In-between as a poetic of the theatrical event

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lazzareti, Angelene
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339
Resumo: This article reflects the notion of in-between as the poetics of the theatrical event. From the performing arts and philosophy, the in-between is understood in this work as a web of bodies and the artistic event, acting as a relational force. The in-between is presented as conflict and contagion, but also as an extensive bridge and place both for the bodies (of actors and spectators) and for the theatrical event.
id UDESC-1_dceb3bfade73f9ba931469545bbdcd1e
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/21339
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling In-between as a poetic of the theatrical eventEl entre como poética del acontecimento teatralEntre como poética do acontecimento teatralartes cênicasarte - filosofiaacontecimento teatralperforming artsart - philosophytheatrical eventartes escénicasarte - filosofiaacontecimento teatralThis article reflects the notion of in-between as the poetics of the theatrical event. From the performing arts and philosophy, the in-between is understood in this work as a web of bodies and the artistic event, acting as a relational force. The in-between is presented as conflict and contagion, but also as an extensive bridge and place both for the bodies (of actors and spectators) and for the theatrical event.El presente texto refleja la noción de entre como poética del acontecimiento teatral. Desde las artes escénicas y de la filosofía, el entre se entiende en este texto como la red de los cuerpos y del hecho artístico, actuando como una fuerza relacional. El entre se presenta como conflicto y contagio, pero también como una extensa puente y un lugar tanto para los cuerpos (de actores y espectadores) como para el acontecimiento teatral. O presente texto reflete sobre a noção de entre como poética do acontecimento teatral. A partir das artes cênicas e da filosofia, o entre é compreendido neste trabalho como trama dos corpos e do acontecimento artístico, agindo como força relacional. O entre se apresenta como conflito e contágio, mas também como ponte extensiva e lugar tanto para os corpos (de atores e de espectadores), quanto para o acontecimento teatral.  Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2022-09-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/2133910.5965/1414573102442022e0107Urdimento; Vol. 2 Núm. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-252358-695810.5965/10.5965/1414573102442022reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339/14728https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339/14729Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLazzareti, Angelene2022-09-26T20:44:55Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/21339Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2022-09-26T20:44:55Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv In-between as a poetic of the theatrical event
El entre como poética del acontecimento teatral
Entre como poética do acontecimento teatral
title In-between as a poetic of the theatrical event
spellingShingle In-between as a poetic of the theatrical event
Lazzareti, Angelene
artes cênicas
arte - filosofia
acontecimento teatral
performing arts
art - philosophy
theatrical event
artes escénicas
arte - filosofia
acontecimento teatral
title_short In-between as a poetic of the theatrical event
title_full In-between as a poetic of the theatrical event
title_fullStr In-between as a poetic of the theatrical event
title_full_unstemmed In-between as a poetic of the theatrical event
title_sort In-between as a poetic of the theatrical event
author Lazzareti, Angelene
author_facet Lazzareti, Angelene
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lazzareti, Angelene
dc.subject.por.fl_str_mv artes cênicas
arte - filosofia
acontecimento teatral
performing arts
art - philosophy
theatrical event
artes escénicas
arte - filosofia
acontecimento teatral
topic artes cênicas
arte - filosofia
acontecimento teatral
performing arts
art - philosophy
theatrical event
artes escénicas
arte - filosofia
acontecimento teatral
description This article reflects the notion of in-between as the poetics of the theatrical event. From the performing arts and philosophy, the in-between is understood in this work as a web of bodies and the artistic event, acting as a relational force. The in-between is presented as conflict and contagion, but also as an extensive bridge and place both for the bodies (of actors and spectators) and for the theatrical event.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-09-26
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339
10.5965/1414573102442022e0107
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339
identifier_str_mv 10.5965/1414573102442022e0107
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339/14728
https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/21339/14729
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento; Vol. 2 Núm. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 2 n. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 2 No. 44 (2022): Produção de dramaturgia a partir do Sul - Perspectivas criticas de formação e criação | Corpo e(n)cena e (des)educação II; 1-25
2358-6958
10.5965/10.5965/1414573102442022
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042507599151104