Considerations on the site-specific concept in Brazilian Theatre
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Urdimento (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18167 |
Resumo: | In this article we visit a set of definitions about the use of the term site-specific in contemporary Brazilian theater productions. For this purpose, we start from various definitions starting with the allusion that the visual arts make to expression. We seek to problematize the aspects of the creative process considering the word of creative agents, when expressing themselves in the programs of their shows or in interviews, the expression of specialized criticism and academic and university texts that seek to address the most different aspects involving the term and notion that encloses it. |
id |
UDESC-1_cd7f855db3f43eee45e9d57b7630c80f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.udesc.br:article/18167 |
network_acronym_str |
UDESC-1 |
network_name_str |
Urdimento (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Considerations on the site-specific concept in Brazilian TheatreConsiderações sobre o conceito de site-specific no Teatro BrasileiroSite-specificStagingAlternative TheaterSpace PlaywritingSite-specificEncenação“Teatro Alternativo” Dramaturgia do espaçoIn this article we visit a set of definitions about the use of the term site-specific in contemporary Brazilian theater productions. For this purpose, we start from various definitions starting with the allusion that the visual arts make to expression. We seek to problematize the aspects of the creative process considering the word of creative agents, when expressing themselves in the programs of their shows or in interviews, the expression of specialized criticism and academic and university texts that seek to address the most different aspects involving the term and notion that encloses it.Neste artigo visitamos um conjunto de definições sobre o uso e emprego do termo site-specific em montagens teatrais brasileiras contemporâneas. Para tanto, partimos de diversas definições iniciando pela alusão que as artes visuais fazem à expressão. Procuramos problematizar os aspectos do processo criativo considerando a palavra de agentes criativos, quando se expressam nos programas de seus espetáculos ou em entrevistas, a expressão da crítica especializada e os textos acadêmicos e universitários que procuram abordar os mais diferentes aspectos que envolvem o termo e a noção que o encerra. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2020-09-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1816710.5965/14145731023820200025Urdimento; Vol. 2 Núm. 38 (2020): Espaços: Configurações na cena brasileira e latino-americana; 1-24Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 38 (2020): Espaços: Configurações na cena brasileira e latino-americana; 1-24Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 38 (2020): Espaços: Configurações na cena brasileira e latino-americana; 1-242358-695810.5965/1414573102382020reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18167/11937Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, José JacksonNeto, Walter Lima Torres2020-09-27T02:15:50Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/18167Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2020-09-27T02:15:50Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Considerations on the site-specific concept in Brazilian Theatre Considerações sobre o conceito de site-specific no Teatro Brasileiro |
title |
Considerations on the site-specific concept in Brazilian Theatre |
spellingShingle |
Considerations on the site-specific concept in Brazilian Theatre Silva, José Jackson Site-specific Staging Alternative Theater Space Playwriting Site-specific Encenação “Teatro Alternativo” Dramaturgia do espaço |
title_short |
Considerations on the site-specific concept in Brazilian Theatre |
title_full |
Considerations on the site-specific concept in Brazilian Theatre |
title_fullStr |
Considerations on the site-specific concept in Brazilian Theatre |
title_full_unstemmed |
Considerations on the site-specific concept in Brazilian Theatre |
title_sort |
Considerations on the site-specific concept in Brazilian Theatre |
author |
Silva, José Jackson |
author_facet |
Silva, José Jackson Neto, Walter Lima Torres |
author_role |
author |
author2 |
Neto, Walter Lima Torres |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, José Jackson Neto, Walter Lima Torres |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Site-specific Staging Alternative Theater Space Playwriting Site-specific Encenação “Teatro Alternativo” Dramaturgia do espaço |
topic |
Site-specific Staging Alternative Theater Space Playwriting Site-specific Encenação “Teatro Alternativo” Dramaturgia do espaço |
description |
In this article we visit a set of definitions about the use of the term site-specific in contemporary Brazilian theater productions. For this purpose, we start from various definitions starting with the allusion that the visual arts make to expression. We seek to problematize the aspects of the creative process considering the word of creative agents, when expressing themselves in the programs of their shows or in interviews, the expression of specialized criticism and academic and university texts that seek to address the most different aspects involving the term and notion that encloses it. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18167 10.5965/14145731023820200025 |
url |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18167 |
identifier_str_mv |
10.5965/14145731023820200025 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/18167/11937 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Urdimento; Vol. 2 Núm. 38 (2020): Espaços: Configurações na cena brasileira e latino-americana; 1-24 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 38 (2020): Espaços: Configurações na cena brasileira e latino-americana; 1-24 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 38 (2020): Espaços: Configurações na cena brasileira e latino-americana; 1-24 2358-6958 10.5965/1414573102382020 reponame:Urdimento (Online) instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) instacron:UDESC |
instname_str |
Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
instacron_str |
UDESC |
institution |
UDESC |
reponame_str |
Urdimento (Online) |
collection |
Urdimento (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
verareginacollaco@gmail.com |
_version_ |
1798042506773921792 |