Erosions on the face of the language

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Farias Junior, Manoel Moacir Rocha
Data de Publicação: 2024
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255
Resumo: This review sought to show the main ideas of Uno's study of Artaud's poetics. It was observed that Uno forms an intense dialogue with concepts of philosophy, such as the body without organs and continuous variation, present especially in the work of Deleuze and Guattari. The aim was to show the current nature of Artaud's thought, his vision of body politics, and its echoes in the artistic and philosophical scene.
id UDESC-1_d9bc7aef1c557be835eb04b53dca5c65
oai_identifier_str oai::article/25255
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling Erosions on the face of the languageErosiones en el rostro del lenguajeErosões no rosto da linguagemArtaudfilosofiacorpoArtaudfilosophybodyArtaudfilosofiacuerpoThis review sought to show the main ideas of Uno's study of Artaud's poetics. It was observed that Uno forms an intense dialogue with concepts of philosophy, such as the body without organs and continuous variation, present especially in the work of Deleuze and Guattari. The aim was to show the current nature of Artaud's thought, his vision of body politics, and its echoes in the artistic and philosophical scene.Esta reseña buscó mostrar las ideas principales del estudio que Uno hizo de la poética de Artaud. Se observó que Uno establece un intenso diálogo con conceptos de la filosofía, como el cuerpo sin órganos y la variación continua, presentes especialmente en la obra de Deleuze y Guattari. El objetivo era mostrar la actualidad del pensamiento de Artaud, su visión de la política del cuerpo y sus ecos en el panorama artístico y filosófico.Cette revue cherchait à montrer les idées principales de l'étude d'Uno sur la poétique d'Artaud. On a observé qu'Uno entretient un dialogue intense avec des concepts de philosophie, comme celui du corps sans organes et de la variation continue, présents notamment dans les travaux de Deleuze et Guattari. L'objectif était de montrer l'actualité de la pensée d'Artaud, sa vision de la politique du corps et ses échos sur la scène artistique et philosophique.  Questa recensione ha cercato di mostrare le idee principali dello studio di Uno sulla poetica di Artaud. È stato osservato che Uno dialoga intensamente con concetti della filosofia, come il corpo senza organi e la variazione continua, presenti soprattutto nell'opera di Deleuze e Guattari. L'obiettivo era mostrare l'attualità del pensiero di Artaud, la sua visione della politica del corpo e i suoi echi nella scena artistica e filosofica.Esta resenha buscou mostrar as principais ideias do estudo de Uno sobre a poética de Artaud. Observou-se que Uno faz um intenso diálogo com conceitos de filosofia, como os de corpo sem órgãos e variação contínua, presentes sobretudo na obra de Deleuze e Guattari. Objetivou-se mostrar a atualidade do pensamento de Artaud, sua visão sobre uma política do corpo, seus ecos na cena artística e filosófica.  Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2024-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlapplication/epub+ziphttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2525510.5965/1414573101502024e0802Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 50 (2024): Justiça Epistêmica em Artes Cênicas; 1-8Urdimento; Vol. 1 Núm. 50 (2024): Justiça Epistêmica em Artes Cênicas; 1-8Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 50 (2024): Justiça Epistêmica em Artes Cênicas; 1-82358-695810.5965/10.5965/1414573101502024reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255/16852https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255/16853https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255/16854Copyright (c) 2024 Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFarias Junior, Manoel Moacir Rocha2024-04-30T11:33:15Zoai::article/25255Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2024-04-30T11:33:15Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Erosions on the face of the language
Erosiones en el rostro del lenguaje
Erosões no rosto da linguagem
title Erosions on the face of the language
spellingShingle Erosions on the face of the language
Farias Junior, Manoel Moacir Rocha
Artaud
filosofia
corpo
Artaud
filosophy
body
Artaud
filosofia
cuerpo
title_short Erosions on the face of the language
title_full Erosions on the face of the language
title_fullStr Erosions on the face of the language
title_full_unstemmed Erosions on the face of the language
title_sort Erosions on the face of the language
author Farias Junior, Manoel Moacir Rocha
author_facet Farias Junior, Manoel Moacir Rocha
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Farias Junior, Manoel Moacir Rocha
dc.subject.por.fl_str_mv Artaud
filosofia
corpo
Artaud
filosophy
body
Artaud
filosofia
cuerpo
topic Artaud
filosofia
corpo
Artaud
filosophy
body
Artaud
filosofia
cuerpo
description This review sought to show the main ideas of Uno's study of Artaud's poetics. It was observed that Uno forms an intense dialogue with concepts of philosophy, such as the body without organs and continuous variation, present especially in the work of Deleuze and Guattari. The aim was to show the current nature of Artaud's thought, his vision of body politics, and its echoes in the artistic and philosophical scene.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255
10.5965/1414573101502024e0802
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255
identifier_str_mv 10.5965/1414573101502024e0802
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255/16852
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255/16853
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/25255/16854
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
application/epub+zip
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 50 (2024): Justiça Epistêmica em Artes Cênicas; 1-8
Urdimento; Vol. 1 Núm. 50 (2024): Justiça Epistêmica em Artes Cênicas; 1-8
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 50 (2024): Justiça Epistêmica em Artes Cênicas; 1-8
2358-6958
10.5965/10.5965/1414573101502024
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042502719078400