature known as the Neutral Mask and the philosophical approach called Phenomenology. I try to describe in general terms the principles of acting with this type of mask, which was originally called Noble, and I compare its principles with some aspects of the phenomenological method. Finally, I question the relationship between actor and mask, trying to provoke the reader to question certain representational paradigms.En este artículo, propongo un enfoque conceptual entre lo recurso expresivo conocido como la Máscara Neutral y un enfoque filosófico llamado Fenomenología. Proceda a describir en general los principios de acción con este tipo de máscara, que se llamó Nobre, y haga una comparación de sus principios con algunos aspectos del método fenomenológico. Finalmente, problematice una relación entre actor y máscara, intente provocar o leer un cuestionario sobre ciertos paradigmas representativos.Neste artigo proponho uma aproximação conceitual entre o recurso expressivo conhecido como Máscara Neutra e a abordagem filosófica chamada de Fenomenologia. Procuro descrever em linhas gerais os princípios da atuação com esse tipo de máscara, que originalmente era chamada de Nobre, e faço uma comparação de seus princípios com alguns aspectos do método fenomenológico. Por fim, problematizo a relação entre o ator e a máscara, tentando provocar o leitor a questionar certos paradigmas representacionais. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2020-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelo paresapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1795510.5965/14145731033920200207Urdimento; Vol. 3 Núm. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-15Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 3 n. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-15Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 3 No. 39 (2020): Artes da cena atrás das grades ; 1-152358-695810.5965/1414573103392020reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/17955/12556Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTeixeira, Evandro Luis2020-12-30T23:13:55Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/17955Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2020-12-30T23:13:55Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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